Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#1827753
Wat ben ik toch blij met Barfplaats :biggrin2:

Stel deze vraag namelijk liever aan jullie dan aan een 'reguliere' dierenarts...
Een vriend van mij heeft een pup uit groot britt. Op de leeftijd van 8 weken heeft ze haar 1ste enting gehad.
Hij vroeg me wat de 2de vaccinatie zou zijn die gegeven zou moeten worden. Het duurde even voordat ik antwoord had wat de 1ste vaccinatie was. Ze is nu net 13 weken.
Op de leeftijd van 8 weken heeft ze dus haar 1ste enting gehad en wat adviseren jullie nu 13 wkn leeftijd????
Thanks alvast!!

Ik heb even de nodige info over de 1ste enting van 8wken even bij intervet vandaan geplukt:

Procyon Dog Pi/CvL

Presentation
Procyon Dog Pi/CvL is a combination vaccine for injection after reconstitution of the freeze-dried form in the liquid vaccine. It comprises:
- One vial of a freeze dried fraction containing live attenuated strains of canine parainfluenza virus (Philips Roxane strain)
- One vial of a liquid fraction containing inactivated strains of coronavirus (FEC-SAH), Leptospira canicola (strain 115) and Leptospira icterohaemorrhagiae (strain 117), with aluminium hydroxide adjuvant, acting as diluent.

Uses
For the active immunisation of dogs from 6 weeks of age:
to prevent mortality and reduce clinical signs of disease caused by Leptospira interrogans serovars canicola and icterohaemorrhagiae
to reduce viral shedding of canine parainfluenza virus
to reduce viral intestinal infection caused by canine coronavirus.
Immunity has been demonstrated from:
3 weeks after the primary vaccination course for coronavirus
3 weeks after the primary vaccination course (serological response only) for parainfluenza
4 weeks after the primary vaccination course for Leptospira interrogans serovars canicola and icterohaemorrhagiae
Duration of immunity is at least 12 months by challenge for parainfluenza, coronavirus and Leptospira interrogans serovars canicola and icterohaemorrhagiae.

Dosage and administration
Each dose is prepared by reconstituting a vial of freeze dried vaccine with a vial of liquid vaccine. The reconstituted vaccine should be gently shaken and given immediately by subcutaneous or intramuscular injection. Use the vaccine immediately after reconstitution.
Dose - 1ml

Primary vaccination:
Dogs and puppies 6 weeks of age and over:
Administer one dose of Procyon Dog Pi/CvL with a second dose 3 to 4 weeks later, but not before 10 weeks of age.

Booster vaccination:
A single dose of 1ml is recommended at 12 month intervals.
Parainfluenza, Coronavirus, Leptospira canicola andL. icterohaemorrhagiae: boost annually.
Door Lizzy
#1827757
Weet je het zeker, dat er niet ook met wat anders is gevaccineerd? Dit is een hele rare vaccinatie voor een pup van 8 weken. De pup zou dus tegen Para Influenza, Corona (het vaccin dat nog naar de ziekte zoekt ::)) en Lepto zijn gevaccineerd maar veel belangrijker is Parvo en Hondenziekte (Distemper).
Door Lizzy
#1827764
Dit is trouwens het Nobivac vaccinatie advies voor puppy's:

Ons vaccinatieadvies is:
6 weken leeftijd:            Nobivac puppy DP (hondenziekte plus parvo)
8-9 weken leeftijd:        Nobivac parvo plus Nobivac Lepto (parvo en ziekte van Weil)
                                  Nobivac KC een neusdruppel enting tegen kennelhoest (bordetella en paarinfluenza)
12 weken leeftijd          Nobivac DHPPi + L

-------------------------

Ik zou dat zelf nooit zo doen. Ik zou op de leeftijd van 8 a 9 weken never nooit tegen Lepto en kennelhoest laten vaccineren. En op de leeftijd van 12 weken never nooit tegen Distemper, HCC (besmettelijke leverziekte), Parvo, Para-influenza en Lepto tegelijkertijd.

Deze pup moet sowieso tegen Parvo en Hondenziekte worden gevaccineerd. En ik zou zelf zeggen "en vlug een beetje", als ze dat nog niet is.

