Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Yari
#177655
Kent iemand dit middel?
Heb het sinds kort aangeschaft (voor maar 10 euro en je doet er minstens een jaar mee!) en een paar mensen zijn er heel enthousiast over. Je hoeft het maar 1x per mnd te gebruiken (om de paar cm een druppel van hals tot staart) en het fijne is dus dat het geheel natuurlijk is zonder chemische rotzooi.

Voorheen gebruikte ik af en toe een druppeltje Tea tree olie en ze krijgt regelmatig wat knoflook door haar eten heen en ze heeft dus nog nooit vlooien gehad. Ik ga dit nu uitproberen en hoop dat het dus zo blijft!
Iemand toevallig ook nog ervaringen hiermee?? ;)
#177661
Yari schreef: Kent iemand dit middel?
Heb het sinds kort aangeschaft (voor maar 10 euro en je doet er minstens een jaar mee!) en een paar mensen zijn er heel enthousiast over. Je hoeft het maar 1x per mnd te gebruiken (om de paar cm een druppel van hals tot staart) en het fijne is dus dat het geheel natuurlijk is zonder chemische rotzooi.

Voorheen gebruikte ik af en toe een druppeltje Tea tree olie en ze krijgt regelmatig wat knoflook door haar eten heen en ze heeft dus nog nooit vlooien gehad. Ik ga dit nu uitproberen en hoop dat het dus zo blijft!
Iemand toevallig ook nog ervaringen hiermee?? ;)
Wij verkopen het wel maar hebben er zelf nog geen ervaring mee. (de vlooien willen maar niet komen dit jaar ;D)
Maar wel leuk om positieve verhalen van gebruikers te lezen :D ook omdat wij 1 hond hebben die af en toe een epileptische aanval heeft en wij bij haar dus geen Frontline e.d kunnen en willen gebruiken als ze vlooien zou hebben.
#178312
Het flesje heb ik voor me en er zit in:Biologische plantenolie, avnilleolie, Glycerine en geen chemische toevoegingen. Ik ben er erg tevreden over. Voral met de kat, want die likte meteen de Frontline eraf, dat leek me niet zo goed het is toch gif. Dit vindt hij denk ik zo vies, terwijl het lekker ruikt, maar hij likt het niet weg.
De hondjes doe ik 1 keer per maand. Het is alleen niet waterbestendig, dus als je hond heeft gezwommen moet je weer druppelen, maar dat vind ik geen probleem.

Anneke 8)
#178908
danja schreef: Het flesje heb ik voor me en er zit in:Biologische plantenolie, avnilleolie, Glycerine en geen chemische toevoegingen. Ik ben er erg tevreden over. Voral met de kat, want die likte meteen de Frontline eraf, dat leek me niet zo goed het is toch gif. Dit vindt hij denk ik zo vies, terwijl het lekker ruikt, maar hij likt het niet weg.
De hondjes doe ik 1 keer per maand. Het is alleen niet waterbestendig, dus als je hond heeft gezwommen moet je weer druppelen, maar dat vind ik geen probleem.

Anneke 8)
Hmm..dat wilde ik eigenlijk ook nog vragen over dat waterbestendige. Wel jammer, want de mijne ligt zo goed als elke dag in het water....Maar goed, elke dag wat druppelen blijft nog altijd beter in mijn ogen dan die chemische middelen allemaal! ;)
#179675
klinkt goed. Dat het niet waterbestendig is, is voor mij geen probleem, mijn honden zijn niet zo zwemmerig, ze krijgen hooguit natte poten.

Is het gewoon bij de dierenwinkel te koop, of kan ik het ergens op internet bestellen?
#182965
Nou ik heb op de site gekeken en het gevonden. Er staat dat het tegen alle soorten ongedierten helpt. Zou het ook tegen teken zijn? Dat staat er niet expliciet bij, er staan eigenlijk helemaal geen expliciete parasieten genoemd.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 08 okt 2004, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#182972
Volgens mij is ongedierte, ongedierte dus ook de teek.
Ik smeer ze ook wel in met tee tree olie als ik naar het bos ga. Zijn naar het robbenoordbos geweest en ze zaten onder de teken. Toen gebruikte ik nog niks, maar bij witte hondjes zie je ze goed. De rottweiler van mijn zuster hebben we helemaal nageplozen, want daar zie je ze niet op. Uurtje bos 3 uren teken plukken, maar ze hebben wel genoten.

Groetjes anneke ::)
#183892
Nou ik heb de petvital verminex besteld. Ik wilde eigenlijk eerst de frontline opmaken, ik heb nog behoorlijk wat pipetjes in de kast, maar die geef ik wel aan mijn schoonmoeder. Zij kan de verminex denk ik niet gebruiken omdat haar hond praktisch elke dag zwemt.

Ik ben blij dat ik straks een minder schadelijk product heb om mijn honden vlo- en teekvrij te houden. Ik wilde namelijk niet het risico lopen dat ze vlooien krijgen (of teken, want die zie je niet zo goed op ze), en dat dan het hele huis onder de vlooien zit :-X.

Angelique, ik had helemaal niet gezien dat jij al de link naar de site Dumuchi had neergezet, toen ik vroeg waar het te koop was, sorry! :-[
#190966
Ik heb het vandaag bezorgd gekregen. Ik snap alleen 1 ding niet. Er staat op het flesje " zusatslich je nach grose des befallenen tieres, 2-4 dropfen in die Achselhohlen geben. Wat wordt hiermee bedoeld? Wat zijn Achselhohlen?

En er staat: " tropfenweise ca. alle 3 cm von der schwanzwurtzel bis zum schadeldacht auf die haut auftragen." Hoeveel druppels is dat dan?

Lastig hoor, dat Duits ;D
#190971
Evelyn schreef: Ik heb het vandaag bezorgd gekregen. Ik snap alleen 1 ding niet. Er staat op het flesje " zusatslich je nach grose des befallenen tieres, 2-4 dropfen in die Achselhohlen geben. Wat wordt hiermee bedoeld? Wat zijn Achselhohlen?

En er staat: " tropfenweise ca. alle 3 cm von der schwanzwurtzel bis zum schadeldacht auf die haut auftragen." Hoeveel druppels is dat dan?

Lastig hoor, dat Duits ;D
Even vrij vertalen :D

Achselhohlen= Oksels

C.a. om de 3 cm van staartaanzet tot schedel een druppel op huid aanbrengen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door