Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Francisca
#1833827
Ben het weer eventjes kwijt  ;D  ;D  ;D . Hoe zal het ook al weer  :-\ met de verdeling van de verschillende organen? Ik heb ergens een klok horen luiden  :D maar ben eventjes de klepel kwijt  :-[. Was het niet zo dat je minder lever dan maag en hart voert? Of ben ik echt helemaal in de bonen  :biggrin2: heb net groentemix gemaakt!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1833848
:biggrin2: niet moeilijk, de helft van je orgaanpercentage pens en de rest verdelen over hart,nier en lever (+ evt overige organen)
Het komt niet nauw  ;)
Door Nynke
#1833849
ik dacht als je 100 gram orgaan voert, pens 50 % moet zijn en de rest verdelen, nier het minst  :) maar ik geloof niet dat het op de gram aankomt  :) :)

Sorry, je hebt eigenlijk niets aan me  :-\ :-\
Door Francisca
#1833859
Nynke F schreef: ik dacht als je 100 gram orgaan voert, pens 50 % moet zijn en de rest verdelen, nier het minst  :) maar ik geloof niet dat het op de gram aankomt  :) :)

Sorry, je hebt eigenlijk niets aan me  :-\ :-\
Ik vindt het altijd gezellig om jou weer te zien verschijnen  ;)!!! Ik voer i.v.m allergie geen pens. Maar volgens jullie komt het dus niet zo heel erg nauw? Dan gooi ik  ;D gewoon lekker wat door elkaar en mixen  :biggrin2: maar!
Door Nynke
#1834107
Francisca schreef: Ik vindt het altijd gezellig om jou weer te zien verschijnen  ;)!!! Ik voer i.v.m allergie geen pens. Maar volgens jullie komt het dus niet zo heel erg nauw? Dan gooi ik  ;D gewoon lekker wat door elkaar en mixen   :biggrin2: maar!
nee, ik geloof niet dat het zo nauw komt :) :). Waar is je hond allergisch voor? 
Door Gaby
#1834874
Ik begreep dat een teveel aan vitamine A, lever uiteindelijk niet zo goed is toch....?
Maar ja, aan mij heb je helemaal niet zo veel want ik ben de laatste die dit kan onderbouwen.
En daarnaast had ik op je topic geklikt omdat ik me dat ook vaak afvraag....
Wat koopt men in qua orgaan, en hoeveel gaat er in die voerbak qua percentage nier lever hart??? Goede vraag vind ik dus, maar ik dacht dat het wel een beetje uitmaakt???
50% pens is in ieder geval al iets om evt te onthouden...
Maar las in het boekje van tannetje dat teveel vit A niet goed is... dus het kan wel niet zo nauw komen maar een opstapeling van vit. A lijkt me niet zo....toch?
Dus ben best benieuwd of er nog andere reacties op je vraag komen.... ::)
Door flin
#1834890
  als geheugensteuntje kun je misschien een supermarkt-kipje in gedachten nemen?

1 kipje = +/- 1 kilo,
inhoud zakje ( :biggrin2: ) 1 nekje, 1 levertje ('t grootste), 1 hartje
niertjes ('t kleinste) zitten meestal nog aan/in 't kipje

et voîla!
Door Mevroi Kruim
#1834980
Voor overdosering van lever ivm vit. A hoef je niet benauwd te zijn, daarvoor zou je de helft van het menu lever moeten voeren gedurende een week ofzo  :P
Ik vind zelf altijd dat Ma Nature wel weet wat ze doet dus ik voer orgaan in deverhoudingen waarin ze in de prooi voorkomen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door