Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1827942
Lodewijk krijgt 2 keer per week vis te eten, 1 sardine en 1 makreel. Hij eet ze beide goed, alleen de makreel veel sneller (deze vind hij echt lekker). Als hij een sardine op heeft is zijn ontlasting de volgende dag erg vloeibaar  ???...ik geef de vis i.c.m spiervlees en groente. Maar kwa gewicht is 1 sardine en 1 makreel precies goed! Welke kleine vissoorten kan ik nog meer geven (kleiner dan makreel)?
Door Limpy
#1827946
Dan zou je de sardine beter icm vleesbot kunnen geven, dat heft het laxerende effect weer wat op....
Door Lizzy
#1827951
Ansjovis en forel? Maar je mag natuurlijk ook 2 keer per week een makreeltje geven. De horsmakreeltjes zijn mooi klein.
Door Anne in Zweden
#1827956
Persoonlijk vind ik het botwerk in een vis als sardine (en makreel ook trouwens) te verwaarlozen, dus ik zou het proberen zonder groente en met minder vlees en iets meer bot (dan je botwerk op een andere dag natuurlijk overeenkomstig aanpassen), dus een sardine met bv. 75 gram bot en 65 gram vlees.
Maar mijn honden zijn natuurlijk wel ietsje groter dan jouw teckelmans, dus misschien is een sardinenkop voor een teckel qua bot wel substantieel. Is even uitproberen, in welke combinatie de sardine beter valt. En anders doe je inderdaad alleen makreel. Izza iisi! :D
Door TMG1961
#1827988
Ik geef 2keer per week 's ochtends complete vis en altijd met vleesbot erbij. 's avonds krijgt ze dan spiervlees met groente. Nooit problemen met ontlasting gehad. Misschien wat meer bot geven en wat minder spier of ander visje proberen zoals sardien, panharing, horsmakreel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door