Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1833958
Ruim een maand geleden werd Tinus van de ene op de andere dag echt vreselijk kreupel met zijn rechter voorpoot en dan vooral bij het opstaan,na wat beweging werd het fors minder dus hielden we het op artrose gezien hij al een paar maanden met tussenpozen raar liep met die poot.Na 2 weken werd het steeds slechter en hebben we meteen de Corta RX in Amerika besteld,intussen aangepaste kortere wandelingen maar het werd er niet beter op (wilden zelfs nog foto's laten maken van beide voorpoten) Na 10 dagen hadden we de 2 liter flessen dan gelukkig in huis zonder bijbetaling oid en meteen begonnen,dit was op 11 november.
De eerste dagen geen verschil maar na een dag of 5 werd het fors beter en met de 8e en 9e dag zagen we een gigantische verbetering bij Tinus die er ook weer veel meer plezier in had.
Gisteren en vooral vandaag lopen we ons samen te verbazen....Tara staat droog en sinds eergisteren zijn ze apart,de wandeling naar achteren vloog ik echt achter de lijn aan en terug naar zussie ging zelfs nog harder!
Hij wandelt en rent wat af in zijn eenzame plasrondes buiten en je ziet er helemaal niets meer aan,ben zo blij!...tis echt ongelooflijk!
Ik heb ook geen aandelen maar ben net als Lizzy helemaal om....sterk spul dat Corta RX  8)

http://www.healthypets.com/cortaflx.html
#1833972
Goed spul hé  :biggrin2:

Hier ook een soort gelijk verhaal (dit wel in combi met spiersupport).
May Linn heeft HD, ED met LPC en het in de rug, dit wist ik begin dit jaar nog niet.
Maar ik vondt wel dat ze af en toe wel wat onregelmatig liep in de winter. De dierenarts bekeek haar en had zoiets van in het lopen niets te zien.
Daarna onder de röntgen, daar kwam dat uit. De dierenarts wilde niet geloven dat hij dezelfde hond op de röntgenfoto's zag als die hij buiten had zien lopen.
Ze had volgens hem flink kreupel moeten lopen. Ze kreeg toen al een maand of 4 corta rx.
Ik ben na dit nieuws begonnen met spiersupport erbij.
En *afkloppen* sinds die tijd loopt ze nooit meer onregelmatig en is veel soepeler  :)
#1834129
Helemaal mee eens Tien , mijn Timo is er zo van opgeknapt. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik zo af en toe eens een tijdje stop..een weekje ofzo...en het daarna weer geef, het beter gaat werken. Zou je ook een overdosis kunnen geven?
#1834286
super :thumbup:
ik heb er nu al zoveel positiefs over gelezen, zou het ook iets kunnen betekenen voor Binno (spondylose en hernia)?

ze krijgt nu al maandenlang fenylbut en pred ( :-X maar het enige waar ze het goed op doet),
wat ik inmiddels (in overleg met de DA) al zoveel mogelijk tot een minimumdosering heb proberen af te bouwen,
maar de laatste tijd heeft ze er wel wat maagproblemen door gekregen,
en daarbij ter ondersteuning nog Spiersupport van de Groene Os
#1834411
Bij spondylose en een hernia vermoed ik niet dat het wat doet. Hoewel duivelsklauw wel pijnstillend werkt.... Maar ik zou dat dan los proberen te geven. Heb je al eens spondyvetsem/puur spondy en Cox compositum geprobeerd? Als dat een beetje wil aanslaan, zou je misschien nog verder af kunnen bouwen. Groenlipmossel schijnt trouwens ook de maagwand wat te beschermen. Dus dat zou je dan weer kunnen proberen om de maaggevoeligheid wat te verminderen....

Oh Tieneke, hee fijn joh, dat het zo goed werkt! Ja, ik durf het bijna niet meer te schrijven, want voor je het weet denkt men dat je aandelen hebt :biggrin2:
#1834553
Binno schreef: super :thumbup:
ik heb er nu al zoveel positiefs over gelezen, zou het ook iets kunnen betekenen voor Binno (spondylose en hernia)?

ze krijgt nu al maandenlang fenylbut en pred ( :-X maar het enige waar ze het goed op doet),
wat ik inmiddels (in overleg met de DA) al zoveel mogelijk tot een minimumdosering heb proberen af te bouwen,
maar de laatste tijd heeft ze er wel wat maagproblemen door gekregen,
en daarbij ter ondersteuning nog Spiersupport van de Groene Os
Yuki heeft ook spondylose en doet t best goed op de Corta, samen met Cox compositum en visolie. Je moet het wel een tijdje geven, voordat je verschil ziet. Vooral op de Coxcompositum zie ik veel verschil!
#1834597
Cox compositum krijgt ze ook al een hele tijd en dat ga ik zeker blijven geven,
Puur Spondy heb ik geprobeerd, maar daar merkte ik eigenlijk verder niet zoveel verschil bij

voor haar maag krijgt ze Maagcompositum, heb de dosering maar wat verhoogd want ik gaf blijkbaar nogal weinig

hmm... toch nog eens nadenken over die Corta... als ik de medicatie nog verder zou kunnen afbouwen zou dat natuurlijk heel mooi zijn :)
bedankt voor de reacties ;)
#1834814
Truus schreef: Ik ben er wel achter gekomen dat als ik zo af en toe eens een tijdje stop..een weekje ofzo...en het daarna weer geef, het beter gaat werken. Zou je ook een overdosis kunnen geven?
Kjell krijgt het nu bijna een jaar en het gaat op het moment wat minder goed met Kjell zijn pootje.
Misschien ook eens een weekje stoppen en opnieuw beginnen. Begin je dan ook weer met de hogere startdosering?
#1834846
Timo ons ouwetje van 15 is er wonderwel mee opgeknapt. Hij wist eerst niet welke poot hij nou eerst moest gebruiken, liep verschrikkelijk slecht. Nu loopt hij weer lekker mee te struinen op zijn eigen wijze zoals een oude hond dat na behoren doet. Wij zijn er erg blij mee .
#1834850
Truus schreef: Timo ons ouwetje van 15 is er wonderwel mee opgeknapt. Hij wist eerst niet welke poot hij nou eerst moest gebruiken, liep verschrikkelijk slecht. Nu loopt hij weer lekker mee te struinen op zijn eigen wijze zoals een oude hond dat na behoren doet. Wij zijn er erg blij mee .
Dat kan ik me voorstellen, super hoor!!
#1834851
HannekeKjell schreef: Kjell krijgt het nu bijna een jaar en het gaat op het moment wat minder goed met Kjell zijn pootje.
Misschien ook eens een weekje stoppen en opnieuw beginnen. Begin je dan ook weer met de hogere startdosering?
Ik ben er achter gekomen dat dit helpt. Ik begin dan weer met de gewone dosis, niet met de hogere.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door