Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MoniquevZ
#1834811
Ik wil graag (voor een deel) overgaan op vers vlees. Voor ons komt Carnibest in aanmerking, aangezien ik dat hier in de buurt goed kan krijgen en ik begrepen heb dat het een goede kvv is (ik denk dan aan Carnibest bio).
Volgens het verkooppunt is het het beste om 3 dagen brokken te voeren en dan 4 dagen Carnibest.
Maar kan het niet gewoon om-en-om?
Groet, Monique
Door MoniquevZ
#1834882
Het is handig om af en toe brokken te kunnen geven als onze hond (en volgende week honden) bij iemand anders zijn. En dat gebeurt niet vaak, maar toch.
Komende zomer worden ze 2 weken elders onder gebracht tijdens onze vakantie. De pup gaat naar een klein pension, die zie ik niet iedere dag een schijf carnibest snijden.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1835100
Ik verwonder me ook een beetje over het feit dat je Carnibest bio wilt voeren en daarnaast brokken.... Het is echt onnodig om brokken te blijven voeren voor de tijd dat ze af en toe brokken moeten eten. Als je een paar dagen voordat ze brokken "moeten" eten overschakelt gaat dat prima hoor. ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1835360
Welkom hier!

Ik denk ook een beetje zoals Pauline zegt. Als even overschakeld naar brok als je honden naar het pension/oppas moeten en daarna weer terug.
De meeste honden hebben daar geen enkel probleem mee.

Een pup zou ook mijn voorkeur hebben zeker full-time een verse voeding te geven omdat ze nog moet opgroeien.
Dit omdat er in de meeste versvoeding een natuurlijke calciumbron zit, in carnibest iig wel, en hier groeien ze gelijkmatiger op.
Lees hier waarom ik dit aanhaal: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,48632.0.html
Door MoniquevZ
#1835380
Dank jullie wel voor de reacties. Eerlijk gezegd weet ik pas sinds kort wat meer over kvv. Natuurlijk zou ik 100% kvv kunnen/willen geven, maar ik wilde eigenlijk weten of je dan ook af en toe toch nog brokken kunt voeren, of dat dat heel slecht gaat. Onze hond heeft wat vachtproblemen, maar met zijn darm-/maagstelsel is niets mis  ;)
Bestaat er ook goede kvv die je online kunt bestellen en die bezorgd wordt? Ik woon in Drenthe.
Groet, Monique
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1836209
[quote="MoniquevZ"]
Dank jullie wel voor de reacties. Eerlijk gezegd weet ik pas sinds kort wat meer over kvv. Natuurlijk zou ik 100% kvv kunnen/willen geven, maar ik wilde eigenlijk weten of je dan ook af en toe toch nog brokken kunt voeren, of dat dat heel slecht gaat. Onze hond heeft wat vachtproblemen, maar met zijn darm-/maagstelsel is niets mis  ;)
Bestaat er ook goede kvv die je online kunt bestellen en die bezorgd wordt? Ik woon in Drenthe.
Groet, Monique
[/quote]

In dat geval zou ik die brokken zeker een tijd niet geven.

Wat het pensionbezoek betreft, om die reden zou ik niet met regelmaat brok blijven geven. De doorgewinterde versetende hond heeft totaal geen moeite met een weekendje brok. Dat die weet dat het eten is, lijkt me gnoeg, en dat weet zij ondertussen wel. En wie weet vind het pension het helemaal niet erg om vers te geven als jij het afgepast meegeeft.
Door Pedro98
#1840775
[quote="Angelique"]
In dat geval zou ik die brokken zeker een tijd niet geven.

Wat het pensionbezoek betreft, om die reden zou ik niet met regelmaat brok blijven geven. De doorgewinterde versetende hond heeft totaal geen moeite met een weekendje brok. Dat die weet dat het eten is, lijkt me gnoeg, en dat weet zij ondertussen wel. En wie weet vind het pension het helemaal niet erg om vers te geven als jij het afgepast meegeeft.
[/quote]

Net wat je zegt misschien wil het pension wel vers voeren. Die van ons gaat twee keer in de week naar een oppas en daar eet hij ook gewoon vers we geven dat s'morgens gewoon mee als we Ukkie weg brengen en ze voert hem dat gewoon.
Door Suzanne
#1840809
Ik ga ervan uit dat vers geven bespreekbaar is, zeker met een kvv; verpak eea in porties (zelf iets laten ontdooien, verdelen en weer invriezen) en vraag het gewoon..

Verder zou ik idd gewoon helemaal over op kvv ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door