Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1834210
Bink heeft problemen met zijn ontlasting,toen hij bij de fokker weg kwam kreeg hij Royal Canin,hij had prima ontlasting hierop,maar omdat het niet z'on goede voeding is,ben ik begonnen met energique,in combinatie met de brokken rc die ik nog had.
Dat ging prima,toen de overstap gemaakt naar Orijen,in combinatie met smuldier,prins,dit ging best goed,tot vorige week,ineens diarree,dit heeft 3 dagen geduurd,ik heb hem toen op alleen vlees gezet,energique,en gemalen kipkarkas,weer goede ontlasting,gisteren alleen energique gegeven,en nu heeft hij vandaag alweer 3 keer gepoept,hele hopen,en net dus weer wat dun.
Ik weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen,weer terug op rc (wat ik liever niet wil),alleen op orijen,alleen op prins of energique...Help ik weet het niet meer.
#1834212
Misschien beter om alleen vers te gaan voeren, brokken en vers door elkaar vind ik niet zo'n geweldige combinatie, daar kan je ook wisselende ontlasting van krijgen. Hier hadden we op brok altijd een paar met problemen, we zijn alleen vers gaan voeren en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. En dan liefst een kvv zonder gluten en granen. Lekker veel soorten vlees afwisselen, er zijn tegenwoordig zoveel merken waarmee je kan variëren. Je zal zien dat je hond er het er stukken beter op gaat doen.
#1834276
Ik ben zelf ook pas begonnen hiermee, dus heb er niet zo veel verstand van, maar ik vraag me af hoe lang je steeds een bepaalde voedingssoort hebt gegeven? Hoeveel dagen/weken? Zou dit geen factor kunnen zijn, dat het spijsverteringsmechanisme van de hond steeds aan moet passen en daardoor rare ontlasting geeft?
#1835612
Hoi Janine,

Ik zou, als ik jou was, 1 soort kvv kiezen en dat alleen maar geven, verder geen tussendoortjes of brokken. Hou dit een paar weken vol en kijk dan hoe het gaat. Kies wel een merk wat compleet is en waar een natuurlijke calciumbron in zit, dus geen preparaat. Zelf ben ik erg te spreken over Carnibest, maar er zijn natuurlijk nog meer merken.

Succes  :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door