Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Stephanie
#182511
Ik zag van de week dat ze snds kort ook halve konijn verkopen bij de AH. (Trouwens ook hertenbiefstuk en lichtzoete struisvogelbiefstuk)Ik stond er mee in me hand maar ik dacht ooit iets gelezen te hebben dat ik t dan eerst weer moest invriezen...of heb ik t nu echt helemaal verkeerd ??

Ik hoop dat ik t gewoon kan geven want dan heb ik eindelijk een extra vlees soort erbij voor Banjer en Jersey
Gebruikersavatar
Door Nitus
#182628
Volgens mij moet je konijn idd eerst invriezen, weet alleen niet meer waarom, dacht dat het om wormen ging :-\.
Door Stephanie
#182682
jah ik heb nt toevallig een stukje over haas gevonden... daar stond idd dat je t 10 dagen moet invriezen ivm wormen en parasieten... dus dan ga ik dat maar even doen he en dan kijken wat ze er hier van vinden
Door Jolly
#182783
alles wat in de winkel ligt kan je wel zo geven hoor, maar wat er geroepen wordt bij de wilde dieren dat je die moet invriezen zoveel dagen, dat is dan voor diegene die het krijgen van een jager of zelf vangen of roadkill enzo.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#183596
Net wat Jolly zegt, het invriezen geld alleen voor wild konijn dat je van een jager krijgt of wat je als roadkill langs de weg vindt.Alles wat iin de winkel ligt is gecontroleerd en kun je dus zo geven. In de winkel liggen vleeskonijnen die worden gefokt zelfde geld voor de struisvogel en de herten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door