Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#182584
Mientje is 13, bijna 14, ze is zo gezond als maar kan(denk ik want ik kan binnen niet kijken).
ze eet wat de rest ook eet, carnibest, kip, pens, vis, botten, lamsvlees en runder vlees een beetje groentes(vind ze niet echt lekker).
denk jullie dat ik een beetje moet oppassen met sommige dingen?
in hoe verre belast ik bv haar nieren?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#182657
Als Mientje zich verder niet ziek toont, zou ik haar gewoon geven wat ze tot nu toe krijgt. :-\ Of zie je dat ze met bepaald voedsel moeite heeft? Maar volgens mij belast je met vers de nieren helemaal niet erg, maar ja, ik ben natuurlijk geen DA ;).
Door Lupa
#182669
je hoort vaker dat de nieren op latere lijftijd minder goed werken enz enz, ik merk echt helemaal niks aan haar maar ja, soms moetje ze beschermen tegen zich zelf ;D
Door Lizzy
#182761
Klinkt mij allemaal prima in de oren! En als ze het goed doet en gezond is: waarom veranderen? Even flauw doen: wolven gaan ook niet anders eten als ze ouder worden ;D.

Het enige wat je eventueel zou kunnen doen is haar af en toe wat extra's te geven in bijv. de vorm van Chorella of zo.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 08 okt 2004, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#182772
Als alles goed gaat zou ik niks veranderen.
Onze Snow, maltezertje van bijna 11, is pas op versvoer overgezet toen hij al tien jaar was. Als je hem nu ziet rondlopen op de wandelingen en in huis, dan denk je dat hij 2 jaar is ofzo. Hij is enorm speels geworden sindsdien, en is kerngezond. Ons labje van bijna 12 zelfde verhaal, behalve zijn arthrose dan...daarvoor krijgt hij nu supplementjes bij.
Onze vorige rottie had een nierziekte en versvoer was volgens de DA heel goed daarvoor. Dus volgens mij gewoon blijven geven hoor! :D ;)
Door Audrina
#182792
Ik pas hier voor m'n ouwetjes (11 en bijna 12) ook niks aan. En het gaat beter met ze dan ooit. ;D
Ik denk dat dat seniorenverhaal door de brokkenindustrie de wereld in is geholpen, zodat ze je seniorenbrokken aan kunnen smeren. Maar met vers belast je de nieren & andere organen van zo'n ouwetje niet extra. Net wat Lizzy ook al zegt, oudere wolven hebben toch ook geen aangepast seniorendieet? ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#183374
Ik zou niet weten wat je zou moeten veranderen. Honden met nierproblemen zet ik ook op versvlees. Doen ze het hardstikke goed op. En Timmie van 14 krijgt ook niets bijzonders.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door