Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#1829704
Hallo!

Ik ben nieuw hier, zal me even snel voorstellen, hoop nog veel hier te mogen vragen gezien mijn groeiende interesse in Barf...

Ik ben Manon en heb sinds februari een picardische herder mix uit het asiel, komt uit spanje oorspronkelijk. In april begonnen de jeukklachten. Dacht toen hooikoorts, maar nu nog steeds klachten en afgelopen week heel erg.

Uiteindelijk, met flinke tegenzin, gekozen om toch 6weken hypoallergeen te voeren, zodat erna een allergie test gedaan kan worden. voerde hem hiervoor Selection Croc, maar gaf voor trainingen ook frolics.

Mijn voorkeur gaat uit naar barf voeren, alleen wil ik toch graag een test doen, en moet dan eerst hypoallergeen voeren. Echter...nu las ik dat met bioresonantie ook voedingsallergieen aangetoond kunnen worden itt de allergietesten van de DA die vooral testen op pollen en mijten ed.

Wie heeft hier ervaring met bioresonantie, ook de negatieve, en iemand ook van natuurlijk in beweging?

HOor graag meer voor ik een eindeloos traject bij dermatoloog in ga...

Vriendeljke groet Manon
Door Mevroi Kruim
#1829942
Geen ervaring met bio-resonantie, maar een eliminatie-dieet is prima te doen met barf.
Ik ging sowieso de hond vers voeren, graanvrij, liefst zelf samengesteld maar een graanvrije kvv kan ook. Dikke kans dat daarmee het probleem opgelost is. Zo niet, 1 diersoort gaan voeren die de hond nog nooit gehad heeft, en dat 6 weken volhouden. Eend of parelhoen is geschikt, daar kun je alle onderdelen van geven zodat de hond een compleet menu krijgt.
Door Lizzy
#1830056
Ik zou mijn hond eerst maar eens gewoon op BARF zetten. Misschien verdwijnen de problemen wel als sneeuw voor de zon. Jouw hond zou niet de eerste zijn.
Door Roef & Hidde
#1830059
allereerst welkom hier :)

ik heb geen ervaring met bioresonantie bij dieren maar wel bij mijn zoon.
die heeft toen hij 2 was(en nog geen last van sugestie  ;)) bioresonantie therapie gehad van dr Kentie in schiedam met verbazingwekkende resultaten :)
man en ik waren zeer sceptisch maar ook wanhopig en dit was onze laatste strohalm zeg maar.

maar ik ga met de mening van mevroi kruim en lizzy mee om je hond eerst over te zetten op helemaal vers zonder graan :)

succes

edit taalfout
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1830109
Tja...ik heb een uur staan twijfelen bij de DA. Alleen, omdat hij ook erg niest, en ik toch ook graag een test wilde laten doen, besloot ik hem HA-brokken te geven, zodat ik over 4 weken ieg een test kan laten doen en dan overschakelen op barf..Had toen nog niet gelezen over bioresonantie. Probleem is dat ik denk dat hij een atopie heeft, gezien het moment waarop zijn klachten begonnen, het niezen en de tranende oogjes. HA leek mij dan een simpele manier om ieg zeker te zijn dat het geen voedselallergie is, omdat  door de samenstelling ervan hij er niet allergisch op kan reageren, hoe onnatuurlijk het geven van HA ook voelt.

Wat mij lastig lijkt, is als het een combi is, en ik start met BARF, en hij dan toch jeuk blijft houden, dan weet je helemaal niet meer waar het aan ligt...de pollen, hte eten..Vandaar dus HA, maar ook de vraag naar bioresonantie, lees er veel tegenstrijdige berichten over...
bedankt voor reactieS!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1832475
Ik ga nog een paar weken aankijken met de HA brokken, om zo zeker te zijn van een eventuele oorzaak in de voeding of niet. Ondertussen stuur ik een pluk haar op, ben toch erg benieuwd wat daar uitkomt, en evt. ook een allergie test bij de DA. En dan, hopelijk, over een paar weken met rauw voeren starten.
Ervaringen over Bioresonantie zal ik laten horen..
Momenteel is hij vrij rustig, likt minder, maar geef dan ook al twee weken geen frolics meer..en goudsbloemzalf op zijn wonden werkt ontzettend goed!!
Door Too
#1832954
Ook hier geen eigen ervaring met bioresonantie al heb ik er goede verhalen over gehoord, ook met t doormeten van voedingsmiddelen, medicatie ed

Net als Kruim en Lizzy zou mijn route zijn : volledig vers zonder granen als t na een paar weken niet betert elimineren en evt mbv bioresonantie de triggers opsporen

