Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
#1827556
De KVV is nu helemaal op, ik verwacht dat de ergste groei er nu wel uit zal zijn  :biggrin2: Dus de 2 poezenkinders mogen flink gaan botjes kraken. HEERLIJK ik kan niet wachten.

Ik weet niet echt hoeveel ze exact eten op een dag. Ze hebben de afgelopen maanden een zeer breed scala aan kvv's gegeten. Nu dus barf. Ze hebben van de KVV een tijd samen een halve kilo per dag gegeten. Dat is nu te veel voor ze.

Vaya heeft nu ongeveer genoeg aan 150 gram per dag en ze is niks te dik. Dat is 5% voor haar. Ze weegt nu 3,1 kilo.
Nox zal ik zetten op 200 gram. Hij weegt nu exact 4,5 kilo.

Ik vul in het weekmenu wel de diersoorten in. Maar hier kan ik van afwijken omdat ik te veel variatie heb en het niet in een week past  :D
Mijn variatie voor de poezen:

Vleesbot: kippennek eendennek kwartelkarkas heb ook konijnenruggen en fazantenboutjes. Dit krijgen ze nog niet gekraakt. Zal iets voor in de toekomst zijn. Samen met parelhoenvleugels en konijnenkoppen

Spiervlees: Hert, haas, bizon, paard, konijn, kangaroe (dit komt nog) rundvlees, zalmsnippers en kalkoenvlees

Orgaan: Hart van kalkoen lever van kalkoen of lam (krijg ook geit) Nier van konijn of lam.

Ook 1 keer in de week een eitje of kuikentje (Nox is van het ei, Vaya van de kuiken) + een klein theelepeltje kwark voor Nox. (Vaya vind dit niet lekker)

Oh ja.. het menu  :biggrin2:

Menu Vaya en Nox

Vaya:
3,1 kg 5% = 150 gr per dag 1085 gr per week

50% Vleesbot = 545gr per week 77 gr per dag
35% Spiervlees = 380 gr per week 80 gr per dag
15% Orgaan 160gr per week 80 gr per dag

Maandag
Vleesbot: Kippennek 77gr
Spiervlees:Zalmsnippers 80gr


Dinsdag
Vleesbot:Kwartelkarkas 77gr
Orgaan: Hart Kalkoen 80gr
Eendagskuiken

Woensdag
Vleesbot:Eendennek 77gr
Spiervlees:Bizon 80gr

Donderdag
Vleesbot:Kippennek 77gr
Spiervlees:Hert 80gr
Theelepeltje kwark

Vrijdag
Vleesbot:Eendennek 77gr
Spiervlees:Paardenvlees 80gr

Zaterdag
Vleesbot: Kwartelkarkas 77gr
Orgaan: Nier konijn Lever Kalkoen 40/40gr samen 80gr

Zondag
Vleesbot:lamsstaart 77g
Spiervlees: rundvlees 80gr

Nox het zelfde maar dan met andere gewichten.
Soms krijgen ze een beetje left overs van groente. Nox is bijvoorbeeld gek van rucola sla en Vaya van sperzie bonen. Dit krijgen ze nog naast hun menu.

Ben benieuwd, laat maar komen dat commentaar!
Door Too
#1827574
Tja wat kan ik zeggen............  ;)

Netjes hoor en wat een variatie!

1 klein vraagje, je geeft 80 gr hart en 40/40 lever/nier .. is dat met opzet, een gedachte/theorie?
ik denk niet dat t perse verkeerd is maar zelf houd ik tegenwoordig een beetje meer de verhouding van Ma Nature aan dwz meer lever dan hart en nier



Hihi ik zie ineens dat t bij 'hond' staat.. geeft niks ik snap t toch wel
Laatst gewijzigd door Too op ma 15 nov 2010, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1827604
Mogen hier geen katten menu's ? In de katten sectie is niet echt een menu gedeelte  ::)  Mag wel verplaatst worden hoor  ;)

Ik stoei zelf nog een beetje met die verdelingen qua orgaan. Ze vinden kalkoenhart heeeel erg lekker. Dus dat geef ik dan graag wat meer  :)

Daarnaast heb k het voor Kain ook op deze manier verdeeld. qua orgaan dagen. Vind het wel makkelijk als de poezen met Kain kunnen mee eten als je begrijpt wat ik bedoel.  Ik kan ook 50 gram lever en 30 gram nier geven.

Oh! Ze krijgen ook af en toe een kalkoen maagje. Voor erbij.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1827660
Ziet er goed uit! Gave variatie  :biggrin2:
Ik geef ook meer lever, dan hart en het minst nier.
Maar dat komt ook omdat ik complete orgaaninhoudt voer meestal, van duif of fazant.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, het gaat om ongeveer.
In nier en lever zitten ongeveer dezelfde voedingsstoffen alleen in andere verhoudingen.
Door Limpy
#1827857
Wow, wat een mooie variatie! Obi-wan en Pekke staan inmiddels met knapzakje om bij de A2 te liften om bij jullie te komen wonen...
Door Nadia
#1827916
Hahaha.. Ze willen alleen pens uit KVV. Dat lusten ze wel.. Gekke poezen..
Ik vond zelf mn varia van vleesbotjes wat karig! Ik duim voor patrijskarkasjes :D 

Kom maar hoor Pekke enn Obi-wan.. Zijn jullie wel lief voor jullie nieuwe hondenbroer?
Door Anne in Zweden
#1827965
Nadia schreef: Hahaha.. Ze willen alleen pens uit KVV. Dat lusten ze wel.. Gekke poezen..
Ik vond zelf mn varia van vleesbotjes wat karig! Ik duim voor patrijskarkasjes :D

Kom maar hoor Pekke enn Obi-wan.. Zijn jullie wel lief voor jullie nieuwe hondenbroer?
Nou, inderdaad. En sowieso, dat hele menu, ik weet het niet hoor. Zou je niet toch een goeie brok proberen? Een van onze katten eet brok en die doet het daar zóóó goed op! :P :biggrin2:
Door Daphne&Jayden
#1828593
Hmm....jij bent verwend?? Wat denk je van die schatjes van je??  ::) ;D

Tja ik vind je botwerk ook wel karig hoor...4 soorten maar...Kain heeft het beter getroffen wat dat betreft... 8) :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door