Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bounty
#181567
Hoi,

Ik heb gisteravond een topic gelezen over de verschillen tussen Bibi en Carnibest.

Het scheelt wel behoorlijk in prijs als je 120 kilo besteld. De korting vanaf 100 kilo geldt niet meer bij mijn verkooppunt. Bibi kost 222 euro voor 120 kilo en Carnibest kost 300 euro.

In de topic stond dat de samestelling bij Bibi niet altijd hetzelfde is, maar dat vind ik persoonlijk niet raar. Niet alle koeien en kippen zijn hetzelfde.

Ook las ik op een andere topic dat je van Bibi veel meer moet voeren als je het vergelijkt met Carnibest.

In Carnibest gebruiken ze lijnzaadolie (uitzondering eend/rijst) en Bibi gebruikt alleen visolie. Soms kan lijnzaadolie zorgen voor jeuk.

Welke verschillen zijn er nog meer beste expert op KVV gebied?

Groetjes Bounty
Door yalla
#181577
[quote="Bounty"]
.... In de topic stond dat de samestelling bij Bibi niet altijd hetzelfde is.....[/quote]

O, nou daar weet ik niets van. Dat stamt misschien nog uit de tijd dat Bertus nog leefde omdat hij wel eens experimenteerde heb ik me laten vertellen, maar de kwaliteit van BIBI is in ieder geval de laatste twe jaar behoorlijk constant.
Door Bounty
#181583
Ja, dat kan wel. Topic was best oud.

Dat is dan weer een poitief punt ;D

[quote="yalla"]
[quote="Bounty"]
.... In de topic stond dat de samestelling bij Bibi niet altijd hetzelfde is.....[/quote]

O, nou daar weet ik niets van. Dat stamt misschien nog uit de tijd dat Bertus nog leefde omdat hij wel eens experimenteerde heb ik me laten vertellen, maar de kwaliteit van BIBI is in ieder geval de laatste twe jaar behoorlijk constant.
[/quote]
Laatst gewijzigd door Bounty op wo 06 okt 2004, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#181586
Ik vind de prijs van Carnibest alleen zo hoog, volgens mij geldt bij CB vanaf 100 kg. een prijs van €2,30 p.kg.?
Verder kan ik niet vergelijken want ik heb nog nooit Bibi van dichtbij gezien ;) (is hier in de buurt niet te krijgen).
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 06 okt 2004, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bounty
#181591
Hoi Nitus,

Dat klopte idd. maar ik kreeg van mijn verkooppunt een mailtje dat de korting vanaf 100 kilo niet meer geldt. Dus alles vanaf 70 kilo kost 2,50 (actief, light en natuur).

[quote="Nitus"]
Ik vind de prijs van Carnibest alleen zo hoog, volgens mij geldt bij CB vanaf 100 kg. een prijs van €2,30 p.kg.?
Verder kan ik niet vergelijken want ik heb nog nooit Bibi van dichtbij gezien ;) (is hier in de buurt niet te krijgen).
[/quote]
Laatst gewijzigd door Bounty op wo 06 okt 2004, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bounty
#182057
Ik heb een rare vraag?

Mijn hond heeft met Bibi veel minder ontlasting dan met Carnibest. Zijn ontlasting is wel lichter van kleur en iets minder stevig. Kan ik de conclusie trekken dat hij Bibi beter opneemt?

Ik geef van Carnibest 200 gram per keer en van Bibi geef ik ongeveer 250 gram per week. (verpakking van 500 gram)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#182065
[quote="Bounty"]
Ik heb een rare vraag?

Mijn hond heeft met Bibi veel minder ontlasting dan met Carnibest. Zijn ontlasting is wel lichter van kleur en iets minder stevig. Kan ik de conclusie trekken dat hij Bibi beter opneemt?

Ik geef van Carnibest 200 gram per keer en van Bibi geef ik ongeveer 250 gram per week. (verpakking van 500 gram)

[/quote]

Je kunt pas conclusies gaan trekken over een voer t.o.v een ander voer wanneer je beiden voor langere tijd gevoerd hebt. Dus als je precies wilt weten hoe of wat dan geef je eerst 2 maanden CB en dan geef je 2 maanden Bibi en aan de hand van wat je dan tegenkomt kun je conclusies gaan trekken over een bepaald soort voer t.a.v jouw hond.
Door Bounty
#182073
Hoi angelique,

Bedankt voor je antwoord ;D
Ik ben nu ongeveer 5 weken bezig met Carnibest, maar heb ook afgewisseld met Energique en Bibi.

De eerste dag toen we Macho kregen had hij pudding drollen en nu mooie vaste drollen. Van de fokker kreeg hij brokken (RC). Hij doet het in ieder geval beter op versvlees :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#182077
[quote="Bounty"]
Hoi angelique,

Bedankt voor je antwoord ;D
Ik ben nu ongeveer 5 weken bezig met Carnibest, maar heb ook afgewisseld met Energique en Bibi.

De eerste dag toen we Macho kregen had hij pudding drollen en nu mooie vaste drollen. Van de fokker kreeg hij brokken (RC). Hij doet het in ieder geval beter op versvlees :)
[/quote]

Zolang je blijft afwisselen zul je geen zuiver beeld krijgen van wat een voer bij jouw hond doet. De wisselende hoeveelheid en kleur ontlasting kan dus ook gewoon door de afwisseling komen.
Door Robian
#182806
Ik heb een paar jaar Bibi gevoerd en ik voer nu een maand of 3 Carnibest.
(reden; het verkooppunt zit dichterbij)

Ik heb tot nu toe nog geen enkel verschil gemerkt bij mijn honden.
Ze eten allebei de merken met plezier en ik vind het voer van beide merken er ook goed uitzien.

Ik ben benieuwd hoe het bij jouw gaat.

Groetjes,
Sylvia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door