Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1836812
De pupjes zijn alweer 6 weken oud, en gaan heel erg goed.

Ze eten inmiddels al biologische kippenruggen en een paar dagen geleden heb ik stukken parelhoenkarkas geprobeerd. Ieder een kwart. Gaat allemaal schoon op (en wonderbaarlijk genoeg zonder ruzie).  Vandaag of morgen ga ik konijnkarkas proberen. Nu heb ik van een aantal parelhoenkarkassen 12 vleugels geknipt. 11 pups, 12 vleugels.....zouden ze dat al kunnen "verwerken"?
Ik heb de karkassen niet geplet oid, maar wel door de ruggengraat doormidden geknipt.

Zou het voldoende zijn als ik de vleugels (helemaal, tot en met eindtipje) een paar keer inknip?


parelhoen:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Madelief. op do 25 nov 2010, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1836820
Ahhh, wat schattig!!!

Zo te zien zijn jouw pupsels echte geboren barfertjes dus ik zou het zo geven zoals je beschrijft. De vleugels ingeknipt en de rest zo. Volgens mij kunnen ze dat prima aan, zeker als ze elkaar de kans geven om in rust te eten.
#1836847
Lief hè. Bezoek kijkt ook altijd de ogen uit als die kleine wolfjes lekker likken te smekken ;D
Ik kan er zelf ook geen genoeg van krijgen.  Ben ook heel blij dat een paar nieuwe eigenaren ermee door willen gaan.

Ok, dank je. Ga ik het zo proberen!
#1836937
[quote="mysmoothcollies"]
Errug schattig! :D :-* ;D
[/quote]

We hebben net zo gelachen. Ik vond de vleugels trouwens toch wel wat hard  en had nog nooit iets ""geplet", dus ik dacht, kom, ik pak eens een hamer, wil wel eens kijken hoe dat werkt. Ook beetje voor de lol dus  ;). Een paar klappen per vleugel en dan ieder een vleugel.
Nou, en ze  vielen erop aan (uiteraard).

Ging vele malen sneller op dan karkas, dus volgende keer geen hamer meer, haha. Hadden ze vast prima zelf gekund. Daarna heb ik een stuk pens gegeven. Normaliter knip of snijd ik alles in kleine stukjes; behalve het botwerk dan, maar het leek me wel leuk om te proberen. Geweldig om te zien dat sleur- en trekwerk. Ook weer zonder ruzie, heel bijzonder om te zien. Met  zijn 6en aan zo'n stuk trekken. Achter elkaar aan jagen en en de winnaar van een groter stuk parmatig met zijn prooi rondrennend ;D. Sommigen maakten er ook gewoon een spel van.
We gaan dat niet dagelijks doen, want waar geen ruzie is kan dat best nog komen ;-) maar zo voor een keertje was dat best wel leuk.

Nu liggen ze met lekker bolle buikjes voor pampus.
Door Lizzy
#1836943
[quote="Madelief."]
We hebben net zo gelachen. Ik vond de vleugels trouwens toch wel wat hard  en had nog nooit iets ""geplet", dus ik dacht, kom, ik pak eens een hamer, wil wel eens kijken hoe dat werkt. Ook beetje voor de lol dus  ;). Een paar klappen per vleugel en dan ieder een vleugel.
Nou, en ze  vielen erop aan (uiteraard).

Ging vele malen sneller op dan karkas, dus volgende keer geen hamer meer, haha. Hadden ze vast prima zelf gekund. Daarna heb ik een stuk pens gegeven. Normaliter knip of snijd ik alles in kleine stukjes; behalve het botwerk dan, maar het leek me wel leuk om te proberen. Geweldig om te zien dat sleur- en trekwerk. Ook weer zonder ruzie, heel bijzonder om te zien. Met  zijn 6en aan zo'n stuk trekken. Achter elkaar aan jagen en en de winnaar van een groter stuk parmatig met zijn prooi rondrennend ;D. Sommigen maakten er ook gewoon een spel van.
We gaan dat niet dagelijks doen, want waar geen ruzie is kan dat best nog komen ;-) maar zo voor een keertje was dat best wel leuk.

Nu liggen ze met lekker bolle buikjes voor pampus.

[/quote]

Dat moet heerlijk zijn om te zien!!

Op zich verstandig hoor, dat je ze toch even hebt gemept. Al is het maar voor je eigen gevoel en gemoedsrust. Leuk hoor, dat ze nog zo lief met elkaar zijn! Geniet er nog maar even van :biggrin2:
Door Nynke
#1837115
[quote="Madelief."]
Achter elkaar aan jagen en en de winnaar van een groter stuk parmatig met zijn prooi rondrennend ;D. Sommigen maakten er ook gewoon een spel van.
We gaan dat niet dagelijks doen, want waar geen ruzie is kan dat best nog komen ;-) maar zo voor een keertje was dat best wel leuk.

[/quote]

En daar heb je geen filmpje van gemaakt  ??? :o >:(                                      ;)
#1837167
[quote="Nynke F"]
En daar heb je geen filmpje van gemaakt  ??? :o >:(                                       ;)
[/quote]

Nee...:-(

Wel een aantal helaas erg onscherpe foto's. Maar daarop zie je wel dat ze met zijn allen aan die penslap trekken (die véél langer kan worden dan ik hem gaf ;D) én een ererondje  van Bordeauxtje :biggrin2:
#1837836
Ik heb nog een aanvullend vraagje.

De pups krijgen dus zoals gezegd kippenruggen, parelhoenkarkas en de konijnkarkassen ga ik zo knippen. In de meeste van die karkassen zitten nog (resten) orgaan. Die tel ik eigenlijk nooit mee als orgaan. Ze zijn ook goed bevleesd. Maar omdat ze toch wel minimaal dagelijks zo'n stuk krijgen ....zouden jullie dan de rest van het orgaan wat minderen of gewoon ook niet meetellen?

Het zal wel niet zo nauw komen, maar ik vroeg het me  toch af.
#1837841
[quote="Madelief."]
Ik heb nog een aanvullend vraagje.

De pups krijgen dus zoals gezegd kippenruggen, parelhoenkarkas en de konijnkarkassen ga ik zo knippen. In de meeste van die karkassen zitten nog (resten) orgaan. Die tel ik eigenlijk nooit mee als orgaan. Ze zijn ook goed bevleesd. Maar omdat ze toch wel minimaal dagelijks zo'n stuk krijgen ....zouden jullie dan de rest van het orgaan wat minderen of gewoon ook niet meetellen?

Het zal wel niet zo nauw komen, maar ik vroeg het me  toch af.
[/quote]

Ik zou het zelf niet meetellen. De hoeveelheden zijn klein en pups kunnen best wat extra's gebruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door