Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1826913
hallo

sinds zaterdag krijgt mijn mopsje nu barf te eten en dit gaat eigenlijk hardstikke goed. ik hoor goed dat alles gekraakt wordt en zn drollies zien er goed uit. hij krijgt nu nog als vleesbot eendennek met 1 of 2 kippennekjes. vandaag pakte hij zelfs als eerste de eendennek eruit en begon gelijk goed.
maar hij gooide het er steeds weer uit en kwam dan ook wat slijm mee en dergelijke maar als hij dan een tijdje gegeten heeft en loopt te trekken aan die nek met behulp van zn pootje dan loopt hij daarna een btje wankel lijkt het soms maakt hij echt een paar soort van dronkemans stappen hoe komt dit? ze krijgen het in de keuken hier ligt een soort van houtenlaminaat vloer volgens mij dus wel best glad zou het hier aan kunnen liggen?

groetjes
Door ulla
#1827239
Ik zou bijna denken dat hij te gulzig is, en het benauwd krijgt.
misschien is het een optie om die nek plat te slaan.
Door Nynke
#1827255
ik zou een eendennek ook platslaan, ik vind ze vrij groot voor zo'n klein hondje  :-X :-X :-\ :-\
Door lolpugz
#1827375
oke bedankt voor de tip moet ik dit dan ook voortaan blijven doen? want op zich kraakt hij hem wel goed
Door lolpugz
#1827475
kben bang dat ik dus iets te snel naar eendennekken ben overgegaan. hoelang nog voordat ik een kipkarkas of eendenrugstuk kan geven?
Door Nynke
#1827485
kipkarkas is heel zacht bot, dat kun je nu al geven. Kippen worden geslacht als ze nog babies zijn, dus de botten zijn nog zacht  :) :)
Eendenrug is veel harder.
Door lolpugz
#1827490
dus eerst maar kipkarkas en de eendennek platslaan jeetje voel me toch btje dom was juist zo trots en  dan ga ik er toch no zo slecht mee om eigenlijk
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1827518
lolpugz schreef: dus eerst maar kipkarkas en de eendennek platslaan jeetje voel me toch btje dom was juist zo trots en  dan ga ik er toch no zo slecht mee om eigenlijk
Voel je niet schuldig, er is niks ernstigs gebeurd en bij de ene hond gaat het makkelijker dan bij de andere hond.
En daar kan je alleen achter komen door het uit te proberen.  :-*
Door lolpugz
#1827543
nou ja gelukkig heb ik me goed voorbereid en veel gelezen zo ook de heimlichmanouvre maar toch merk ik dat er nog veel te leren valt
Door smulpaap
#1827553
Je hoeft je niet dom te voelen hoor . Ik herken wel het e.e.a. in je verhaal , ik heb hier o.a twee Engelse Bullen en ik zag in de beginperiode hetzelfde behalve het wankele lopen wat jij benoemd . Het zijn vaak wat aparte eters  ::) of ze denken dat alles in ene naar binnen kan en schrokken toch nog te hard en ze hebben toch een ander bekje dan andere rassen .
Maar uiteindelijk gaan ze na oefenen en nog eens oefenen gerust het kunstje wel beheersen . Ik heb in de periode toen ze nog hun kvv aten ook lang geoefend met een eendennekje .
Ik plette het en hield het vast , ik ben wel wat langer bezig geweest met hen om ze ook ander vleesbot aan te bieden . En nu eten ze inmiddels ook gewoon alles . Soms met nog wat aanpassingen , als ze bv een eendenrug krijgen haal ik het vel er eerst af en gooi het los in de bak . Vleugels blijf ik inknippen voor ze vanwege het bochtje , en verder al het vleesbot zo groot mogelijk , met konijnenkoppen bv heb ik ze eerst een heel karkas gegeven incl kop en hield dan het lijf vast en liet ze aan de kop beginnen , nu eten ze ook gewoon alleen de koppen .
Met dergelijke rassen is het heel goed bekijken wat ze doen en vooral hoe , maar ze kunnen het wel hoor .
Door lolpugz
#1827559
het gekke is we zijn zaterdag begonnen hij heeft zaterdag en zondag eendenek gehad deed dit toen niet het enige verschil is dat hij vandaagbij het smalle deel begon en de vorige twee keren begon hij bij het dikste gedeelte. misschien dat dit het is
verder doet hij het goed behalve nu zn lamsnier dan even niet. vooral de pens was leuk hij ging het zelfs even een paar keer schudden
Door jara
#1827597
zat ook te denken dat ie het even benauwd heeft gehad en daardoor even wankel was. Mijn ouders hebben altijd pekingeesjes gehad en die hadden het af en toe ook als ze aan het eten waren (en vooral als ze wat gulzig waren). Denk dat dit en mopshond eigen is ...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door