Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1837769
Sqylls heeft sinds dat 4-5 maanden was demodex, het werd toen heel langzaam wat kaal.
Met een afschraapsel was het toen duidelijk.
Kreeg advocate mee en dan 3 maanden lang iedere maand 1 pipetje.
Het werd een stuk minder.
Maar nu sinds een week of 2 lijkt het wel ofdat het weer wat kaler wordt.

Gister bij de dierenarts (voor verwijderen hechtingen) dit eens opgegooit en die kon er weinig over zeggen omdat het maar zo'n klein plekje was.
Hij adviseerde nog 3 maanden door te gaan met de advocate.
Nu vindt ik dat niet zo'n ramp, liever dan met dat vieze spul wassen bij zijn oog  :-\
Maar ik vroeg me af, demodex heeft toch ook te maken met weerstand?
Dan zou ik ook wat erbij kunnen geven wat zijn weerstand ondersteund.
En wat niet erg is om te geven (vit. C wil ik bv niet geven omdat dan de kans er is dat het lichaam dat zelf niet meer aanmaakt.

Heeft iemand namen van producten die de weerstand ondersteunen?
Door Lizzy
#1837780
Er zijn erg veel middelen die de weerstand verhogen. Ik denk dan aan Propolis, Cat's Claw Echinacea Angustifolia en Purpurea, probiotica, Plantago, Pau D'arco, zink, vitamine C (dat zou ik inderdaad slechts tijdelijk geven of in natuurlijke vorm, bijv. extra vitamine C rijk fruit), vitamine D. 
Door Anne in Zweden
#1838808
Laika heeft ook demodex gehad als pup, en Advocate hielp alleen tijdelijk. Ik vond haar vacht er ook niet mooier op worden door dat spul, ze zag er echt dof uit. En na de aanvankelijke verbetering werden de plekjes inderdaad opnieuw kaal.

We woonden toen nog in Spanje, waar de homeopatisch da's niet dikbezaaid zijn, maar eenmaal verhuisd naar Duitsland ben ik naar een homeopatisch da gegaan met 'r, en toen die over de demodex-problemen hoorde, begon ze inderdaad over weerstand. Ze heeft Laika toen een 10 druppeltjes gegeven van iets wat NeyImmun heet (heb het hier op de specificatie van de rekening staan, kosten 2,14 €) en me een flesje Pilznosode (schimmelnosode) van 20 ml meegegeven (11,18 €). Ik heb haar dat een tijdje gegeven, een maand of zo, vrij onregelmatig eerlijk gezegd omdat ik nogal verstrooid ben, maar de demodex was binnen de kortste keren weg en is ook nooit meer teruggekomen, en Laika glanst nog steeds als een ijsbaan in de zonneschijn.

(De da heeft destijds ook nog een flesje PlantaLaurin meegegeven (15€), maar ik weet niet meer waarvoor dat was. Het was iets kokosachtigs, als ik het me goed herinner, en of het geholpen heeft, ben ik nooit te weten gekomen, want Laika had al snel het (plastic) flesje bemachtigd en er net zolang op gekauwd tot ze de inhoud volledig genuttigd had.  >:( ::) Ze heeft er nooit last van gehad, maar ik weet dus niet in hoeverre dat spulletje tegen de demodex geholpen heeft...)

Moraal van het verhaal: een homeopatisch da zou wel eens een betere investering kunnen zijn dan weer een rondje Advocate!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door