Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cocochanel
#1824287
Mijn vraag is kan een Franse Bull in mijn  geval na een virusje / verkoudheid, doof worden?
Of zal dit aangeboren zijn !

Gr. Coco
Door boots16
#1824298
heeft die dan een oor ontsteking gehad ??

hoe oud is je bulletje dan?

ja doofheid kan aangeboren zijn maar hiervoor kun je een test laten doen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1824315
In theorie kan het na een fikse ooronsteking, maar dan wel aan beide kanten natuurlijk. In het geval van aangeboren had je, bij een hond van 10 maanden wel eerder moeten merken dat er iets niet helemaal haak was.
Door cocochanel
#1824339
Ja dat denk ik ook , deze mensen zeggen dat de Bull al doof was en willen nu  hun geld terug en de Franse Bull weer terug brengen naar de fokker, maar ze heeft dus vorige week een virus gehad en is de hele dag buiten gelaten.
Dus gaan we eerst even testen, ene wie brengt nou een schattige , pup terug oke geld bij een erfelijke afwijking, maar gelijk zat van de hond kan ik mij niet voorstellen, lijkt wel of er meer aan de hand is.
Door cocochanel
#1824367
Vrienden van ons fokken FB en hebben een pup verkocht , waar het waarschijnlijk niet goed mee gaat ze zitten er erg mee en en vroegen mij om even op internet te zoeken of je van een virus ook doof kan worden.
Nou dat doe ik dus.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1824378
cocochanel schreef: Ja dat denk ik ook , deze mensen zeggen dat de Bull al doof was en willen nu  hun geld terug en de Franse Bull weer terug brengen naar de fokker, maar ze heeft dus vorige week een virus gehad en is de hele dag buiten gelaten.
Dus gaan we eerst even testen, ene wie brengt nou een schattige , pup terug oke geld bij een erfelijke afwijking, maar gelijk zat van de hond kan ik mij niet voorstellen, lijkt wel of er meer aan de hand is.
Als de hond nu stikdoof blijkt te zijn, nadat die vorige week een virusje heeft gehad dan is er zeker meer aan de hand. Een BAER-test zal wel uitwijzen hoe of wat. De toevoeging dat hond met virus een dagje buiten heeft gezeten geeft voor mij al aan hoe de vlag hangt. (eigen schuld, dik bobbeltje).
Als de hond blijvend stokdoof is en de mensen willen de hond niet meer, dan neemt een beetje fokker de hond gewoon terug en gaat niet over geld lopen neuzelen. Belang van de hond staat voorop, als die mensen van die hond af willen dan gaat die, linksom of rechtsom. Aan de fokker de taak om te voorkomen dat de hond verkeerd terecht komt.

Verder heeft Henneke gelijk, als je hier binnen komt is het gebruikelijk je kort voor te stellen, ongeacht voor wie of wat je vragen stelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door