Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1828699
Ik heb een vraag. Ik wil van de KVV af maar en ik wil zelf gaan samenstellen en gaan malen. Helemaal heel botwerk etc geven is bij mij geen optie. Lottie denkt dat je alles heel naar binnen moet slikken en Mirre begint er niet aan die vindt het te veel moeite.

Nou wil ik een electrische vleesmolen gaan kopen, waarschijnlijk de Bomann of die van de kijkshop.

Maar.... welk botwerk kan hierdoorheen?? Alleen karkassen of ook ander botwerk??

Hebben jullie misschien wat voorbeeldjes van menu's, ik zit te stoeien met welke samenstellingen van vlees ik bij elkaar wil.

Zo wil ik bijvoorbeeld een hele konijnenmaaltijd, maar spiervlees is moeilijk te krijgen??

In totaal ga ik dan voor 4 honden maken, dat betekend 45 kg per maand.
Het liefst zou ik 6-7 verschillende menu's maken.

Ik hoor heel graag wat jullie ervaringen zijn.
#1828727
Ik heb hem nog niet, maar hij is onder weg  :biggrin2:
Een Bomann 1000watt.
Voorheen maalde ik altijd met een handmolen.
Toevallig loopt er nu ook een topc in de barplaats over elektrische molens: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,79038.0.html

Waarom wil je hele menu's van 1 diersoort?
Je kan natuurlijk ook mixen, bv orgaan en vleesbot van konijn en spiervlees van paard bv.
Of alle diersoorten door elkaar heen.
Is maar net wat je zelf wil  ;)
#1828739
Ik heb er geen maar het lijkt me een allejezus pokkewerk. Stelletje verwende tutten heb je... ;), ze gaan maar mooi zelf aan het werk met hun bekkies  :P.

Als je een heel konijn koopt, zit daar veel vlees aan, niet alle organen of zelfs geen organen. Maar dat kun je prima compenseren op een ander moment.
#1828910
Nja, zoals ik al in dat andere topic vermeld heb, is dat ik niet tevreden ben over de vleesmolen van de kijkshop, over de bomann wel. Ik maal hier de maaltijden voor de katten, zodat ik zeker weet dat ze allemaal alles binnen krijgen. Dus ik maal eigenlijk alleen zachte botten. Die van de kijkshop kon kip nog wel aan, eendkarkas werd al een stuk moeilijker en lamsstaarten lukte gewoon helemaal niet.
De bomann lukt dit allemaal wel met gemak, dus daar werd ik toch een stuk vrolijker van.
#1828973
Liz schreef: Nja, zoals ik al in dat andere topic vermeld heb, is dat ik niet tevreden ben over de vleesmolen van de kijkshop, over de bomann wel. Ik maal hier de maaltijden voor de katten, zodat ik zeker weet dat ze allemaal alles binnen krijgen. Dus ik maal eigenlijk alleen zachte botten. Die van de kijkshop kon kip nog wel aan, eendkarkas werd al een stuk moeilijker en lamsstaarten lukte gewoon helemaal niet.
De bomann lukt dit allemaal wel met gemak, dus daar werd ik toch een stuk vrolijker van.
Liz, vraagje: tot welke botten kan die bomann aan?
Zou haas ook lukken? en fazant?
#1829444
202Spots schreef: Ik heb wel 'n goeie molen, maar geen enkele molen kan de grote runder botten malen hoor, ook geen geit of schapen botten.
Vis en alle gevogelte gaat allemaal wel goed, konijn weet ik niet.
Zou hij misschien jonge lamsribben en geitenribben kunnen malen??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door