Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1836117
Even off topic, hoe zit het als je aan een antiobioticakuur zit voor blaasontsteking en je krijgt de griepenting, daarna dtp en hepatites en straks weer die laatste enting. De antibioticakuur is er een van een maand.
Ik dacht dat zieke honden ook niet geent mochten worden, waarom mensen dan wel?
Ingrid
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1836219
Het systeem is hetzelfde, dus mensen die ziek zijn, die moet je ook niet vaccineren. Op de 1ste plaats niet omdat je er dan nog wel eens veel zieker van kunt worden. Je immuunsysteem is al druk met andere zaken en mede om die laatste reden kom je bij punt 2, dat de vaccinatie wellicht helemaal niet aanslaat.
Door Fige
#1836365
vagebond schreef: Even off topic, hoe zit het als je aan een antiobioticakuur zit voor blaasontsteking en je krijgt de griepenting, daarna dtp en hepatites en straks weer die laatste enting. De antibioticakuur is er een van een maand.
Ik dacht dat zieke honden ook niet geent mochten worden, waarom mensen dan wel?
Ingrid
Als er geen koorts is en je voelt je verder niet ziek wordt er gewoon geent. De tweede hepatitis A is toch pas over een jaar? Of is het A/B combinatie?
Door Lizzy
#1836558
vagebond schreef: Vreemd, de arts deed er niet moeilijk over :-\
Dierenartsen doen er ook niet moeilijk over hoor. Die vaccineren net zo makkelijk honden met kanker met de DHPPi + Lepto + Rabies in 1 keer :-X
Door vagebond
#1836568
Nee, mijn vader moet over 2 weken weer voor de dtp en hepatites, ze gaan ervan uit dat hij ze vroeger nooit gekregen heeft.
Ik vind t helemaal niets dit. Eerst de ene na de andere ab,nu dus een ab van een maand, eentje die ingezet wordt als de andere ab's niets doen. En nu dan eerst de griepenting en die andere entingen erover heen.
Nou ja, ik zal straks de huisartsassistente eens bellen, aanhoren wat zij daarvan vindt.
Ingrid
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1836621
Lizzy schreef: Dierenartsen doen er ook niet moeilijk over hoor. Die vaccineren net zo makkelijk honden met kanker met de DHPPi + Lepto + Rabies in 1 keer :-X
Sterker nog de oncoloog adviseert dat ze toch moeten vaccineren ondanks dat de hond op de prednison staat :-X
Door Lizzy
#1836648
*Dorothea* schreef: Sterker nog de oncoloog adviseert dat ze toch moeten vaccineren ondanks dat de hond op de prednison staat :-X
De oncoloog van onze buurhond, die zat aan de chemo (lymfeklierkanker). En kreeg toch de DHPPi + L + rabies enting. Toen ik zo ongeveer van kleur verschoot, zei onze buurman "de oncoloog vindt het juist goed, omdat zijn weerstand nu verlaagt is door de chemo" :-X. Ik zeg op zo'n moment maar niks meer. Maar ik denk er het mijne van.....
Door Lizzy
#1836976
vagebond schreef: Tja, komen wij nu van een andere planeet af of zij :-\ Ongelofelijk zeg.
Ingrid
Dat is een goeie vraag :-X
Door Emytje
#1837749
Het gaat hier dan wel om honden/mensen, maar ik wil toch wat over katten zeggen. ;) Toen onze inmiddels overleden rode kater erg ziek was, heeft onze dierenarts hem ook niet gevaccineerd. Er werd eerst een grondige controle gedaan voordat er bij hun gevaccineerd word. Dus niet bij iedere dierenarts word er ondanks ziekte/weetikwat toch een vaccinatie gezet. Mijn dierenarts doet het in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1838258
Lizzy schreef: Niet alle DA's zijn zo suf natuurlijk. Gelukkig niet. Maar veel wel, helaas.....
En het is ook nog eens zo dat veel mensen dingen opsparen. Dan wachten ze net zo lang tot hun hond al 3 maanden aan z'n oren krabt, al een week kreupel is en al 2 dagen niet wil eten. Kom laten we eens naar de dierenarts gaan voor vaccinatie want dat is alweer een paar jaar niet gebeurd. En dan zijn ze nog boos ook hè als je ze niet wil vaccineren. :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door