Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cj
#1815378
Teckel Cees is al weken zijn rechtervoorpoot aan het likken. Ik zie geen wondjes, likgranuloom, kaalheid of iets anders. Ik kan ook aan het pootje zitten. Dus ik gooide het op verveling/frustratie....(kan me niet voorstellen, maar goed).
Nu zie ik dat als Cees niet aan zijn pootje likt, Joepie eraan likt. Dus kennelijk is er iets "interessant"aan dat pootje. Met lopen, rennen en hollen, merk je niks aan Cees. Wie kan hier iets meer over vertellen?
Alvast bedankt!
Saskia
Door Borke
#1815459
Al dat gelik maakt het vaak kapot en dan zie je wondvocht komen, heel subtiel dus je moet goed kijken.
Dat schijnt erg lekker te smaken en dan gaat je andere hond ook likken  :-\
Door Lizzy
#1815569
Kan er een gras aar in zitten? Vreemd he?! Ik weet het ook niet, wat dit kan zijn.....
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1816077
Grasaar was ook het eerste dat in mijn hoofd schoot. Zie je niet ergens een héél klein gaatje?
Door cj
#1816342
Ik heb met een loep gekeken, maar zie niks. Toch maar even naar de da....
Saskia
Door cj
#1836573
Ik ben de volgende dag naar de da geweest en die kon ook niks vinden. Maar gisteravond kon hij niet meer lopen op het pootje. Ga om kwart voor tien weer naar de da. Mijn arme pinkel...
Saskia
Door Lizzy
#1836577
He getsie, wat raar toch! Nou, ik hoop dat de DA nu wel wat kan vinden. Succes en sterkte!
Door cj
#1836665
Weer terug. Alles wijst op een nagelbedontsteking. Pootje is geschoren en er was niets te zien, maar het aanraken van 1 nagel was pijnlijk. Nu een weekje metacam en het beste er van hopen.
Saskia
Door Nynke
#1836719
achossie !!!  ik hoop dat het weggaat met de metacam !!  moet je het ook verbinden bij rust ?
Door Lizzy
#1836815
cj schreef: Weer terug. Alles wijst op een nagelbedontsteking. Pootje is geschoren en er was niets te zien, maar het aanraken van 1 nagel was pijnlijk. Nu een weekje metacam en het beste er van hopen.
Saskia
Oh jee! Ik hoop dat het snel over gaat, want dat doet hartstikke zeer ja. Mijn hond Whoofer had dat van tijd tot tijd wel eens. Wat bij haar echt erg goed hielp was er meerdere keren per dag Echinacea Extra Forte van Bloem op druppelen.
Door cj
#1836848
@Lizzy Ik had net al via de zoekfunctie op BP deze tip van jou gevonden. Thanx! Ga ik zeker doen.
@Nynke, nee alleen medicatie
Gr Saskia
Door cj
#1921566
Oud topic, maar zag Cees vanavond weer likken. Pvd is zijn hele nagel weg, wat nu?
Saskia
Gebruikersavatar
Door Riek
#1921570
Dat zal waarschijnlijk het gevolg zijn van die nagelbedontsteking. Ik denk dat de nagel wel weer terug komt. Ik zou proberen om er af te laten blijven, maar dat lijkt me haast een onmogelijke opgave.
Door Lizzy
#1921598
Geen idee... Ik denk dat je vooral uit moet kijken dat het niet gaat ontsteken. Is het nu een open gat? Ik heb Whoofer bij een ontbrekende nagel 2 keer per dag in de soda gezet. Dat hielp bij haar het beste om ervoor te zorgen dat alles mooi schoon bleef en goed kon genezen.
Door cj
#1921708
Lizzy, ga ik gelijk doen. Het ziet er niet ontstoken uit, hij loopt goed. Zit gelijk bij de da als het niet goed gaat.
Gr Saskia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door