Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pedro98
#1827467
Kan je een pup van 14 weken (dwerg teckel) ook al een kwartel geven en neem aan dat ze vaak al ingevroren zijn. Dus een dag in het voren uit de vriezer halen en ook op kamer temperatuur laten komen. Hij weet al wel om te gaan met kippennekken al hou ik die nog steeds vast want meneer wil ze het liefst hap slik weg eten en dat is niet de bedoeling lijkt me. Dus met een kwartel zou hij iet meer werk moet gaan doen.
Door Nynke
#1827473
Pedro98 schreef: Kan je een pup van 14 weken (dwerg teckel) ook al een kwartel geven en neem aan dat ze vaak al ingevroren zijn. Dus een dag in het voren uit de vriezer halen en ook op kamer temperatuur laten komen.
hoeveel eet de pup per maaltijd? Ik denk dat een kwartel wel 150-200 gram weegt  :-\ :-\  Qua botwerk zou het wel lukken verwacht ik, maar qua grootte twijfel ik daaraan, of je zou de kwartel in stukken moeten hakken  ::)
Door Too
#1827492
Qua hardheid kan kwartel makkelijk, je kunt kwartel heel makkelijk snijden/knippen als 1 te groot is voor een maaltijd
Door robbiekomvoor
#1827665
ik voer kwartel aan mijn duitse herders,die krijgen per hond 1 kwartel en dat zijn toch behoorlijke kwartels.
voor een dwerg teckel zou ik nog minder dan een kwart geven,dat lijkt me meer dan genoeg ;)
Door Pedro98
#1827681
Nynke F schreef: hoeveel eet de pup per maaltijd? Ik denk dat een kwartel wel 150-200 gram weegt  :-\ :-\  Qua botwerk zou het wel lukken verwacht ik, maar qua grootte twijfel ik daaraan, of je zou de kwartel in stukken moeten hakken  ::)
Ja dat is inderdaad wel iets aan de hoge kant, Ukkie weegt nu een 2,5 2,6kg dus de kwartel zou meer zijn als zijn normale voer voor die dag. Nog maar even wachten dan of wat er al gezegd word knippen zodat het een beetje op gewicht komt wat je nodig hebt maar dan denk ik nog maar even houden op kippennek.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1827768
Ik denk dat een kwarteltje zeker een leuke aanvulling is. Het doormidden knippen/snijden is heel simpel, dus daar zou ik het zeker niet om laten.
Door Anne in Zweden
#1827770
Zelfs mijn zwerfkatjes van een maand of 5 eten moeiteloos kwartel. Ik snij ze in de lengte doormidden, zodat elke kitten een deel met vleugel en poot heeft, zeg maar. En het bot is zo zacht, dat krijg je zelfs met een lepel doormidden!
Door jara
#1829076
Voor het geval je de kwartel moet delen...ik zaag de karkassen/kwartels als ze half bevroren zijn door met een verstekzaag (klein handzaagje verkrijgbaar bij de bouwmarkt).... is makkelijker dan knippen vind ik
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door