Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1830141
Sally is vanaf gister gaan barfen, maar in mijn vriezer ligt voornamelijk eendenrug, kipkarkas, konijnenkarkas en parelhoenkarkas als vleesbot.
Lijkt me niet echt iets om mee te beginnen?

Heb nog wel voor een dag of 3/4 kippennek, en maandag krijg ik nog 3 kilo. Dat betekend dat ze iets meer dan een week kippennekken kan eten. Dat lijkt me genoeg toch?

Er ligt ook nog parelhoenvleugels in de vriezer, is dat te hard om mee te beginnen?

Sally was gister en vanochtend ontzettend aan de diarree, en dat lijkt me redelijk logisch. Is er nog iets wat ik hier aan kan doen?
#1830159
Konijnkarkas, parelhoenkarkas en kipkarkas zijn ook niet erg hard. Eendenrug is wel iets harder. Parelhoenvleugels zijn ook niet erg hard en goed bevleesd.
Evt in het begin even meppen met een hamer.
Omdat ze blijkbaar wat gevoelig reageerd (diaree), zou ik idd even kippennekken geven met wat mager spiervlees en even voorzichtig zijn met teveel orgaan in 1 maaltijd.
Na een paar dagen zal ze wel gewend zijn aan haar nieuwe voer en kun je wat ander vleesbot toevoegen wat je in huis hebt.
#1830163
May Linn schreef: Konijnkarkas, parelhoenkarkas en kipkarkas zijn ook niet erg hard. Eendenrug is wel iets harder. Parelhoenvleugels zijn ook niet erg hard en goed bevleesd.
Evt in het begin even meppen met een hamer.
Omdat ze blijkbaar wat gevoelig reageerd (diaree), zou ik idd even kippennekken geven met wat mager spiervlees en even voorzichtig zijn met teveel orgaan in 1 maaltijd.
Na een paar dagen zal ze wel gewend zijn aan haar nieuwe voer en kun je wat ander vleesbot toevoegen wat je in huis hebt.
Kippennekken blijven het dus. :) Ik had ze gister wel al een mep gegeven met de hamer. Gister heeft ze er wat rundvlees bij gehad, en vandaag een fiebeltje orgaan, maar dat moet ze niet. Dus ik zal er zo nog even wat spiervlees voor haar uitleggen. :)
#1830178
Lonaa schreef: Sally is ons nieuwe hondje. Ze is 3 jaar oud. :)
oh leuk, proficiat :)
Kipkarkasjes kunnen ook al hoor ;)
Hier mepte ik ze plat als ik er aan dacht, anders liet ik ze gewoon doen :)
De opvangpups (4-5 weken toen) kregen ook al kipkarkasjes, eigenlijk meer als bezigheid dan als maaltijd gerekend gezien ze KVV kregen, maar der bleef niets meer van over ;)
#1830199
Voor Falco hak ik de karkassen vaak met een groot stevig vleesmes (wel buiten ::)). De botjes breken dan grotendeels in fijne stukjes, maar het blijft wel één groot stuk vleesbot, zodat het lekker langzaam verteerd t.o.v. kvv. Lijkt me voor een beginnend barfhondje ook wel een optie, kun je toch alles voeren.
#1830250
deze blijf ik schattig vinden, Inaya (nu Naya) op 4 of 5 weken met der karkasje.
Afbeelding

Als je het niet vertrouwd om kipkakas te geven gewoon ff vasthouden zodat ze niet kan gaan schrokken, op gebied van hardheid moet het zeker lukken :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door