Succes!
Door Michelle Vrolijk
#1834618
Ik heb ervaring met een hond met giga jeuk, brokken, rauw vlees (KVV), oa met Carnibest én met bioresonantie. Ik ben erg positief over bioresonantie en het klopte als een bus. Ik heb de adviezen opgevolgd en het werkt perfect! Je zou kunnen gaan naar de praktijk van Eric Laarakker in De Bilt of naar Anneke Schellingerhout in Heemskerk. Beide praktijken werken holistisch, met bioresonantie en zijn erg goed. Ik heb groot vertrouwen in bioresonantie maar de ene dierenarts is de andere niet.... Er zijn nog meer DA'en die er mee werken en goed zijn natuurlijk maar deze ken ik goed.

Én ik zou KVV gaan voeren. Het is niet moeilijk en zeer waarschijnlijk een verademing voor je hond. Jeuk is vaak nog erger dan pijn.... Probeer probeer dan Carnibest Natuur, dat is de 'rode rol', het is niet goedkoop maar kwalitatief heel erg goed en je hond eet er veel minder van dan brokken wat weer scheelt. Je zou bijv ook Carnibest eend kunnen proberen maar daar kan mijn hond bijv juist niet tegen.
Succes!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1836357
Ik ben erg blij met alle reacties, en ben ook erg veel aan het lezen over BARF, en kan me ook helemaal voorstellen dat BARF veel beter is om een hond gezond te houden dan brokken.

Alleen...ik lees overal dat voedselallergie veeel minder vaak voor komt als atopie, dus allergie voor mijt/vlooien/pollen, en als een hond daar allergisch voor is, los je het niet op met BARF...wel door zijn weerstand te verhogen, maar niet de allergische reactie toch??

Maar goed, ik zal dit op een andere plek in het forum eens aankaarten, dit ging over bioresonantie...

Heeft iemand nog ervaring met Natuurlijk In Balans? die zit dichts bij mij in de buurt nl..
Groet!
Gebruikersavatar
Door Lettie
#1836510
Ik heb goeie ervaringen met bioresonantie zowel voor mezelf als voor mijn dieren.
Ik ga altijd naar Suzan Hordijk  http://www.xs4all.nl/~hordijk3/
Ze neemt alle tijd legt goed uit en is (in mijn ogen) zeer kundig.
Maar ik weet niet waar je woont en wat voor jou een beetje in de buurt is.....
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1845760
Intussen nu zon twee en halve week op HA-brokken en Mucho doet het er goed op...of komt dit door de Goudsbloemzalf die ik op zijn geiiriteerde huid smeer? Ieg ook een pluk haren opgestuurd, en volop aan het zoeken naar adresjes voor rauw voer. De bedoeling is om nog zon 2 weken door te gaan met HA-brokken, mocht hij dan echt minder jeuk hebben en is zijn huid gekalmeerd, ga ik rustig proberen met rauw voer toevoegen, en kijken wat het effect is..Geloof dat bij mij toch vooral de frolics van de hondetraining niet ok waren...het verdere verloop van de bioresonantie laat ik hier zeker weten voor anderen die geinteresseerd zijn,
groet Manon
Door Veerle-scrappyToo
#1845807
Als je de HA brokkken geeft om een voedselallergie uit te sluiten dan is 4 weken van die brokken toch te kort vrees ik.  Ik juich alleen maar toe dat je naar barf wil overschakelen maar ik zou je toch aanraden om het eliminatie dieet volledig uit te voeren zodat je echt echt 100% zeker bent dat het niet van de voeding voortkomt en later niet blijft twijfelen.
Minstens 6-9 weken Ha brokken dus.  

Ik vraag me ook af of je niet beter stopt met smeren ook dan want waar komt idd de verbetering van: de brokken of de zalf...  of bekijk ik dat dan verkeerd?
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op do 02 dec 2010, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1850764
Bedankt voor je tip!
Is lastig om door te zetten in iets waar je niet volledig van overtuigd bent, dus erg fijn zon tip! want het klopt wel idd...

Het zalven is inderdaad iets waardoor de huid verbetert, echter hiervoor gebruikte ik dat ook en had ik een kap nodig, nu geen kap...

Hij is alleen nu extreem aan zijn poten aan het likken, maar denk dat dat door de pekel en sneeuw kon, ben dus nu dagelijks poten aan het wassen en insmeren met vaseline en erna zalf...

bioresonantie nog niets gehoord...Wel van een dierentolk, zal daar elders iets over vertellen, die dacht aan jicht..
Groet!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door