Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#182325
met minx gaat t een stuk beter.
dr huiduitslag is na alle vele tips weg.
maar ze heeft nu steeds jeuk aan dr oren en vieze oren en wondjes,
dr huid word in dr oor ook een beetje grijs.

we zijn bij da geweest geen oormijt of oorontsteking.
en we moesten maar duur spul van hun kopen om dr oren schoon te houden.
pff dat hebben we bij essie wel eens gebruikt,
maar daar trappen we niet meer in want het werkt niet.

hebben jullie ervaring met wat ik over minx beschrijf en is er iets wat goed helpt.
ik dacht zelf aan die van vsm(weet niet meer hoe die heet ???)

en dr pootje waren wit en nu rood en bruin/creme en het gaat niet weg,
ook dr voetbedjes raken geirriteerd en afgesleten.

ik gebruik nu calendulan zalf.
maar helpen doet t niet echt.

ook bij dr kont heeft ze steeds rode plekjes.

het gaat steeds wel weg(zowel de voetjes,oren en kont)
maar zou nu zo graag willen dat t helemaal weg bleef.
Door gonny
#182410
ik zie dat je offline bent dus dan maar zo: mn moeder had een westie en die had ook altijd kapotte pootjes na een hele tijd tobben kwam ze erachter dat Lady dus niet tegen chloor kon!! dus misschien heb je hier wat aan???
Door danielle1980
#182434
nou ik maak me grond bijna nooit schoon :-[
en als ik t doe dan gewoon met water.
ik heb namelijk zeil en beton.
dus stofzuigen is meestal goed.

en beneden met uh citronella.
of swiffer.
Door gonny
#182455
en de stoep buiten?????? want daar ging het bij mn moeder mis zeg maar...die gooide dan wat emmers chloorwater over de stoep waar ze dan dus echt natte pootjes van kreeg en dan gingen ze helemaal kapot, ipv witte pootjes had ze gewoon rode sokjes aan!! heel zielig!!
Door danielle1980
#182465
mama gebruikt wel eens anders sterk schoonmaak spul,
maar verder dus niet.
we hebben voor de straat een hogedrukspuit.
en minx heeft wel vaak natte pootjes,
ze is gek op water.
misschien dat dat t probleem is.
Door gonny
#182478
nou dat zou best wel eens kunnen, probeer d'r zo goed mogelijk iedere keer aftedrogen tussen de tenen ook! en misschien iets van vaseline erop voordat ze naar buiten gaat??
Door Audrina
#182488
Donny heeft ook vaak vieze oren. Dat is een soort allergie voor 1 of ander plantje buiten en soms heeft ie echt van die gore bruine korstjes / stukjes in zijn oor. :-X

Ik heb daar van de DA hydrocortiderm voor gekregen, om de oren mee schoon te maken en daarna dun mee in te smeren. Er zitten wel corticosteroiden (hormonen) in en dat is wat minder, maar bij Donny werkt het goed.
Door danielle1980
#182530
gonny schreef: nou dat zou best wel eens kunnen, probeer d'r zo goed mogelijk iedere keer aftedrogen tussen de tenen ook! en misschien iets van vaseline erop voordat ze naar buiten gaat??
vaseline?
ok dat kunnen we wel doen bedankt.
Door danielle1980
#182532
Audrina schreef: Donny heeft ook vaak vieze oren. Dat is een soort allergie voor 1 of ander plantje buiten en soms heeft ie echt van die gore bruine korstjes / stukjes in zijn oor. :-X

Ik heb daar van de DA hydrocortiderm voor gekregen, om de oren mee schoon te maken en daarna dun mee in te smeren. Er zitten wel corticosteroiden (hormonen) in en dat is wat minder, maar bij Donny werkt het goed.
ok ik zal t morgenochtend eens aan de da vragen of ze dat hebben
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door