Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1840725
Sophietje heeft, zoals jullie weten, al járenlang last van haar maag. We hebben alles geprobeerd, tot endoscopie aan toe, maar niets hielp. Uiteindelijk hebben we haar op de Prednison gezet. Uiteindelijk een halfje om de dag, en dat ging redelijk goed. Ik had dit liever niet gedaan, maar op een gegeven moment zagen we weinig andere keuze. Heel slecht, maar ook omdat MiniGeer zich aandiende. Zonder baby kun je gerust nachtenlang buiten staan met een misselijke hond, maar met een pasgeboren baby wordt dat bijzonder onhandig. Sinds juli krijgt ze daarom pred. Ik ben één keer gestopt, maar toen kwamen de aanvallen vrij snel weer terug. Nu probeer ik haar op een onderhoudsdosis te houden

Maar...of het door de pred komt of niet; haar kieswortel is gaan ontsteken. 'T arme ding heeft een hele dikke wang. Maandag moet de kies eruit onder narcose, daarvoor ben ik gestopt met de prednison.

En nu...nu krabt ze zich helemaal open  :'( Ze giert van de jeuk. Ineens.

Komt dit nou doordat haar lijf zo gewend is door de prednison dat ze niet meer zonder kan?
Laatst gewijzigd door geer op za 27 nov 2010, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#1840736
*Dorothea* schreef: Raarrrr, heb je de prednison afgebouwd of ben je plotseling gestopt?
Zit ze al aan de antibiotica?
Ze zit inderdaad aan de AB, en ik ben wel 'plots' gestopt, maar ze kreeg ook nog maar een halfje per dag, dus erg veel meer was er niet af te bouwen...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1840746
geer schreef: Ze zit inderdaad aan de AB, en ik ben wel 'plots' gestopt, maar ze kreeg ook nog maar een halfje per dag, dus erg veel meer was er niet af te bouwen...
Lijkt me ook vreemd dat het door het stoppen van de prednison komt.
Zou ook van de antibiotica kunnen komen, welke krijgt ze?
Door inni
#1840751
Een allergische reactie op de AB???

Hopelijk is ze snel van haar problemen verlost.
Door geer
#1840783
Gloeiende. Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Ik wilde een foto maken van haar buik, maar trof daar...een dikke vieze vette vlo. Twee zelfs. En daar is ze allergisch voor. Stik. Het is zaterdag en de winkels zijn morgen dicht.
Door geer
#1840793
Mja, maar ik zou niet wéten waar hier in de buurt een dierenwinkel meedoet aan de koopzondag. In het winkelcentrum zitten alleen maar kledingwinkels... Misschien dat de Dirk wat heeft, maar is dat verstandig, één dag voor een operatie?
Door tessa
#1840862
Gewoon even met afwasmidel wassen, gaan de vlooien heel erg dood van en is minder schadelijk dan vlooienshampoo 8)
Laatst gewijzigd door tessa op za 27 nov 2010, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cj
#1840929
Geer, als je geen pipet kunt kopen, ik heb er nog 1 liggen advantage 10 -25 kg. Je weet waar ik woon, tegenover Jan.......
Gr Saskia
Door geer
#1870155
Nou, daar zijn we weer. Kies is met succes verwijderd, maar maag speelde weer even op. Dus tóch weer aan de pred. En wéér wilde ik afbouwen: gierende jeuk. En dit keer geen vlooien. Het lijkt er dus toch op dat ze jeuk krijgt zodra ik stop met de Prednison. Ze is altijd al jeukerig geweest hoor, maar nu is het echt extreem. Gisteren dus toch maar weer begonnen en nu is ze weer rustig.
Door Lizzy
#1870209
geer schreef: Nou, daar zijn we weer. Kies is met succes verwijderd, maar maag speelde weer even op. Dus tóch weer aan de pred. En wéér wilde ik afbouwen: gierende jeuk. En dit keer geen vlooien. Het lijkt er dus toch op dat ze jeuk krijgt zodra ik stop met de Prednison. Ze is altijd al jeukerig geweest hoor, maar nu is het echt extreem. Gisteren dus toch maar weer begonnen en nu is ze weer rustig.
In mijn studies homeopathie werd dit als een vrij normaal verschijnsel beschreven. Bij het onderdrukken van huidproblemen met prednison, vlammen de problemen ernstig op wanneer je er mee stopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door