Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#1827537
Cantos was gisteren niet lekker vrijdagochtend gelijk de da gebeld, kon gelijk terecht.

Ben net terug, kon vanochtend bij de dierenarts terecht, hij schrok zich een hoedje, moet van het ergste uitgaan.
Er is gelijk een rongtenfoto gemaakt van zijn longen daar was niets op gezien er is bloed afgenomen een aantal waarde waren sterk verhoogd.

Besloten om een echo van zijn lever te maken daar was geen verontrustige dingen op te zien, er is gelijk een punctie van de lever gedaan wat vandaag nog is verzonden voor verder onderzoek.

Cantos moest blijven en kreeg een infuus en gelijk een antibiotica rechtstreeks in de bloedbaan.
Ben om een uur of 2 naar huis gegaan (kon op dat moment niets verder doen)

Ben aan het begin van de avond weer naar de da gegaan, daar aan gekomen ben me rot geschrokken, wat ziet hij eruit
Er is om 18.00 uur zijn temperatuur opgenomen was 38.1 en hij moest even lopen, Cantos viel om.
Om 19.30 overleg met de da gehad weer temperatuur opgenomen (shit)  verhoging 40.1 daarna opnieuw een longfoto gemaakt waar niets op te zien is.
De dierenarts weet niet wat er met hem aan de hand het is een raadsel in z'n korte tijd zo ziek.
Ben zo bang dat ik afscheid moet gaan nemen hij is pas 5 jaar.
hoop dat hij de morgen haalt.

Cantos is mee naar huis gegaan zal vannacht bij hem slapen in de kamer en moet hem regelmatig tempaturen zijn ademhaling in de gaten houden en hem laten lopen,
Zatermorgen om 9.10 uur een nieuwe afspraak, de dienstdoende dierenarts is ingelicht en mag vannacht bellen.
Ben zo van slag.
In het weekend heel veel heen en weer naar de da om cantos op te zoeken,  echt super dat dat allemaal kan

ik zie kleine positieve veranderingen maar moet wel rekening houden met het ergste en met eventueel een terugval.
vanmiddag de uitslag van de biotp van de lever  blijkt inderdaad een bloedvergifting te zijn
We gaan de weg verder met het infuus en de antibiotica alleen kan dat nog wel even duren voor hij de oude is

Cantos is zo misselijk dat hij niet wil eten en afvalt, hebben jullie nog iets wat ik kan proberen zag ooit iets van balletjes ( waar veel in zit en dat ze weer snel aankomen)
Door henneke
#1827550
je bedoelt Satin Balls , daar kan je op zoeken maar voor een hond die misselijk is zou ik dat niet gaan doen hoor .
mijn hemel meid wat een horrorverhaal , ik duim dat jullie de nacht goed doorkomen  :-*
Door Ike
#1827552
Jeetje zeg wat een toestand  :o
Ik heb geen advies voor je maar wens je heel veel sterkte en
ga duimen dat Cantos er helemaal bovenop komt  :-*
Die balletjes die je bedoelt heten volgens mij satin-balls, maar ik denk dat  die niet zo heel licht
verteerbaar zijn nu Cantos zo misselijk is  :-\
Door Truus
#1827558
Ach jeetje wat een verschrikkelijke zorgen. Ook ik ga hard duimen dat Cantos er goed doorheen komt  :-*
Ik zou proberen om meerdere keren per dag kleine beetjes gemalen vlees te geven met veel vocht erbij.
Weet je ook wat er precies uit het bloedonderzoek kwam?
Heel veel sterkte !!!
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1827641
Jemig wat een zorgelijke situatie! Wat bizar.
Ik heb geen adviezen voor je, maar wil je veel sterkte wensen met cantos.
Heel veel sterkte en ik duim voor een goede afloop.
:bigarmhug:
Ineke
Door Anne in Zweden
#1827651
Oef, wat een zorgen! Kan me voorstellen dat je van voren even niet weten dat je van achteren leeft!

Heeft de da nog gezegd waar zo'n bloedvergiftiging ineens door kan ontstaan? En past dat bij iets wat er vorige week met Cantos is gebeurd (heeft ie een infectie opgelopen door een wondje of een ontsteking van een of ander orgaan of zo gehad)?

Hoe dan ook, heel veel sterkte, en ik duim voor je dat ie er weer bovenop komt!
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1827655
Bah wat akelig dat hij zo snel zo ziek geworden is en dat nu niet duidelijk is hoe en wat en waarvan.
Ik ga heel hard voor jullie duimen dat hij weer helemaal de oude wordt  :-* sterkte!
Door Lizzy
#1827700
OH MY GOD :o :o :o

Jeetje, wat een ontzettende mega-schrik :o :'( :'( :'(

Hoe komt Cantos in hemelsnaam aan een bloedvergiftiging? En als ik jou schrijven goed begrijp, dan is onbekend waar de ontsteking zit/ontstaan is? Kan het hersenvliesontsteking zijn?

Allemachtig :'(

Dit is het satinballs-recept:

SATINBALLS
voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven wanneer je hond te mager is.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept:
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.

~~~~~~~
De Orgineel Satin Balls:
Ingredients:
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... balls.html

Heel veel sterkte :-*. We duimen voor jullie :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door