Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1828005
Ik ben op zoek naar mensen die me wat meer kunnen vertellen over het niet willen stollen van bloed blij honden.
Honden met de ziekte zoals Von Willeband's Disease (V.W.D), Hemofilie A en B, Trombose en Leukemie.
Wat zijn de symptonen bij deze ziektes en dan ook voornamelijk kijkend naar het gedrag en uithoudingsvermogen.

Ff in het kort de reden van mijn vraag:
Afgelopen vrijdag is ons Jaylee (6,5 jaar) gesteriliseerd en hebben ze een melkkliertumor verwijderd en tijdens de operatie kwamen ze erachter dat haar bloed niet wilde stollen...
Ze heeft het hele weekend kritiek bij de DA gelegen maar ze is weer thuis en is er nog langenbreed na niet....
Over 3 weken gaan we beginnen met bloedonderzoeken wat hiervan de reden is en heb al war gegoogled en was dan ook benieuwd of hier mensen mee bekent zijn en of zij mij wat kunnen vertellen.
Iets meer dan 1,5 jaar geleden heeft ze een keizersnee gehad en die is volgens boekjes verlopen zonder complicaties...., dus er is duidelijk iets niet in orde bij haar.

Alvast super bedankt!
Groetjes Erika
#1828067
Er was iets met haar rode of witte bloedplaatjes (welke weet ik zo snel niet meer van alle stress en spanning  :-[ ) dat was 30 en moest zitten tussen de 33 en 57 ofzo, was wat laag maar niet schrikbarend...
Donderdag hebben we nog een algeheel bloedonderzoek laten doen voor de operatie (had namelijk een heel raar onderbuikgevoel en dat gevoel heeft gelijk gehad dus...) en dat zag er super uit, en we hebben haar longen laten röntgenen (op uitzaaïngen v.d melkkliertumor) en ook die waren goed....

Maar ITP, kunnen honden dat zo ineens krijgen dan???
Wij hebben namelijk verders weinig aan Jaylee gemerkt, ja dat haar gedrag wat veranderde (was at meer afwezig) en haar conditie kregen we niet echt op pijl de laatste tijd...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door