Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1839339
Ik ben er bijna helemaal zeker van dat Kaatje vlooien heeft. De zwarte spikkeltjes op haar buik lichten volgens mij rood op als ik het vochtig maak, wat duidt op zoogdierenbloed toch?

Al een tijdje was ze erg jeukerig, dus heb ik alle beesten hier behandelt met Advantage/Bolfo Gold.
Ook ben ik sinds een tijdje aan de gang met antivlooienspray voor de omgeving volgens gebruikszaamwijzing.
Dus ruimte behandeling, daarna 2 dagen niet stofzuigen etc.
De mandjes worden ook behandelt met anti vlooien spul en ik geef ze nu vaker knoflook.
Kan ik nog wat anders doen?
Ben zelf niet van preventief elke maand gif over me hond, maar vind het toch een smerige en beschamende gedachte dat ik nou misschien vlooien in huis heb. Je voelt je dan toch geen goede baas ofzo.. ookal kan het iedereen overkomen..  :-\
Laatst gewijzigd door Irish op ma 29 nov 2010, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Krullebol
#1840394
Ander merk vlooienmiddel kopen: Stronghold. Dat werkt beter, dood alle stadia van de vlo.

Mandjes wassen op hoge temperatuur

Stofzuigen met een stuk afgeknipte vlooienband in de zak [opgezogen vlooien, gaan dan ook kapoet]

kammen, kammen, kammen en vlooien kapot knijpen of verzuipen in een bakje water met sop [dan verdrinken ze]
Door Irish
#1840531
Ik heb ook katten en boven vloerbedekking ja  :-X
De katten zijn ook behandelt, en inmiddels is heel het huis met omgevingsspray behandelt.
Wij hebben helaas een stofzuiger zonder zak, maar met zo'n filter, doe ik daar wel stukjes afgeknipte vlooienband is.
Mandjes zijn gewassen op hoge temperatuur.
Ik heb zelf nog geen enkele vlo gezien, maar wel veel zwarte stipjes (vooral op de buik). Vlooienpoep?
Nou kan dit ook modder zijn, maar volgens mij kleurde het dus rood op toen ik het op een papiertje had gelegd en vochtig maakte..
Laatst gewijzigd door Irish op za 27 nov 2010, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nikèdog2000
#1840554
nou volgens mij zijn dat geen vlooien
als je zo'n korreltje tussen je duimnagels plet dan hoor je knak
dat zijn vlooienpoepies
in sprayen met verdunde teetreeolie haal je zo alles weg met een doekje
Door Mevroi Kruim
#1840568
Nee, dat zijn idd geen vlooien, dat zijn de poepjes, die zwarte korreltjes die rood worden in water. De vlooien zelf zeggen idd 'knak' als je ze op de goede manier tussen je nagels plet.
Het kan goed zijn dat je ze helemaal niet ziet, 99% van de vlooien zit nl niet op de dieren maar ergens in je huis. En dan zijn er nog de eitjes, larven en cocons die ergens in kieren of naden liggen te wachten op een passerende gastheer.
Daarom duurt het vaak ook lang voordat je ze weer kwijt bent, de volwassen vlooien pak je wel maar de eitjes en larven niet, dus je krijgt golf na golf van uitkomende eieren.
Door Irish
#1840572
Ik ga maandag iig stronghold halen, vieze beesten  :-X
En blijf denk ik voorlopig maar aan de gang met een omgevingsspray, mandjes wassen, etc. etc.
Bedankt!
Door Irish
#1840575
Wat doen jullie eigenlijk tegen vlooien om ze te voorkomen?
Zal ik nou dan toch maar maandelijks gif over ze heen doen om deze ellende niet meer te hebben... vind het moeilijk  :-X
Door Mevroi Kruim
#1840583
Ik heb toch al weer een aardige tijd niks tegen vlooien gedaan en evengoed geen last. Terwijl ik toch katten heb die in de buurt rondstruinen, honden die ook wel eens een andere hond tegenkomen, en bepaald geen overdaad aan schoonmaakwoede. Mazzel misschien.

