Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1751342
Nu de bevalling van Celine erg dichtbij begint te komen ,kwam ik ineens op de volgende vraag.

De moeder gaat straks de placenta's opeten en  een teveel aan placenta's zou kunnen  laxeren.
Mijn vraag is dan nu.
De berichtgevingen zijn meestal gebaseerd op brokhonden, zal het verschil maken of je hond barf eet of brokken?
Misschien dat een barf hond minder gevoelig is om dan diarree te krijgen?
Zat daar zomaar eens aan te denken  ::)
Door Hanny
#1751401
Ik zou niet weten, of het soort voer, de laxerende werking van de placenta's beïnvloedt.
Wel weet ik, dat we onze teefjes niet alle placenta's laten opeten en dat ze toch vrijwel altijd de eerst dagen wat erg dunne ontlasting  hebben.
Na een paar dagen is dat wel weer over, maar het is altijd raak.
Misschien zou het hetzelfde zijn, als ze wel alle placenta's zouden opeten, geen idee.
Het hangt natuurlijk ook af van de nestgrootte.
Aan mijn antwoord heb je verder niet veel, gewoon omdat ik het niet weet.

Hanny
Door Parelridder
#1758329
Hoe 'natuurlijk' is een nest van pakweg 10 pups?
En moeder natuur is een bikkel, die offert desnoods een moeder tbv een nest pups. Wij willen toch graag dat het teefje gezond en vitaal door de zoogperiode komt..
Zo mogelijk laat ik ze niet alle placenta's op eten, want ik ken wel veel teefjes die er behoorlijk diaree van kregen. Maar ja, je krijgt niet altijd de kans dat placenta-eten zodanig te beperken als je wel zou willen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1830914
Ik had helemaal geen erg meer in deze topic ,maar Celine is inmiddels bevallen van 8 pups en zij  heeft van de 8 placenta's er 7 opgegeten.
Tja iets meer als dat wij zouden willen maar ,ze heeft nergens last van gehad.
Geen diarree of wat dan ook :thumbsupup:
Door Benjy en Misty
#1831403
Dit gaat dan wel over een poes maar de poes van mijn moeder kreeg altijd br*kjes  :-X en heeft bij haar bevalling alle placenta's opgegeten (6 stuks) Ze heeft er verder geen problemen mee gehad. Misschien dat het wel bij hele grote nesten een probleem zal gaan geven maar verder heb ik er geen ervaringen mee.
Door Wendi
#1844051
Kun je placenta's van schapen voeren? Moet vol voedingstoffen zitten, of niet?
En hoe zou je dit dan moeten meenemen in het menu? Orgaan? Volledige maaltijd?
Door miik
#1846284
Het is een oud topic, maar toch...
In placenta? zitten stoffen die de bevalling bevorderen. Dus het is zeker van belang om de eerste placenta? op te laten eten.
Maar ik vind zelf 3 of 4 meer dan genoeg.
Omdat in de placenta's ook hormonen zitten zou ik het niet als "extra "gaan voeren. als je dat wel zou doen, zou ik het onder orgaan rekenen.
Ik heb een tijdje in Canada op een ranch gewerkt en de koeien bevielen daar meestal buiten. En de honden daar waren er altijd als de kippen bij om de placenta's te pikken en op te eten, dus tja, of het echt kwaad kan- ik geloof het niet. Maar ik zou het zelf niet doen ;)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1909432
Lijkt mij dat het eten van de placentas van haar eigen pups een hele natuurlijke gang van zaken is. Ik denk, (weet niet of dat werkelijk zo is) dat het een eerste belangrijke stuk van het contact met haar pups is. Zo proeft ze wie haar pups zijn als het ware. Ik denk dat dat juist de band met haar hele nestje verstevigd.  
mss zelfs wel van belang voor de hoeveelheid melk die geproduceerd moet gaan worden.

Dus als dan de ontlasting dun is daarna zal dat bij het natuurlijk proces horen. ook om afval weg te werken. Met haar normale voeding erbij zal dat zichzelf wel herstellen
Laatst gewijzigd door Aquillo op za 22 jan 2011, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door