Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door eef
#1837791
Vroeger heb ik Bo wel vers gegeven, bv energique of Duck en merkte dat ie daar slomer van werd.
Tijdlang ook brok gegeven.

Nu eliminatiedieet Carnibest Eend en .... weer heel sloom.

Hoe kan dit? Te zwaar verteerbaar voor hem?  Ik geef hem 250 gram verdeelt over de dag, hij weegt 10,5 kg.
Door charmed
#1837815
Ik heb geen idee, ik vind juist als ik geen CB geef aan 1 van mijn honden dat zij sloom wordt en geen energie meer heeft, zij krijgt soms ook CB eend, maar daar blijft ze ook fit op. In CB zitten best veel toegevoegde vitamines, daar moet je juist meer energie van krijgen. Dat is wat ik hier zie.
Door pallas
#1837857
[quote="eef"]
Vroeger heb ik Bo wel vers gegeven, bv energique of Duck en merkte dat ie daar slomer van werd.
Tijdlang ook brok gegeven.

Nu eliminatiedieet Carnibest Eend en .... weer heel sloom.

Hoe kan dit? Te zwaar verteerbaar voor hem?  Ik geef hem 250 gram verdeelt over de dag, hij weegt 10,5 kg.
[/quote]

Ontgiften misschien?
Kan heel vermoeiend zijn voor sommige honden.
Door charmed
#1837872
Als het over een tijdje nog zo is op de CB eend zou je kunnen proberen om van all-Animal de eend te kunnen proberen en dan kijken of ze nog zo sloom blijft. All-Animal is alleen het dier gemalen, zitten geen toevoegingen in. Alleen dan zit je er wel mee, dat ze wellicht te korten kan oplopen met alleen eend van AA. CB is compleet dus daar kunnen ze geen te korten bij oplopen. Of je zou dan af kunnen wisselen. 1 dag CB eend en 1 dag AA eend. Zou eerst aankijken of het niet met ontgiften te maken heeft, zoals hierboven genoemd.
Door Hanny
#1838023
250 gram verdeeld over de dag, dat is dus een aantal keren een hapje van weinig.
Als 250 gram voor jouw hond genoeg is, dan zou ik het in één keer geven, daarna wat uitbuiken en de rest van de dag geen eten en ook geen reden om sloom te zijn.
Blijft de vraag wat sloom is, rustig in de mand liggen?
Hier slapen ze veel en graag en ik zie dat niet als sloom, gewoon lekker liggen.
Wat is voor jou sloom en hoe lang geef je carnibest. Ik denk, dat gemalen voer makkelijker verteert dan brokken.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door