Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1835284
Mijn kleine smurfje is op het einde van haar eerste loopsheid. Totaaaaaal andere loopsheid dan Linga. Linga vloeide een weekje en dan was dat weer over. Ze had weinig interesse in kerels en kerels een gemiddelde interesse in haar. Biscuit wil echt met iedere reu verkering. Ze krioelt zich zowat uit haar tuigje, als ze verderop een reu ziet lopen! Doordat zij zo hysterisch doet, hebben de reuen een bovengemiddelde interesse in haar :-X

Maar goed, Biscuit vloeit nu al bijna 3 weken continue. En ik weet dat het aan het eind van de loopsheid donker wordt, maar bij Biscuit is het echt bijna zwart! Is dat normaal?
Door K@rin
#1835295
zwart lijkt me niet echt normaal.
Hier begint het langzaam en dan bij sommigen grote "plassen" bloedrode afscheiding, daarna wordt het wateriger, dus helderder van kleur.
Zwart bloed kan een teken van oud bloed zijn ?
Misschien een kuurtje Utero Vetsem geven om de baarmoeder te reinigen ?
Door Lil
#1835322
bij honden zou ik het niet weten, maar ik heb dat zelf gehad.
was inderdaad oud bloed dat blijft zitten en toen dus ook een reinigingskuurtje gedaan (geen puur utero  ;) ;D), dat hielp enorm.
Door ducktails
#1835390
Ik vind de eerste loopsheid altijd wat rommelig.
Kan volgende keer loopsheid weer heel anders gaan.
Utero vetsem is idd een goed idee.
Door **Jolanda**
#1835507
Ik herken het niet Lizzy.
Kyra word loops, vloeit aardig en met de tijd word het wat minder. Maar echt heel donker of zelfs zwart vloeien heb ik nog niet gezien.

Bij vrouwn (en dan zal het vast ook bij honden gelden) is dat je donkerder kunt vloeien en dat dat duid op oud bloed, maar volgens mij komt het ook bij vrouwen maar zelden tot nooit voor dat het echt zwart is, hooguit donkerrood-bruin.
Is het bloed zo zwart of zijn het van die propjes die zwart zijn? Dat laatste kan ik me enigzins voorstellen dat dat wat sneller naar de zwarte kleur trekt.

Ik denk in ieder geval dat je blij kunt zijn dat het uit haar lichaam komt en er niet in blijft zitten ;)
Door Lil
#1835533
Jol schreef: Ik herken het niet Lizzy.
Kyra word loops, vloeit aardig en met de tijd word het wat minder. Maar echt heel donker of zelfs zwart vloeien heb ik nog niet gezien.

Bij vrouwn (en dan zal het vast ook bij honden gelden) is dat je donkerder kunt vloeien en dat dat duid op oud bloed, maar volgens mij komt het ook bij vrouwen maar zelden tot nooit voor dat het echt zwart is, hooguit donkerrood-bruin.
Is het bloed zo zwart of zijn het van die propjes die zwart zijn? Dat laatste kan ik me enigzins voorstellen dat dat wat sneller naar de zwarte kleur trekt.

Ik denk in ieder geval dat je blij kunt zijn dat het uit haar lichaam komt en er niet in blijft zitten ;)
o jawel hoor dat is bij vrouwen ook zwart hoor  ;) Het zijn inderdaad wel meer propjes slijm dan "dun" bloed.  ;)
Door ulla
#1836284
Espen zit nu op de laatste dag van haar 1e loopsheid.
Ze heeft 19 dagen gevloeid, wat ik erg lang vind.
Dat ging wel van donker naar lichter.
De 18e dag was het iets stroperig.

Een zwarte uitvloeing vind ik iets om in de gaten te houden , en framboosblad........................... ik heb geen idee.
Wel idd utero vetsem.
Door Lizzy
#1836549
Ze vloeit nog steeds. Nog steeds donker maar wel wateriger. Het is donkerbruin maar als je het met nat keukenrol opveegt is het donkerrood. We houden haar in de gaten en ze krijgt Puur Utero.

Bedankt voor jullie ervaringen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door