Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ridge2010
#1829822
we hebben een ridgeback pup van bijna 14 wk,hij weegt 13 kilo
eerst kreeg hij 600gr smuldier per dag,ben nu al een tijdje overgestapt op energique puppy,maar ik vond hem er magertjes op worden,zag z'n ribben...
nu geef ik al een paar dagen 800 gr.
hoeveel is goed voor hem?
hij heeft redelijk vaak ontlasting,wel 3 x per dag,is best veel voor een hondje die vers eet?
heeft er iemand tips of advies?
Door **Jolanda**
#1829893
Ik denk dat je met 800gr per dag aardig in de buurt komt ;)
Je moet een beetje op het oog voeren. Is je hond te mager, geef je meer, lijkt het alsof hij te dik word geef je wat minder ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1829904
Als ze jonger zijn krijgen ze naar verhouding meer binnen, dus wordt er ook wat meer gepoept  ;)
Hoeveelheid klinkt heel normaal hoor voor die leeftijd.

Tips die miss wat toevoegen:
Energique is al een stuk beter dan smuldier vanwege dat er een natuurlijke calciumbron inzit.
Afwisselen van kvv's is ook altijd goed, voor je jonge dan het liefst wel met 1 met een natuurlijke calciumbron dus  ;)
Als je wil kun je hem ook 1 of 2x per week een vet visje in z'n geheel geven, bv een sardientje, panharing, makreel.
Dit is voor de omega 3 vetten die zijn gezond en zeker voor een opgroeiende hond.
Door bloemetje
#1830273
Lekker op het oog voeren! Hier hebben ze de ene keer 2x ontlasting, de andere keer 3x. Je hoeft overigens niet perse de pupversie te voeren hoor. De nr 1 is ook prima.
Door Too
#1831812
[quote="bloemetje"]
Lekker op het oog voeren! Hier hebben ze de ene keer 2x ontlasting, de andere keer 3x. Je hoeft overigens niet perse de pupversie te voeren hoor. De nr 1 is ook prima.
[/quote]

De puppenversie is alleen maar extra fijn gemalen, echt voor t afspenen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door