Ik zou dus zelf Nobivac DHP laten vaccineren.
Door Gaby
#1827771
oops!

ehh nee ik weet het niet helemaal zeker. Wat ik zeker weet is dat het procyon is,maar er is nog een procyon zie ik.
Wat ik wel zeker weet is dat de pup voor een dag of 3 a 4  een bultje heeft gehad in haar nek, ik heb het zelf gevoeld en dat vond ik zo gek. Dat kennen wij immers alleen bij kennelhoest toch...

Dit is de andere die ik vond van procyon:
Procyon Dog DA2PPi/CvL

Lyophilisate and solvent for suspension for injection containing per dose of reconstituted vaccine:
4.5 – 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine distemper virus (Distemperoid strain); 3.9 - 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine adenovirus-2 (Ditchfield strain); 5.2 – 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine parvovirus (SAH 2b strain); 4.8 – 7.0 log10 TCID50 live attenuated Canine parainfluenza virus (Philips Roxane strain) and > 6.3 log2 SN units2 inactivated Feline corona virus (strain FEC-SAH); > 40 Hamster PD80 inactivated Leptospira interrogans serovar icterohaemorrhagiae (strain 115) and > 40 Hamster PD80 inactivated Leptospira interrogans serovar canicola (strain 117). Also contains 1.63 – 2.21 mg/ds Aluminium hydroxide as an adjuvant.
Door Gaby
#1827772
Lekker handig, zit je moeite te doen om een lijstje voor me te maken, kom ik met nog een op de proppen. Net gevonden. En ik zag een plaatje van het doosje erbij. Volgens mij herken ik het doosje, dus volgens mij heeft ze die tweede gehad.
Daar zit wel parvo bij zie ik en parainvluenza maar pfff wat een cocktail, daar wordt ik niet wijzer van.
Zit er bij deze tweede nog iets waar ze een bultje van gehad kan hebben? Behalve van de hoeveelheid aan combies die er in zit.... :o
Door Gaby
#1827823
zo te zien zit hier lepto bij in toch?
Zou ze dan alleen maar nog een keer lepto nodig hebben.
Of?

En ze zit op bro**en >:(... Dus misschien de cocktail, dan is de lepto ook gelijk geboosterd...
Help? :D :o
Door Gaby
#1827842
Dit heeft ze op 8wkn gehad.
Kun je daar wijs uit worden...
Ik geloof dat het woord leek als koeienletters boven m'n hoofd staat want hier wordt ik niet echt wijs van. Behalve dat ik parvo en parainfluenza er in terug vind..

Procyon Dog DA2PPi/CvL

Lyophilisate and solvent for suspension for injection containing per dose of reconstituted vaccine:
4.5 – 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine distemper virus (Distemperoid strain); 3.9 - 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine adenovirus-2 (Ditchfield strain); 5.2 – 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine parvovirus (SAH 2b strain); 4.8 – 7.0 log10 TCID50 live attenuated Canine parainfluenza virus (Philips Roxane strain) and > 6.3 log2 SN units2 inactivated Feline corona virus (strain FEC-SAH); > 40 Hamster PD80 inactivated Leptospira interrogans serovar icterohaemorrhagiae (strain 115) and > 40 Hamster PD80 inactivated Leptospira interrogans serovar canicola (strain 117). Also contains 1.63 – 2.21 mg/ds Aluminium hydroxide as an adjuvant.
Door Lizzy
#1827895
Gaby schreef: Dit heeft ze op 8wkn gehad.
Kun je daar wijs uit worden...
Ik geloof dat het woord leek als koeienletters boven m'n hoofd staat want hier wordt ik niet echt wijs van. Behalve dat ik parvo en parainfluenza er in terug vind..

Procyon Dog DA2PPi/CvL

Lyophilisate and solvent for suspension for injection containing per dose of reconstituted vaccine:
4.5 – 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine distemper virus (Distemperoid strain); 3.9 - 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine adenovirus-2 (Ditchfield strain); 5.2 – 6.0 log10 TCID50 live attenuated Canine parvovirus (SAH 2b strain); 4.8 – 7.0 log10 TCID50 live attenuated Canine parainfluenza virus (Philips Roxane strain) and > 6.3 log2 SN units2 inactivated Feline corona virus (strain FEC-SAH); > 40 Hamster PD80 inactivated Leptospira interrogans serovar icterohaemorrhagiae (strain 115) and > 40 Hamster PD80 inactivated Leptospira interrogans serovar canicola (strain 117). Also contains 1.63 – 2.21 mg/ds Aluminium hydroxide as an adjuvant.
Zo, toe maar :-X :-X

Ze is dus gevaccineerd tegen Distemper (hondenziekte), HCC (leverziekte), Parvo, Corona, Para Influenza, Leptospira (2 type bacterieen). Beetje veel, zeg maar. Ik had met Biscuit precies hetzelfde trouwens. Daar schoten dan ook de tranen van in de broek hier :-X. Zij was niet tegen Corona gevaccineerd maar verder ook tegen alles.

