Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1827779
Gisteren is mijn staafmixer met een smak op de grond gevallen met als resultaat dat de plastice ring aan de onderkant kapot is. De staafmixer is dus niet meer te gebruiken.

Eigenlijk gebruik ik de staafmixer voor mezelf niet echt heel veel maar ik zou toch ook niet zonder willen. Voor de honden wil ik voor de groentemix een keukenmachine kopen. Nu zag ik een staafmixer te koop met een soort van kleine keukenmachine. Zijn er mensen die deze hebben en hoe bevalt deze?

http://static.elcheapo.nl/fotos/500x500 ... 923681.jpg
Door TMG1961
#1827993
Ik gooi eerst alles in de keukenmachine en daarna ga ik er nog eens met de staafmixer doorheen om het echt goed gepureerd te krijgen. Ik ben inclusief alles nog geen half uur bezig en heb dan voor 6 weken voorraad.
Door Benjy en Misty
#1828040
TMG1961 schreef: Ik gooi eerst alles in de keukenmachine en daarna ga ik er nog eens met de staafmixer doorheen om het echt goed gepureerd te krijgen. Ik ben inclusief alles nog geen half uur bezig en heb dan voor 6 weken voorraad.
Dus... eigenlijk is het in een keukenmachine nog niet fijn genoeg begrijp ik hieruit?  ???

Zag er een mooie voor een schokkend prijsje. Keukenmachine, blender, citruspers én sapcentrifuge voor iets van 222,-
Door Anne in Zweden
#1828071
Persoonlijk vind ik juist de sapcentrifuge een onding, omdat je hem steeds na een paar wortels moet leegmaken en weer opnieuw in elkaar zetten voor de volgende ronde groente. Maar die van mij is al een jaar of 15 oud, dus misschien hebben ze tegenwoordig handiger speeltjes... :D

Zelf combineer ik de sapcentrifuge en de staafmixer. Centrifuge voor harde groente als wortels en ander knolachtigs, en voor draderig spul als bleekselderij. Zachtere groente snij ik eerst in stukjes (ben een goeie hakker, dus da's zo gebeurd, waarna ik de boel in een afwasteiltje of een grote pan stop en de staafmixer erop loslaat. Diepvriesgroente doe ik ook in de pan + staafmixer. Izza iisi!

Keukenmachine gebruik ik niet meer voor de groente, om dezelfde reden waarom ik de sapcentrifuge niet fijn vind: er kan veel te weinig per keer in, dus om een portie groente voor 4-6 weken te maken (voor 3 grote honden, dat wel) moet ik hem honderd keer uit elkaar nemen, groente erin, in elkaar zetten, malen, uit elkaar halen, groente eruit, nieuwe groente erin, in elkaar, malen, uit elkaar... etc. Dan liever een teil vol groente en dan de staafmixer op de hoogste stand!

Heb trouwens laatst ook een nieuwe gekocht, omdat de plastic onderkant van mijn oude (minstens 20 jaar oud :D) ook kapot was gegaan, net als die van jou. Ik heb een Philips van 700 watt aangeschaft. Nice!
Door 202Spots
#1828085
TMG1961 schreef: Ik gooi eerst alles in de keukenmachine en daarna ga ik er nog eens met de staafmixer doorheen om het echt goed gepureerd te krijgen. Ik ben inclusief alles nog geen half uur bezig en heb dan voor 6 weken voorraad.
Ik zou 'n keuken machien nemen, ik heb geen staafmixer erbij,maar ik laat alles gewoon doordraaien in de keukenmachen tot het fijn genoeg is.
Door TMG1961
#1828113
Het wordt hier wel fijn in de keukenmachine, maar gooi altijd nog even de staafmixer erdoor. Doet die ook eens iets anders dan alleen stof vangen  ;D :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door