Ik heb wel gemerkt dat mijn versgevoerde beessies minder vlooien aantrekken dan vroeger met de br*k. Wijlen ex-kater Sjors had een stevige vlooien-allergie, ondanks dat ik braaf elke 3 weken Advantage druppelde op iedereen en regelmatig omgevingsspray gebruikte was hij elke zomer hartstikke kaal. Toen ik vers ging voeren hield dat geleidelijk op, na een paar jaar nergens meer last van en dus ook minder gif.
Door Suzanne
#1840629
Denk aan alle meubels waar stof in zit (ook behandelen), eigen kleding, gordijnen, vloerbedekking EN vooral de auto niet vergeten!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1840704
Mevroi Kruim schreef: Ik heb wel gemerkt dat mijn versgevoerde beessies minder vlooien aantrekken dan vroeger met de br*k. Wijlen ex-kater Sjors had een stevige vlooien-allergie, ondanks dat ik braaf elke 3 weken Advantage druppelde op iedereen en regelmatig omgevingsspray gebruikte was hij elke zomer hartstikke kaal. Toen ik vers ging voeren hield dat geleidelijk op, na een paar jaar nergens meer last van en dus ook minder gif.
Ja die indruk heb ik ook hoor, dat vers gevoerde katten veel minder last hebben van vlooien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1840717
Irish schreef: Wat doen jullie eigenlijk tegen vlooien om ze te voorkomen?
Zal ik nou dan toch maar maandelijks gif over ze heen doen om deze ellende niet meer te hebben... vind het moeilijk :-X
Hier eigenlijk niets :-\ Als ik al een vlo zie dan stop ik het hele zaakje in bad en dan is het ook meteen klaar. De laatste 5 jaar 1x naar de Frontline moeten grijpen, toen had een logee vlooien meegenomen en ik had er niet 123 erg in.

Als je al lang aan het rommelen bent en je denkt dat je toko vol zit, dan kun je ook overwegen om even zo'n verdelgingsbedrijf te laten komen. Dan ben je in 1x van de beestjes af en meestal ligt de prijs wel gelijk aan tig keer zelf vlooienspray kopen + het werk wat je eraan hebt en vaak maar met niet-langblijvend resultaat.
Door Krullebol
#1841040
Heb je geen stoomreiniger?

Nu het weer kouder is/wordt, kruipen de kattenbeesten weer op rare plekken. Daar kunnen dus nog eitjes etc. liggen en dan zit je er dus idd weer mee.
Met stronghold had ik altijd goede resultaten: alle 6 behandelen en na 2 dagen was het over.

Verder veel kammen. Dat kan je dus ook preventief doen, wekelijks. Met gif strooien is ook niks
Door Irish
#1841782
Stoomreiniger heb ik niet..
En bedoel je met kammen, kammen met een vlooienkam? Ik heb altijd begrepen dat dit  een leuke vorm van bezigheidstherapie was, ook omdat wat mevrouw Kruim zegt, vlooien maar een relatief korte tijd op het dier aanwezig zijn.
En ik deed eerder dus ook niks aan parasiete bestrijding, omdat ik me net zoals jullie het niet fijn vond gif aan mijn honden te geven..
Maar toen ik vanmorgen Ivan's poepie opruimde, zag ik een kleine spoelworm krioelen, dus ik voel me nu echt een UBER slechte hondenmoeder  :'( Nou kan dit als ik het me nog goed herinner van me opleiding komen omdat de vlo tussengastheer is van de worm of andersom.. In ieder geval kan door het een het ander komen dacht ik..
Ik ga VANDAAG nog Stronghold halen. Als ik op internet google zijn de meningen nogal verdeeld of het wel of niet tegen spoelwormen werkt, dus misschien nog maar een extra wormenkuur er tegen aan ook en daarna lekker weer aansterken met probiotica en wellicht ook om te ontgiften chlorella (Of zou dat juist de werking van zo'n spot on ding tegengaan?)

Pff... ik kruip weer onder een steen van schaamte... voel me nu echt iemand die zijn honden verwaarloosd..
Laatst gewijzigd door Irish op ma 29 nov 2010, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1841926
*steenoptil* * irisherondervandaantrek* bejjemal, kan iedereen overkomen, een vlo is zo snel opgedaan!
Vlooien zijn tussengastheren van lintwormen, niet van spoelwormen. Als je rijstkorreltjes in de poep ziet is een wormmiddel tegen lintworm handig, ik weet eerlijk gezegd niet of die tegen spoelwormen ook tegen lintwormen werken.

Spoelworm-eitjes zitten in hondenpoep en worden rechtstreeks opgenomen door de hond, daar doe je niet zoveel tegen buiten voorkomen dat ze hondenstront eten. Maar de eitjes kunnen ook in het gras liggen oid. Niks om je over te schamen, gewoon ontwormen.

Kammen kan effectief zijn als je een echte invasie hebt. Elke vlo die je meepakt is meegenomen tenslotte. Toen ik Kruimel kreeg, 21 jaar geleden, zat ze zo vol met vlooien dat de da zei 'als die allemaal tegelijk 'hop' zeggen gaat het katje mee'  :D daar heb ik in de loop van een week met kammen 400 vlooien afgehaald  :-X ongelogen eerlijk waar, geteld. Zit er heel af en toe een vlo dan is kammen minder effectief.

Ik weet niet of een stoomreiniger echt werkt tegen vlooienlarven en -eitjes. De stoom is wel heel heet als hij uit de spuitmond komt maar het koelt vrij snel af en vlooienlarven houden erg van een vochtige omgeving. Mijn da raadt dweilen altijd af bij een vlooienplaag.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door