Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jutta
#1835440
Chester krijgt sinds 2 dagen rauw voer. Daarvoor kreeg hij KVV en dat ging altijd goed. Gisteren voor het eerst karkas en spiervlees gehad (ging prima). Vandaag staat parelhoen en orgaan op de kaart. Vanochtend kreeg hij dus orgaan met een stukje parelhoen. Hij heeft eerst een paar keer gelikt en gekeken maar uiteindelijk heeft hij het opgegeten. Daarna ging ik met hem naar buiten en naar een tijdje (ca. 1/2 uur na het eten) kotste die alles eruit. Nu is mijn hond een alleseter dus ook poep vindt hij heerlijk en er lag inderdaad en klein drolletje bij. Hij heeft het ook niet meer opgegeten. Nu weet ik niet of het van het eten of van die vieze drol is. Vlak daarvoor zag ik ook dat hij een eikeltje in zijn bek had maar dat hat hij weer uitgespuugd (het grootste deel daarvan).
Ik denk dat hij zijn complete maaltijd dus weer eruit heeft gegooid. Kent iemand van jullie dit of is dat misschien een "normaal" verschijnsel bij beginnende barfers ? ??? ??? Graag jullie tips.
Door Lonaa
#1835454
Geen idee, onze hond zit nu bijna een week op rauw. Opzich gaat t wel goed, wel diarree de eerste 2 dagen. En vannacht had ze blijkbaar ook buikpijn zag ik aan de mooie drol + diarree vanochtend bij de voordeur..
Door Benjy en Misty
#1835456
Hier hebben ze er nooit problemen mee gehad toen ze nog maar net BARF kregen. Een enkel keer geven ze een heel klein stukje bot over maar dat is het dan ook. Ik zou het gewoon nog eens geven en kijken wat ie dan doet. 
Door Nynke
#1835484
[quote="Jutta"]
Vanochtend kreeg hij dus orgaan met een stukje parelhoen. Hij heeft eerst een paar keer gelikt en gekeken maar uiteindelijk heeft hij het opgegeten. Daarna ging ik met hem naar buiten en naar een tijdje (ca. 1/2 uur na het eten) kotste die alles eruit. Nu is mijn hond een alleseter dus ook poep vindt hij heerlijk en er lag inderdaad en klein drolletje bij. Hij heeft het ook niet meer opgegeten. Nu weet ik niet of het van het eten of van die vieze drol is. Vlak daarvoor zag ik ook dat hij een eikeltje in zijn bek had maar dat hat hij weer uitgespuugd (het grootste deel daarvan).

[/quote]

Ben je meteen na het eten naar buiten gegaan??  Omdat je wandelen wilde of omdat je zag dat hij niet lekker was ?? Ik laat mijn honden nooit na het eten naar buiten, volgens mij is dat helemaal niet goed. Laat eerst het eten maar door de maag zijn en ga daarna naar buiten.

Eikels zijn giftig voor honden !!!
Door Lizzy
#1835496
[quote="Jutta"]
Chester krijgt sinds 2 dagen rauw voer. Daarvoor kreeg hij KVV en dat ging altijd goed. Gisteren voor het eerst karkas en spiervlees gehad (ging prima). Vandaag staat parelhoen en orgaan op de kaart. Vanochtend kreeg hij dus orgaan met een stukje parelhoen. Hij heeft eerst een paar keer gelikt en gekeken maar uiteindelijk heeft hij het opgegeten. Daarna ging ik met hem naar buiten en naar een tijdje (ca. 1/2 uur na het eten) kotste die alles eruit. Nu is mijn hond een alleseter dus ook poep vindt hij heerlijk en er lag inderdaad en klein drolletje bij. Hij heeft het ook niet meer opgegeten. Nu weet ik niet of het van het eten of van die vieze drol is. Vlak daarvoor zag ik ook dat hij een eikeltje in zijn bek had maar dat hat hij weer uitgespuugd (het grootste deel daarvan).
Ik denk dat hij zijn complete maaltijd dus weer eruit heeft gegooid. Kent iemand van jullie dit of is dat misschien een "normaal" verschijnsel bij beginnende barfers ? ??? ??? Graag jullie tips.
[/quote]

Nee, dat is op zich geen normaal verschijnsel. Ik denk dat je het in het 'vieze eten' moet zoeken.
Door Jutta
#1835497
Ik ben niet gelijk daarna met hem gegaan maar een half uurtje daarna meer om gewoon een rondje te wandelen want er leek niets op dat hij niet lekker was. Van dat eikeltje had hij maar een stukje want de rest spuugde die uit dus misschien is het van dat stukje of toch van die vieze drol.... ik weet het niet maar ik wacht het maar af hoe hij vanavond op het voer reageerd. Misschien was het toeval. Bedankt voor de tips.
Door Jutta
#1835656
Als het nou van de lever komt moet ik die dan niet meer geven of op een andere manier??? Het waren wel grote stukken misschien moeten ze kleiner?
Door Lizzy
#1835863
[quote="Jutta"]
Als het nou van de lever komt moet ik die dan niet meer geven of op een andere manier??? Het waren wel grote stukken misschien moeten ze kleiner?
[/quote]

Lever is wel noodzakelijk. Dus je kunt een paar dingen proberen. Als het kippenlever was, kun je een andere leversoort proberen. Van bijv. kalf of lam. Of, nog beter, biologisch. En als dat niet lukt: in hele kleine stukjes snijden, even de kook erover en mengen met wat pens. En niet teveel tegelijkertijd.
Door Anne in Zweden
#1836245
Scotch kotste in het begin ook alles weer uit, gewoon omdat hij dat rauwe gedoe niet lekker vond. Hij at het omdat ie honger had, maar al tijdens het eten begon ie moeilijk te kijken, en zodra hij alles op at, liep hij demonstratief naar buiten om over te geven, zo van: "Kijk eens vrouwtje, wat vreselijk zielig ben ik hè, dat ik zulke vieze dingen moet eten!" Met opleuken en trucjes heeft hij er uiteindelijk acht maanden over gedaan om helemaal over te stappen, maar nu is hij dan ook écht om. Hij staat echt te janken van ongeduld om zijn eten!

Dus als je hond met lange tanden eet, kan het zijn dat ie de smaak van rauw nog niet helemaal oké vindt. Eet hij met smaak, dan zit er waarschijnlijk inderdaad iets in waar zijn lichaam even aan moet wennen. Hoe dan ook: ooit wordt het helemaal goed!
Door Jutta
#1845423
:D Ja hoor, inmiddels gaat het heel goed. Geen rare dingen meer. Ik heb de 2e keer de lever in wat kleinere stukken gesneden (leuk karweitje zo op de vroege ochtend...) en even kokend water eroverheen. Na het eten ga ik ook niet gelijk met hem naar buiten maar wacht even een uurtje of zo. Nu is het de 2e week en alles gaat prima. Geen overgeven en ook geen diarree dus......... wij blijven zeker bij rauw !!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door