Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tesje1
#1821006
Hallo ik hier een pup van bijna 11 weken.
en ik geef hem af en toe kippennekken,maar nu vroeg ik mij even iets af.
Het zit namelijk zo als ik deze aan hem geef schrokt hij ze zo in 1 keer naar binnen hij geeft hooguit 1 knauw.
moet hij dit niet veel beter kauwen.
Kan dat kwaad.
verder krijgt hij kvv.
ook zijn kvv schrokt hij binnen 3 sec naar binnen.
eerst deed hij veel meer kauwen op die nekjes maar het glijdt nu werkelijk zo in 1 geheel naar binnen.
kan ik wellicht beter iets anders geven.
En onwetend in barf land zou ik toch graag even wat meningen hierover horen.

Alvast bedankt,
Tessa
Gebruikersavatar
Door choopy
#1821155
Als je pup al vers gewend is, dan is het heel doorslikken niet zo'n probleem.
Je kunt  de nek ook vasthouden om hem/ haar te leren kauwen.
Of overstappen naar wat groter botwerk, zoals kipkarkas en eendennek.
Voor het verteren kun je deze ook even met een hamer bewerken en eventueel vasthouden tijdens het eten.

KVV is inderdaad hap-slik-weg. Daar valt geen lol aan te beleven. je zou eventueel de maaltijd (of een deel) in een kong kunnen geven, zodat j pup wat meer moeite moet doen voor het vlees.
Door spickenstef
#1821267
je kan ook de nek enkele keren inknippen zodat je zeker bent dat ze niet heel worden door geslokken , t'is alleen eng om zien kwaad kan het niet ze verteren alles wel hoor hun maag doet het werk wat de tandjes niet doen
Door Tesje1
#1823031
ja vasthouden had ik ook al geprobeerd maar dan worden mijn vingers erbij  ;)opgegeten.
Goed om te lezen dat het geen kwaad kan.
ik zal eens op zoek gaan naar kippenkarkassen.
en in de kong doe ik ook al maar ja dat 4 keer per dag vind ik ook ietwat overdreven.
de kong moet wel :D leuk blijven.
Door Pedro98
#1840951
Wij houden de hem ook nog steeds vast, maar als ik probeer hem zo te geven ben ik vaak bang dat hij blijft hangen in zijn keel zo groot is de keel van een teckel niet.
En mag je elke dag een kippen nek geven naast KVV?
Door Tanna
#1840983
Ik koop biologische nekken bij de Groene Weg slager. Daar zit een heleboel extra aan, sleutelbeenderen en een stukje van de borst. Zo'n stuk is wel 8 centimeter breed en niet zomaar in te slikken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door