Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1830503
Didge is na het ongeluk eigenlijk nooit meer echt stabiel geworden (in zover hij dat al was  ) :biggrin2:
Hij jankt heel snel (bij de minst of geringste vreemde beweging of als hij tegen je aan loopt o.i.d), is snel uit zijn doen en is nog sneller onder de indruk als wat hij al was.
De laatste weken viel me wel eens op dat hij ook jankte als hij op de bank sprong. Vaak was dit na de maaltijd (een flinke) en daar gaf ik het maar op want verder had hij geen lichamelijke klachten (ook niet na eigen onderzoek).
De afgelopen dagen begon het ook Bennie op te vallen, en heb ik hem eens wat verder onderzocht op zijn rug en hij is toch wel erg gevoelig op zijn onderrug. Je ziet eigenlijk niets in zijn normale looppatroon en als je hem naast de fiets hebt ook niet. Hij blijft zo gek als een deur
Maar het is een cattle en we weten dat er bij de Cattle nogal de nodige rugproblemen voorkomen.
En moet eerlijk zeggen dat ik hier nog het bangst voor ben en hoop niet dat hij dezelfde kant als Kay op gaat, want ook Didge heeft altijd veel gedaan en nooit echt zuinig geweest op zijn lijf.
Ik vertrouwde het gewoon niet en ben gisteravond met hem bij de fysio geweest. Die heeft hem helemaal onderzocht en schrok ervan hoe hij in zijn vel zat. Erg strak en een behoorlijke spierverzuring. Ze vergeleek het met een topsporter die TEveel heeft gedaan.
De hele spierpartij naast zijn wervelkolom leken wel staalkabels.
Zij gelooft niet in problemen met zijn rug/wervelkolom maar denkt dat het dieper zit in zijn systeem. En moet eerlijkz eggen dat ik dit heel aannemelijk vind klinken als je hem kent. Hij is erg gevoelig, en er is het laatste half jaar behoorlijk wat gebeurt in ons leventje!
Ze vond het in eerste instantie niet nodig om foto's te maken, maar hem eerst door Tannetje te laten nakijken en in samenspraak met haar een behandelplan opstellen.
Dinsdag moet ik met hem naar Tannetje en hoop ik meer te weten te komen
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1830508
RonaldH schreef: Potverdrie Monique... dat zijn geen leuke berichten...  :-\

Ik ga heel hard voor jullie duimen!  :-*
het is idd lastig Ronald maar moet je eerlijk zeggen dat ik wel "blij" ben dat het (misschien) dieper zit want dat kun je natuurlijk behandelen en ondersteunen. Als het echt een rugprobleem zou zijn ben je natuurlijk nog verder van huis. 1 Cattledog met de nodige rugproblemen was niet prettig en je leeft met veel angst.
Gelukkig is hij nu al heel erg opgeknapt van de behandeling van de fysio, en stralen zijn pretoogjes weer ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1830609
diergedrag schreef: Wat rot! Waarom laat je niet toch rontgenfoto's maken, dan heb je meer duidelijkheid.
Er is vorig jaar al eens een foto van zijn rug gemaakt en beoordeeld door een orthopeed in Amsterdam, maar dat was eigenlijk voor een andere klacht waarvan men dacht dat het vanuit de rug kwam. Toen zag alles er goed.
Wil natuurlijk niet zeggen dat er nu misschien iets mis mee is, maar ik wil eerst afwachten wat Tannetje zegt en dan met haar en de fysio overleggen hoe nu verder.
En dat is ook eigenlijk een beetje uit bescherming naar Didge toe. Ik wil niet teveel met hem naar verschillende artsen als het niet echt nodig is ;)
Door Lizzy
#1830611
He bah Monique, wat vervelend voor jullie en vooral voor Didge :-\. Ik hoop dat er iets uitkomt dat goed te behandelen is. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van Osteopathie tegenwoordig. Misschien iets om in je achterhoofd te houden?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1830625
Lizzy schreef: He bah Monique, wat vervelend voor jullie en vooral voor Didge :-\. Ik hoop dat er iets uitkomt dat goed te behandelen is. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van Osteopathie tegenwoordig. Misschien iets om in je achterhoofd te houden?
mijn fysio werkt ook met ostheopathie en is ook ter sprake geweest maar ze wil eerst weten wat Tannetje van hem zegt ;)
Er komt trouwens een ostheopaath bij 1 van de pony's die wat stijf is in zijn rug wat waarschijnlijk uit zijn bekken weg komt
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1830717
Sanyo schreef: Hè, bah Monique!

Ik ben even kwijt wat voor ongeluk Didge heeft gehad :-[

Hopelijk heeft Tannetje een plan van aanpak voor jullie!
hij heeft begin augustus een behoorlijk heftig auto ongeluk gehad (op eigen erf) waar we allebei vreesden voor zijn leven
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door