Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Netty
#182831
kan iemand mij vertellen wat de engelse benaming is van Borage olie?
misschien is het gewoon hetzelfde, maar ik heb er ook dagen over gedaan om te ontdekken dat Evening Primrose, hetzelfde is als Teunisbloem olie :-[
Dory had ik al gevraagd om in geval van nood me te helpen, maar ik wil eigenlijk voordat ik vertrek alles in mijn boekje bij me hebben, voor als ik het direct nodig mocht hebben :-\
dus als er speciale kruiden zijn die belangrijk zijn, graag de vertaling, alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Door Binno
#182947
Borage olie is gewoon Borage oil terwijl teunisbloem inderdaad Evening Primrose Oil is in het Engels. ;)
Door Netty
#183391
Hitam schreef: Welke kruiden wil je weten?
eigenlijk alles waar ik eventueel iets aan zou kunnen hebben :-[
ik denk aan iets tegen diaree, of zoiets als paardensla, dat geef ik haar wel eens door haar voer.
ik heb daar een vriend die erg goed is met chinese kruiden, hij heeft 8 jaar in China kruiden geneeskunde gestudeerd en die geeft ze ook aan mij als ik niet lekker ben, maar ik weet niet of hij het ook met honden kan ???.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#183747
Chinese kruiden kun je ook voor honden gebruiken. Doe ik ook. Werkt precies hetzelfde, je moet alleen de symptomen interpreteren, maar dat is niet zo moeilijk.
Paardenbloem is Dandelion.
Door Paul_Barte
#183793
Netty,

De Engelse naam is Starfloweroil maar ben de naam Bernagieoil ook tegen gekomen evenals F GLA Forte.

Het grote verschil met Teunisbloemolie is het percentage GLA (gamma-linoleenzuur). Bij borageolie is dat ongeveer 22% bij Teunisbloemolie de helft.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door