Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#182784
Gisterochtend tijdens een wandeling wilde Wandor een jeep "aanvallen" (hij zat aan de lange lijn), maar hij zag niet dat er nog een aanhanger achteraankwam. De jeep mistte hij, maar de aanhanger raakte Wandor. Hij reageerde er niet niet echt op en wandelde rustig verder, hij leek nergens last van te hebben.

Tot gisteravond. Hij liep ineens mank. We hebben zijn poot bekeken en bevoeld, het lijkt niet gebroken en hij lijkt nergens last van te hebben, we mogen gewoon aan zijn poot zitten. Ik had gehoopt dat het na een nachtje rust beter zou gaan, maar vanochtend zette hij bijna helemaal geen gewicht meer op zijn poot. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de DA, maar daar kunnen we pas om 15.30 uur terecht.

Zou het gekneusd zijn? Kan ik het beste direct rontgenfoto's laten maken vanmiddag (stel dat het een haarscheurtje is)?
Door Lupa
#182787
honden die weten heel goed hoe ze kunnen "genezen" als er inderdaad niks gebroken is dan zou ik niet in panik raken.
gewoon rust houden, de hond regelt het zelf door de poot niet te belasten
Het gebeurd hier vaker.
Door Audrina
#182790
Hier hebben ze ook regelmatig een botsing met elkaar, een andere hond, een boom, een paaltje, enz. En je hond kan dan van zo'n knal ff een tijdje wat moeilijker gaan lopen. Ik heb voor dat soort "ongelukjes" altijd arnivetsem en traumavetsem van vsm in huis. Dat helpt bij kneuzingen, verrekking, blauwe plekken, enz. En rust doet idd ook een hoop.
Door Audrina
#182846
Ik heb het via internet besteld, bij www.puurnatuur.nl maar misschien dat ze het ook in dierenwinkels, drogisten of reformzaken verkopen.

De middelen van VSM voor mensen verkopen ze in ieder geval bij veel drogisten of reformzaken, de meeste van die middelen zijn ook geschikt voor honden als je de kinderdosering aanhoudt.
Door Eef+Stippels
#183010
Nou, mijn man is net met wandor naar de dierenarts geweest. Hij had een lichte kneuzing. Ze heeft Rimadil meegegeven, dat moet hij 5 dagen hebben. Ik dacht dat dit een pijnstiller was, maar de da had gezegd dat het ook goed bij een kneuzing was. Dit zal ik nog eens even nazoeken.
Door Eef+Stippels
#183030
Volgens mij is rimadyl nogal sterk om te geven voor een lichte kneuzing, wat ik erover kan vinden in ieder geval. Volgende keer toch maar zelf mee naar de dierenarts gaan ;). Ik had wel de instructie gegeven dat ik voor een kneuzing geen AB-kuur wilde, maar Rimadyl is volgens mij toch ook niet echt nodig?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#183043
Ik vind rimadyl nogal een paardenmiddel :-\.
Je kan ook niets geven en Wandor zelf laten beslissen hoe zwaar hij zijn poot belast. Als hij er niet op wil staan, prima, zodra de pijn minder wordt zal hij zijn poot wel meer gaan gebruiken. Ik zou hem wel een homeopathische middel tegen kneuzingen geven.
Als je binnen een week geen verbetering ziet kun je alsnog naar een DA gaan, met verbetering bedoel ik niet dat het dan al over is, want mijn ervaring is dat de genezing van een kneuzing best lang duurt, tot wel 3 weken. Geef Wandor rustige beweging en laat hem niet al te gekke bokkesprongen maken.
Beterschap :-*
Door Truus
#183057
Beterschap met je kanjer en als het een keuzing is, kan het wel een tijdje duren :-\
Het is gelukkig verder nog goed afgelopen he.
Gebruikersavatar
Door Binno
#183088
Als hij niet teveel pijn heeft zou ik de Rimadyl niet geven, maar bvb Arnica, Traumeel of Traumavetsem voor de kneuzing.
Pijnstillers hebben het nadeel dat de hond denkt dat hij helemaal niks mankeert en vrolijk gaat rondspringen, wat nu even niet de bedoeling is. Voorlopig rustig houden en als het niet beter wordt dan nog een keertje naar de DA.
Beterschap voor Wandor! :-*
Door Lupa
#183090
rymadil voor een kneuzing? :o
als je een pijn stiller geeft van deze orde zal de hond de poot gaan belasten en dat is ook niet goed(lijkt me)
ik zou niks geven en gewoon even 2 a 3 dagen rustig, dus meer aan de lijn dan normaal.
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 08 okt 2004, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#183297
ik ben het met alle voorgaande reacties een ;). Rymadil is een fikse pijnstiller met ontstekingsremmer. Voor een kneuzing een beetje overdreven ;D Traumavetsem werkt super in dit soort gevallen en gewoon rust.
Door Eef+Stippels
#183590
Rimadyl leek mij idd ook nogal sterk voor een (lichte) kneuzing.

Het moeilijkste wordt voor Wandor het rust houden. Hij is altijd wild en nu Yindra er is, stoeien ze de hele dag. Ik ga nu geen lange wandelingen met hem maken, maar zou ik yindra en wandor dan apart moeten houden zodat er niet gestoeid wordt? Want als ze bij elkaar zijn is het contstant feest ;D, totdat er één in slaap valt, dan is er even rust.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties hoor! Het gaat al weer wat beter met de patien, maar dat kan ook zo lijken omdat hij gisteren bij de da al rimadyl heeft gehad.. Maar goed, hij laat zich sowieso niet gauw kisten door een beetje pijn, die lieve lomperd speelt altijd maar door :P.
Door Lupa
#183603
en toch zou je de hond rustig moeten houden, Lupa heeft ook weleens toen ze jonger was ook de poot bezeerd, het is een hele opgaven maar je kan beter nu even sterk zijn dat je daarna langer met een manke poot zit.
Probeer het spelen tussen die twee even te doseren, laat ze niet echt spelen met elkaar maar je kan bv dingen doen met hun, zoeken, apporteren af zit enz enz met jou bezig en niet te wild met elkaar.
als je dat even 3 dagen volhoud is de poot weer goed
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door