Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1838315
Hallo,

Diza krijgt nu een week novacam voor een blessure aan haar poot. Voordat we naar de da gingen had ze een dag last van diarree. Ze was verder niet ziek. Waarschijnlijk iets verkeerd gevallen/verkeerds gegeten. Ze was toen wat minder blij en had ook niet zo'n trek.

Nu gebruiken we dus een week novacam en de meeste tijd heeft ze last van spuitpoep. Ze heeft 3x redelijk normale poep gehad in deze tijd. Verder is er niets mis met haar. Ze is vrolijk, speels en eet en drinkt goed.

Vandaag toch maar even de da gebeld. Die was er zelf niet, maar de assistente stond mij te woord. Volgens haar kwam de bijwerking diarree niet vaak voor bij gebruik van novacam (staat wel in de bijsluiter). Ze vroeg of ik haar pas heb ontwormd. Niet dus. Dit had volgens 'de regels' begin november moeten gebeuren, maar dat doe ik dus niet zomaar.  Zij raadde mij aan om Diza 10x per dag kleine hapjes te geven om haar darmen wat rust te gunnen.

Mijn concrete vragen:
- is spuitpoep een kenmerk van wormen?
- hebben jullie ervaring met spuitpoep als bijwerking van novacam
- wat vinden jullie van de redernatie 10x per dag een hapje geven om de darmen tot rust te laten komen

Wat was het vroeger toch makkelijk: gewoon doen wat de da zegt en niet zelf nadenken  :biggrin2:!

Judith
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door