Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1836971
Ja hoor, je kan eendenvleugels drogen. Het duurt alleen wel erg lang. Heb ze hier meer als 10 uur in de droger gehad. Onze honden vinden ze dan erg lekker
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1836979
Dat bot duurt dus het langst. Ik heb het gedroogd om mee te nemen naar Denemarken omdat ik dacht wat te kort aan vriesruimte te komen daar. De honden hebben er toen heerlijk van gesmuld
Door Lizzy
#1836980
Ik vind hele vleugels drogen geen goed idee. Verhitting maakt de botten hard en splinterig. Voor de tips maakt dat niet uit, dat is nauwelijks bot te noemen maar voor de vleugel zelf? Ik vind het geen goed idee.
Door BubbaBling
#1836983
[quote="Lizzy"]
Ik vind hele vleugels drogen geen goed idee. Verhitting maakt de botten hard en splinterig. Voor de tips maakt dat niet uit, dat is nauwelijks bot te noemen maar voor de vleugel zelf? Ik vind het geen goed idee.
[/quote]

Oh, das wel jammer.
Hmmm dan doe ik dat maar niet.
Door Veerle-scrappyToo
#1836984
Lizzy schreef: Ik vind hele vleugels drogen geen goed idee. Verhitting maakt de botten hard en splinterig. Voor de tips maakt dat niet uit, dat is nauwelijks bot te noemen maar voor de vleugel zelf? Ik vind het geen goed idee.
Daarom dat ik dus benieuwd was of het kon.  Vroeg me idd af of het wel veilig genoeg was om "bot" te drogen i.v.m. splinteren.
Door Nynke
#1837117
Veerle-scrappyToo schreef: Daarom dat ik dus benieuwd was of het kon.  Vroeg me idd af of het wel veilig genoeg was om "bot" te drogen i.v.m. splinteren.
kippennekken kunnen wel, dat zijn allemaal kleine werveltjes, volgens mij splintert dat niet  ?  :-\ :-\
Door Lizzy
#1837121
Nynke F schreef: kippennekken kunnen wel, dat zijn allemaal kleine werveltjes, volgens mij splintert dat niet   ?   :-\ :-\
Kippennekken gaan inderdaad wel. Daar hoef je niet bang te zijn voor splinteren. Heel gevoelige hondjes willen die werveltjes nog wel eens uitbraken, naderhand, maar dat is niet gevaarlijk.
Door Nynke
#1837139
Lizzy schreef: Kippennekken gaan inderdaad wel. Daar hoef je niet bang te zijn voor splinteren. Heel gevoelige hondjes willen die werveltjes nog wel eens uitbraken, naderhand, maar dat is niet gevaarlijk.
dankjewel voor de bevestiging  :) :) :)
Door BubbaBling
#1837176
Ok, dan weet ik dat ook  ;)

Wat betreft die vleugel 'tipjes' ... tot hoever kan ik die drogen.
Het hele gedeelte van die kant, of moet ik hem tot een bepaalde lengte snijden.
Want je krijgt al wat dikker bot naarmate je richting de 'elleboog' gaat.
Door Nynke
#1837460
BubbaBling schreef:
Afbeelding
Dit zijn vleugeltipjes van kip neem ik aan??

BubbaBling schreef: Wat betreft die vleugel 'tipjes' ... tot hoever kan ik die drogen.
Het hele gedeelte van die kant, of moet ik hem tot een bepaalde lengte snijden.
Want je krijgt al wat dikker bot naarmate je richting de 'elleboog' gaat.
Als het echt vleugeltipjes zijn van kip, zijn ze ongeveer zo groot als je pink en kun je die prima drogen  :) :)
Ik droog ze minstens 16 uur :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door