Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1832428
Dag allemaal!

Ik ben net klaar met een nieuwe groentemix voor Diza. Met de sapcentrifuge gaat dat prima (heb wel de boontjes nog een keer moeten bewerken met de staafmixer).
Dit zit er in, wat vinden jullie daarvan?
- courgette
- wortel
- rode paprika
- andijvie
- broccoli
- witlof
- sperciebonen (rauw: dat mag toch??)

Ben de knoflook vergeten  :-\, hoeveel teentjes zou ik op deze hoeveelheid erin moeten doen? (totaal 3,5 kilo = voor ongeveer 5 weken)

Alvast bedankt!!
#1832458
Paprika mag wel, er zijn alleen honden die er jeuk van krijgen.
Bij heel veel honden gaat het gewoon goed.

Als je hond artrose heeft kan je ook beter geen groenten uit de nachtschadefamilie geven (daar valt paprika ook onder).

Volgens mij is het een prima mix, sperziebonen mogen inderdaad ook rauw erdoor.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op za 20 nov 2010, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#1832606
HannekeKjell schreef: Paprika mag wel, er zijn alleen honden die er jeuk van krijgen.
Bij heel veel honden gaat het gewoon goed.

Als je hond artrose heeft kan je ook beter geen groenten uit de nachtschadefamilie geven (daar valt paprika ook onder).

Volgens mij is het een prima mix, sperziebonen mogen inderdaad ook rauw erdoor.
Ah daarom dat ik het als een groente heb geklaseerd die niet mag hier.  Bono heeft artrose en ons Nena heeft al zoveel jeuk dat ik niet nog eens een risico wil nemen dat ze hier ook op zou reageren...
#1832694
judith vd schreef: Dag allemaal!

Ik ben net klaar met een nieuwe groentemix voor Diza. Met de sapcentrifuge gaat dat prima (heb wel de boontjes nog een keer moeten bewerken met de staafmixer).
Dit zit er in, wat vinden jullie daarvan?
- courgette
- wortel
- rode paprika
- andijvie
- broccoli
- witlof
- sperciebonen (rauw: dat mag toch??)

Ben de knoflook vergeten :-\, hoeveel teentjes zou ik op deze hoeveelheid erin moeten doen? (totaal 3,5 kilo = voor ongeveer 5 weken)

Alvast bedankt!!
Goede mix!
Mooi bladgroente en ondergrondse groente.
Sperciebonen mogen er idd rauw in  ;)

Volgens was het per 10kg hond 1 teentje knoflook per week.
#1832872
May Linn schreef: Volgens was het per 10kg hond 1 teentje knoflook per week.
Bijna... ;) 'n hond van 10 kilo kan elke dag wel 'n half teentje of 'n hele teen hebben.
Wanneer je elke dag groentenmix geeft,en voor de hele week gelijk klaar maakt, dan kan je er dus best wel 3 of 4 teentjes door heen doen.
en voor 5 weken kan je wel meer teentjes gebruiken en voor kleiner model hond gebruik je minder.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1207400
Laatst gewijzigd door mahuni op za 20 nov 2010, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door