In feite moet Lepto na 3 weken weer geboosterd worden. En Parvo, HCC en Hondenziekte ook. Dus dan zou ze de DHP + L moeten hebben. Ik heb besloten dat bij Biscuit wel te doen. Geheel tegen mijn principes in want ik vind dat je Lepto niet voor 16 weken zou moeten vaccineren. Maar ja, booster je niet op tijd, kun je de enting alsnog 2 keer geven....
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 nov 2010, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gaby
#1827978
Dank voor je antwoord Lizzy!!
Ja ongelofelijk triest... wat een boel troep in 1 ml vloeistof :-\

Kwam ik nou in een ander topic tegen, was wel 2005 dat je met Tannetje het had over dat ze alleen dhp hier niet hadden, maar dat je dan gelijk dhppi moet geven.

Ofwel als ik die vriend van mij vertel dat als hij naar z'n dierenarts gaat dat hij moet vragen om dhp + lepto, kan de da dat geven?? of wordt dat dan gelijk een dhppi +L?
Door Lizzy
#1828030
Gaby schreef: Dank voor je antwoord Lizzy!!
Ja ongelofelijk triest... wat een boel troep in 1 ml vloeistof :-\

Kwam ik nou in een ander topic tegen, was wel 2005 dat je met Tannetje het had over dat ze alleen dhp hier niet hadden, maar dat je dan gelijk dhppi moet geven.

Ofwel als ik die vriend van mij vertel dat als hij naar z'n dierenarts gaat dat hij moet vragen om dhp + lepto, kan de da dat geven?? of wordt dat dan gelijk een dhppi +L?

DHP is sinds 2007 in op de markt. Woont die vriend in NL? Dan zeker. Of ie in de UK ook al is, weet ik niet.
Door Gaby
#1828046
Oh helemaal goed! Thanks Lizzy :-*
Die vriend van mij woond in Limburg. Dus dat gaat vast goedkomen..
Dan kan ik die info doorgeven.. :)
Door Lizzy
#1828183
Gaby schreef: Oh helemaal goed! Thanks Lizzy :-*
Die vriend van mij woond in Limburg. Dus dat gaat vast goedkomen..
Dan kan ik die info doorgeven.. :)
OK, DHP + L dus. Niet onverstandig om zijn DA eerst even te bellen hoor. Want niet alle DA's zijn hiertoe bereid/hebben dit vaccin in huis.
Door Gaby
#1828424
Oh, thanks.

Hij had al een da in Limburg maar ik heb hem zo ver gekregen om naar een da in Valkenburg te gaan die ik via
barfplaats vond. (pro vers dierenartsen)
Hij heeft ook een link over enten, maar die kan ik helaas niet openen, maar via de website klinkt het best aardig
http://www.biomentor.org/

Maar ik zal hem nog even melden dat hij contact opneemt om te vragen of ze dhp + lepto hebben.
Door Lizzy
#1828757
Gaby schreef: Oh, thanks.

Hij had al een da in Limburg maar ik heb hem zo ver gekregen om naar een da in Valkenburg te gaan die ik via
barfplaats vond. (pro vers dierenartsen)
Hij heeft ook een link over enten, maar die kan ik helaas niet openen, maar via de website klinkt het best aardig
http://www.biomentor.org/

Maar ik zal hem nog even melden dat hij contact opneemt om te vragen of ze dhp + lepto hebben.
Wim van Biomentor is niet zo pro-vaccineren dus dikke kans dat hij wel DHP + Lepto kan enten en dat zelfs erg veel vindt. En gelijk heeft hij. Je kunt je afvragen of je die Lepto nu wel zou moeten boosteren. Winter. En niet gewoon volgend jaar voorjaar moet beginnen met Lepto. Maar, da's een goeie vraag voor Wim!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door