Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1823803
hallo

weet niet zo goed waar ik mn vraag moest zetten dus maar gewoon even bij gezondheid.
Odie krijgt elke dag 2x een homeopatisch pilletje voor zn blaassteentjes.
toen hij kvv krijg maakte ik steeds een balletje kvv en deed hier het pilletje in.

nu ga ik morgen dus starten met barf dus vaste stukkies vlees niet gemalen dus waar stop ik mn pil in? ik wil ze niet in zn strot douwen want dan wil hij het dalijk nie meer. nu zeg ik pilletje en hij wordt blij. kan ik ook gewoon balletjes rundergehakt (rauw) invriezen en er elke dag eentje uithalen om ze hier in te verstoppen?

andere tips zijn altijd welkom :D

groetjes
Door Limpy
#1823811
Gehakt of ander prakvlees (of friemeltje leverworst) klinkt lekker.
Heb je het pilletje al eens zo aangeboden als "snoepje"? Als hij toch al blij wordt als je pilletje zegt...  :)
Door lolpugz
#1823814
ja dan staat tie me aan te kijken van : hey vrouw waar is dat vlees wat er altijd om heen zit  ;D
Door Migudu
#1823822
Kan volgens mij echt geen kwaad hoor, als je er niet een pond vlees omheen vouwt.. :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Door Limpy
#1823825
lolpugz schreef: ja dan staat tie me aan te kijken van : hey vrouw waar is dat vlees wat er altijd om heen zit  ;D
Slimme hond!  
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1823826
Migudu schreef: Kan volgens mij echt geen kwaad hoor, als je er niet een pond vlees omheen vouwt.. :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
;D ;D
Door Too
#1823829
Heel veel manieren te verzinnen..  ;)

pilletje verpulveren [tussen 2 lepels] en t poedertje in mond/wang kieperen
in een blokje vlees , insnijden & pil erin
kleien met leverworst, gehakt, [smeer]kaas, [room]boter
of
snoepje snoepje snoepje [of vleesje vleesje] en als t tempo erin zit: hup pilletje... ze zitten dan zo in t ritme van haplekker dat ze t vaak niet eens merken dat t iets anders is  :biggrin2:


Je hoeft geen GEHAKTBAL te maken... maatje mini-soepballetje mag ook  ;D
Door lolpugz
#1823833
haha nee dat gaat  niet gebeuren een pond vlees dan kan ik dalijk niet meer met hem wandelen maar moeten we hem rollen   ;D

en bedoelde ook idd mini malletjes dus ter grote van een m&m peanut
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1823929
Ik zou gewoon een blokje vlees nemen, sneetje erin maken en daarin het pilletje stoppen.

Maar je zegt dat je homeopathische pilletjes geeft. Dan is de werking beter als je ze op schone slijmvliezen geeft, dus niet samen met voer... :-\
Door lolpugz
#1823931
het is een chinees kruidenmiddel (weet niet of dat echt iets anders is dan homeopatisch) en er werd juist geadviseerd door het in vlees te verstoppen op de site hmmz nu snap ik er ook niks meer van geloof ik  :-\
Door Robian
#1823936
Oh ja die chinese kruidenpilletjes worden hier ook weer naar buiten gebonjourd.

Ik plet ze nu met een vijzel en roer ze dan door wat turkse joghurt of ik pak de tube smeerkaas en doe er iets smeerkaas over.
Door Robian
#1823983
vanaalst schreef: ik duw pillenn gewoon naar binnen bij ze, geen punt..
Ik ook maar op de één of ander manier weet Rob deze er toch echt weer uit te werken.
(en ik douw ze echt achter in zijn strotje. Ik tik nog net het huigje niet aan  :D )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door