Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1837290
geef deze week voor het eerst kippenrug aan Lodewijk en het viel me op dat er best een dikke plak vel/vet op zit (ziet er wit uit). Trekken jullie dit eraf?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1837295
Soms wel soms niet. Over het algemeen haal ik het er in de zomer af en laat het in de winter zitten.
Kjell is geneigd wat af te vallen in de winter, dus dan laat ik het sowieso zitten.
Door tieneke
#1837657
Hier wordt Tinus er vreselijk beroerd van met zeer opgeblazen buik dus ik haal alle vel er vanaf.
Ook voor Tara want zij is snel te vet.
Door Boez
#1837860
Samenvattend kan je dus stellen dat iedereen het zo doet als hem/haar uitkomt  ;D
Gewoon kijken hoe je hond er op reageert zou ik zeggen :)
Door smulpaap
#1837871
Hier laat ik het ook gewoon zitten . Verder eten ze niet zo vet , mager spiervlees met als uitzondering geit wat wel weer vetter is . Ze verdragen het allemaal goed en bewegen ook genoeg
Door BubbaBling
#1837903
Ik geef het juist wel. omdat dat vet hier wel nodig is.
Zijn het hele klompen met vel, dan sorteer ik het wel wat.
Maar in principe gaat alles wat eraan zit de bak in  ;)

Denk dat je naar je eigen hond moet kijken of hij wat (meer) vet nodig heeft.
Door jara
#1838002
Ik laat het ook zitten (meeste vet aan elk vlees/bot). Heb enorm energieke hond die veel rent en actief is dus ze kan het el gebruiken.

Je weet zelf het beste hoe je hond is qua actief zijn en uiterlijk en dan weet je of ze het kan gebruiken of niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1838082
Wat vast zit laat ik zitten, wat er aan losse vellen en dellen bijhangt haal ik eraf. Op de een of andere manier moeten ze dat hier niet en kan ik het anders alsnog van de vloer rapen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door