Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#1827423
Na onze clubmatch van 31 oktober zijn er een flink aantal Pyrs aangestoken met kennelhoest  >:(
Onze Pyrène heeft in totaal 3 dagen lopen hoesten, maar mbv het thijmsiroopje was dat dus snel over.
Nu geen klachten meer.
Zij heeft thuis onze Izzebelle aangestoken en die heeft maar heel ff lopen hoesten.
Ook weer siroppje gegeven en dat was snel over, maar .........................
Ik bespeur toch een klein rocheltje bij haar ademhaling, verder mankeert ze niets is levendig als altijd.
Ze hoest niet, krijgt nog wel 2-3x per dag siroop, maar zou ik toch verder actie moeten ondernemen ?
Door danielle1980
#1827653
ik zou even die pilletjes er ook bij geven en honing.
dat ben ik nu ook aan doen.
want 1 van mijne heeft t nu ook. :-X

en nu twijfel ik echt niet, dit is zeer herkenbare kennelhoest.

even opletten zou ik wel kijken of niet op de longen slaat
Door K@rin
#1827677
welke pilletjes bedoel jij ?
ik ga vandaag een AB-kuurtje ophalen, want ze heeft mu een snotneus  >:(
Door Lizzy
#1827696
Ja, ik zou ook even naar de DA gaan want het schijnt een pittige variant te zijn. Sterkte met de patient!
Door Lizzy
#1827697
Waar overigens vaccineren echt niet helpt :-X (er zijn nu 2 honden aan kennelhoest overleden waarvan ik weet en beide waren gevaccineerd).
Door K@rin
#1827699
[quote="Lizzy"]
Waar overigens vaccineren echt niet helpt :-X (er zijn nu 2 honden aan kennelhoest overleden waarvan ik weet en beide waren gevaccineerd).
[/quote]

:o :o :o
nu pas gebeurd ??
zaten ze in de risicogroep of "normaal" gezonde dieren ?
Door connie63
#1827701
daisy was ook gevaccineerd maar heeft toch 2 weken
de kennelhoest gehad ab hielp niet echt en toen heb ik
puur laryngo besteld en toen was het zo over
gewoon 3 keer per dag 15 druppels op een stukje wit brood
Door K@rin
#1828065
Ik heb vanmiddag Cefaral opgehaald, 1½ tablet per dag voor 5 dagen
(moest natuurlijk wel verantwoording afleggen waarvoor .....  Maar de dierenarts kent mij langer dan vandaag en weet dat ik niet zo maar iets vertel en kon het meekrijgen  )

Maar .................
Nu hoor en zie ik niets meer bij haar ......
Ik twijfel of ik het nog ga geven, want ik ben er niet voor om zo maar klakkeloos anti-biotica te geven ...
Wat is wijsheid ?
Door K@rin
#1828077
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat ik het dan toch ook nog even aan zou kijken.
[/quote]

Ja, ik wacht vandaag nog eventjes af.
Ze had vanmorgen ook geen temp.
Ze liggen nu weer binnen en de verwarming is aangegaan. (ch*ps wat is het koud buiten  :-X)
Misschien dat ze daardoor toch weer begint te snotteren (ipv in de frisse buitenlucht)
Als ze vanavond (en vannacht)  niet naast me gaat snotteren, dan geef ik het niet  ;)
Door margreet
#1834400
Sinds vanmorgen ook een hoestende teef,je schrikt je te barsten,maar gelukkig ben ik in de loop der jaren wijzer geworden en weet ik wat het is.
Door conleeuw
#1836434
karin, ik zou even wachten, als het echt doorzet kan je alsnog de ab geven of het gewoon bewaren voor een ander keer ;) beterschap
Door K@rin
#1836451
[quote="conleeuw"]
karin, ik zou even wachten, als het echt doorzet kan je alsnog de ab geven of het gewoon bewaren voor een ander keer ;) beterschap
[/quote]

Connie, ze heeft de kuur er al op zitten  :-\
Ik was toch begonnen, omdat ze 's avonds toch weer een snotneus had.
Ik wilde het bij haar onderdrukken, zodat de anderen misschien niet besmet zouden worden.
Ze is nu helemaal herstelt en de overige 3 hebben nog geen symptomen vertoont.
Ik hoop, dat dat zo blijft, maar aanstaand weekend is weer de Winner, dus wat die gaat brengen ??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door