Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1827395
hallo,

vanavond had odie ree spiervlees en lamsnier

de lamsnier heeft hij niet opgegeten wat nu? moet ik hem wat anders aanbieden of het maar gewoon zo laten?

ik had wel begrepen dat als ik het half droog hij het waarschijnlijk wel eet en dan langzaam aan steeds langer in de droger ofzo dus weet wel hoe ik het hem aan kan leren maar meer de raag is nu mist hij wat als hij het niet eet? zn andere orgaan op de andere dagen heeft hij wel gegeten

groetjes Carola
Door smulpaap
#1827429
Je zou de volgende keer eerst kunnen beginnen met blehhe , dat werkt hier prima . Ik heb hier ook een paar vissers , en als ze de kans krijgen dan vissen ze dus ook de niertjes eruit en leggen het naast hun bak om snel verder te gaan met jammie .
Gebruikersavatar
Door pike
#1827432
lolpugz schreef: hallo,

vanavond had odie ree spiervlees en lamsnier

de lamsnier heeft hij niet opgegeten wat nu? moet ik hem wat anders aanbieden of het maar gewoon zo laten?

ik had wel begrepen dat als ik het half droog hij het waarschijnlijk wel eet en dan langzaam aan steeds langer in de droger ofzo dus weet wel hoe ik het hem aan kan leren maar meer de raag is nu mist hij wat als hij het niet eet? zn andere orgaan op de andere dagen heeft hij wel gegeten

groetjes Carola
Ik zou langzaamaan iet korter doen  :biggrin2:
Wat je ook kan doen: even de kook erover, volgende keer iets korter de kook erover en tot slot alleen nog even onderdompelen en dan rauw. Dat wil ook vaak lukken.
Ik zou wel proberen of je hem op een of andere manier aan het nier-eten kan krijgen. Er zitten toch weer andere stoffen in.
Door lolpugz
#1827454
pike schreef: Ik zou langzaamaan iet korter doen  :biggrin2:
Wat je ook kan doen: even de kook erover, volgende keer iets korter de kook erover en tot slot alleen nog even onderdompelen en dan rauw. Dat wil ook vaak lukken.
Ik zou wel proberen of je hem op een of andere manier aan het nier-eten kan krijgen. Er zitten toch weer andere stoffen in.
bedoelde ook idd iets korter haha
Door lolpugz
#1827497
Nynke F schreef: ik zou dan morgen als eerste de nier geven en daarna pas de rest  :)
en als tie hem dan weer niet eet?
Door Nynke
#1827607
lolpugz schreef: en als tie hem dan weer niet eet?
dan helemaal geen eten geven en de volgende dag weer als eerste geven  :) maar de tip van Hanneke werkt ook goed, dat doe ik altijd met de groente, die mix ik een nachtje met pens, dan lusten ze het graag !!
Door saluki
#1828463
Lever en nier van welk beest ook lusten ze hier ook niet rauw, ik doe gewoon de kook erover en geef het ze dan. Weet niet of er dan zoveel belangrijke stoffen verloren gaan, het zij zo en het is niet rauw maar heb geen zin voor vijf honden iedere keer te miepen >:(
Door lolpugz
#1828468
ik heb het vandaag een aantal keer aangeboden wilde het steeds niet hebben likte er wat aan en ging dan weer weg heb vervolgens het ree spiervlees en de lamsnier in kleine stukjes gesneden door elkaar gehusseld en bijna alles was daarna op.

hoelang kan ik het opnieuw aanbieden ik bedoel dan meer qua bederven. kan ik het bijvoorbeeld opnieuw invriezen als het er al een tijdje uit is? of is het een aantal dagen goed?
Door Nynke
#1828968
Dat hangt er natuurlijk van af  hoe vers het was toen je het de eerste keer ontdooide. Als het goed vers is, kun je het zeker weer invriezen of een dag of 2-3 in de koelkast bewaren  :) :)
Door pallas
#1828996
Ik doe ze heel kort even laten schrikken in kokend water, dan eten ze het op en is het nog rauw aan de binnenkant.

Gedroogd vinden ze trouwens alles wel lekker :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door