Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karenM
#1831518
hallo, ik heb even een vraagje voor een vriendinnetje van mij...
Ze heeft een flatcoated van bijna 4, waarbij afgelopen week de diagnose AIHA is gesteld :'(
DIt is een auto-immuun aandoening die ervoor zorgt dat het lichaam de eigen rode bloedlichaampjes kapot maakt.
Vreselijk, het is nog zo'n jonge, leuke hond. De grote vriend van mijn jongens.
De prognose is niet al te best. Hij krijgt nu immuran en 60 mg prednison per dag. A.s. maandag wordt weer bloed geprikt om te bekijken of dit wat doet.
Godzijdank eet hij nu weer wat op basis van de prednison, dat is in ieder geval een basis. Maar het is heel slecht geweest.
Hij is gewend vers te eten (voornamelijk kvv).
Heeft iemand ervaring met AIHA? Wat was het verloop? Wat kan mijn vriendin nog doen om haar hond te ondersteunen?
We weten dat de prognose niet al te best is, maar willen er toch alles aan doen om hem een kans te geven...
Door Lizzy
#1831636
Ik heb er geen ervaring mee. Wanneer je AIHA intikt in Afbeelding boven in, vind je wel wat oude topics over deze auto immuunziekte.
Door karenM
#1831735
Lizzy schreef: Ik heb er geen ervaring mee. Wanneer je AIHA intikt in Afbeelding boven in, vind je wel wat oude topics over deze auto immuunziekte.
:-[ dom, had ik nog niet bedacht  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door