Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1829607
Tanja drinkt en plast de laatste tijd veel. Nu merkte ik op dat ze incontinent is, haar kussen is nat en aan de onderkant gele vlekken, ook ruik ik het in de stal :-X

Eerst dacht ik aan haar nieren en zou die volgende maand laten controleren. Maar net bedacht ik me dat ze beste eens een blaasontsteking kan hebben.
Kan het dat een hond incontinent word door een blaasontsteking?

Even kijken dat ik deze week een plasje opvang en naar de DA breng :-\
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op do 18 nov 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1829627
Maar verder zijn ze van een blaasontsteking best uit hun doen, want ze hebben dan, net als wij continue drang om te plassen. Lopen ze buiten, dan lopen ze zo goed als te slepen en dat zie je echt wel met een dag. Dat kabbelt niet voort.

Urine laten checken met deze klachten is natuurlijk altijd goed, maar een blaasontsteking zou niet het eerste zijn waar ik aan denk. Gezien de eerdere klachten richting baarmoeder zie ik daar eerder mogelijkheden.
Door **Jolanda**
#1829635
Angelique schreef: Maar verder zijn ze van een blaasontsteking best uit hun doen, want ze hebben dan, net als wij continue drang om te plassen. Lopen ze buiten, dan lopen ze zo goed als te slepen en dat zie je echt wel met een dag. Dat kabbelt niet voort.

Urine laten checken met deze klachten is natuurlijk altijd goed, maar een blaasontsteking zou niet het eerste zijn waar ik aan denk. Gezien de eerdere klachten richting baarmoeder zie ik daar eerder mogelijkheden.
He bah...heb je geen leukere berichten voor me? ??? :-\
Maar worden ze ook incontinent als ze een baarmoederontsteking hebben dan?

Ik ga haar nu even zelf onderzoeken...niet dat ik daar veel aan zal hebben, maar ik kan wel kijken of ze pijn heeft natuurlijk ;)

Vervoer voor morgen naar de DA te gaan met een plasje is geregeld...pff
Gebruikersavatar
Door marnou
#1829641
Maar verder zijn ze van een blaasontsteking best uit hun doen, want ze hebben dan, net als wij continue drang om te plassen.
Dat hoeft niet persé. Ik heb 2 teefjes gehad waar ik alleen aan de geur van de urine en het vele drinken merkte dat ze blaasontsteking had. Ze hadden absoluut geen drang om steeds te plassen. ze plasten net zo veel en vaak als zonder blaasontsteking, ze waren ook niet uit hun doen en niet incontinent. Je merkte helemaal niets aan ze, alleen de geur was doordringend.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1829642
Jol schreef: He bah...heb je geen leukere berichten voor me? ??? :-\
Maar worden ze ook incontinent als ze een baarmoederontsteking hebben dan?

Ik ga haar nu even zelf onderzoeken...niet dat ik daar veel aan zal hebben, maar ik kan wel kijken of ze pijn heeft natuurlijk ;)

Vervoer voor morgen naar de DA te gaan met een plasje is geregeld...pff
Als ze veel drinken dan piesen ze automatisch ook veel en kan dat ook incontintieverschijnselen geven. Net als wanneer je prednison geeft, daar is ook geen blaas tegenop gewassen.

Beetje hond geeft maar weinig pijnsignaal af en je moet goed kunnen voelen wil je iets essentiëels kunnen voelen.  :-\

Morgen een rondje da, met ochtendplasje, lijkt me een prima plan.
Door **Jolanda**
#1829648
Angelique schreef: Als ze veel drinken dan piesen ze automatisch ook veel en kan dat ook incontintieverschijnselen geven. Net als wanneer je prednison geeft, daar is ook geen blaas tegenop gewassen.

Beetje hond geeft maar weinig pijnsignaal af en je moet goed kunnen voelen wil je iets essentiëels kunnen voelen.  :-\

Morgen een rondje da, met ochtendplasje, lijkt me een prima plan.
Natuurlijk, een DA voeld ook of iets is opgezet of niet. Ik voel alleen een hardere buik of een gewone soepele buik ::)

Ik heb net even aan haar buik gevoeld, van achter de ribben tot tussen haar poten. Eerst leek ze te reageren, maar later gaf ze geen enkele reactie terwijl ik wel aardig hard duwde :-\
Even met een stukje keukenrol geveegd, maar geen rare afscheiding er op aangetroffen, straks nogmaals controleren :-\

De geur van haar urine is behoorlijk sterk...

Nahja, ik zal het wel horen als de urine is onderzocht...Iemand een idee hoe lang het duurd voordat je de uitslag hebt? ???
Door Limpy
#1829653
Meeste DA´s hebben tegenwoordig zelf zo´n apparaatje om met te testen, duurt tussen de 10-15 min voor je de uitslag hebt als ik het me goed herrinner van mijn praktijk....
Door Irish
#1829660
Hangt idd een beetje van de praktijk af wat ze hebben aan apparatuur. En hoe druk het is ;)
Bij een compleet urine-onderzoek doen ze na het in een apparaatje nog in een centrifuge om daarna het afdraaisel onder de microscoop te onderzoeken en te kijken naar gruis of iets dergelijks.

Ik duim voor je meis(je) Jolan!  :-*
Door Daphne&Jayden
#1829680
Bij mijn dierenarts kunnen ze het meteen zien. Bij katten kun je het aan de blaas voelen of ze blaasontsteking hebben. Of dat bij de hond ook zo is, weet ik niet, heb nog nooit bij een hond meegemaakt dat die blaasontsteking heeft gehad.

Ik hoop in ieder geval dat het haar nieren niet zijn. Daar zijn veel drinken en incontinentie ook een indicatie bij.

Beterschap voor je meissie!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door