Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door muppie en co
#1827902
hallo

ben me een beetje aan het inlezen op dit forum en kwam ergens tegen dat in jullie menu's olijfolie en/of visolie gebruikt worden. Welke gebruiken jullie? Gewoon uit de supermarkt of....

alvast bedankt voor jullie antwoord.

groetjes Sandra
Door Lizzy
#1827907
Olijfolie gebruik ik niet. Hier zit omega 9 in en het staat beslist niet vast dat een hond daar wat aan heeft. Ik geef vis/algenolie. Niet uit de super maar van het merk Royal Green en dat koop ik bij de Tuinen.
Door Anne in Zweden
#1828034
Uhm, ik geef gewoon géén olie... :-[ Bij een voldoende aantal diersoorten en groente en vis op het menu is dat ook niet nodig, toch? Lizzy, doe jij standaard olie bij het eten, of in verband met speciale behoeften (Biscuit omdat ze ooit mama moet worden, Linga i.v.m. d'r nieren)?
Door blitzie
#1828045
hii

ben ook benieuwd hoeveel  en welk merk en of vorm jullie geven??>

maakt de hoeveelheid ook uit voor een kleinere hond.???
mijn hond weegt 8 kilo,
ben me ook aan het inlezen en heb al zeewier besteld, ivm tandplak en nu wilde ik ook wat visolie gaan halen,

ik volg dit draadje dus even,,,

groetjes debbie
Laatst gewijzigd door blitzie op di 16 nov 2010, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Butch
#1828125
een keer in de week een zalmkop geeft genoeg omega 3 olie lijkt me, ik geef er geen olie bij hoor. Of telt de notenolie ook die in de notenmix zit? Dat zit door de groentemix, dus dat krijgt hij wel elke dag. Al is dat maar weinig.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1829923
Kjell krijgt ook algenolie van Royal Green, 1 capsule per dag.
Maar die geef ik hem omdat hij een dagje ouder wordt en artrose heeft.

Bij een gezonde hond die 1 of 2x per week vette vis eet, wat wild op het menu heeft staan en af en toe notenmix krijgt zou ik geen olie o.i.d. toevoegen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1829975
Zalm of algenolie is voor een gezonde hond die 1 á 2x in de week vette vis eet helemaal niet nodig.
Voor honden die niet gezond zijn, denk aan vacht, gewrichten kan vis/algenolie wel goed zijn om toe te voegen.
Ook als je hond geen vis eet is het goed dat toe te voegen.

Ook in wild zitten omega 3 vetten, vandaar dat dat mijn voorkeur heeft als ik eraan kan komen  ;)
blitzie schreef: hii

ben ook benieuwd hoeveel  en welk merk en of vorm jullie geven??>

maakt de hoeveelheid ook uit voor een kleinere hond.???
mijn hond weegt 8 kilo,
ben me ook aan het inlezen en heb al zeewier besteld, ivm tandplak en nu wilde ik ook wat visolie gaan halen,

ik volg dit draadje dus even,,,

groetjes debbie
Nieuwsgierig vraagje: wat doet zeewier met tandplak?
Niet dat zeewier niet gezond is.
Maar barf zorgt vaak al voor veel minder of geen tandplak, vlees blijft gewoon minder plakken.
Zeewier geef ik ook wel door de groentemix bv, maar dat is meer voor vitamine's die daarin zitten.
Door TMG1961
#1830004
Ik geef niets extra's. Pixie krijgt 400-500 gram complete sardien/ansjovis per week.
Door blitzie
#1834277
haii

ik had gelezen over tandplak dat zeewier ook goed kan helpen vandaar ....

debs
Gebruikersavatar
Door pike
#1834361
May Linn schreef: Zalm of algenolie is voor een gezonde hond die 1 á 2x in de week vette vis eet helemaal niet nodig.
Voor honden die niet gezond zijn, denk aan vacht, gewrichten kan vis/algenolie wel goed zijn om toe te voegen.
Ook als je hond geen vis eet is het goed dat toe te voegen.

Ook in wild zitten omega 3 vetten, vandaar dat dat mijn voorkeur heeft als ik eraan kan komen  ;)

Nieuwsgierig vraagje: wat doet zeewier met tandplak?Niet dat zeewier niet gezond is.
Maar barf zorgt vaak al voor veel minder of geen tandplak, vlees blijft gewoon minder plakken.
Zeewier geef ik ook wel door de groentemix bv, maar dat is meer voor vitamine's die daarin zitten.
Niet veel vrees ik. Er wordt een bepaalde algensoort verkocht die daartegen zou helpen. Er zijn hier enkele topics geweest over de resultaten. Zoek maar eens op "plaqueoff".  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door