Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yuri
#1823182
Hallo :)
volgende week start ik met het voeren van barf aan mijn amstaff.
Nu had ik nog een laatste vraag, ik had her er over met de trainer van de hondenschool.
En die zei dat hij zelf geen barf zou voeren omdat het risicovol is met de botten, volgens hem zou de gedomesticeerde hond van nu hun gebit het bijten van botten niet meer aankunnen (dat betwijfel ik :) )
maar ook zei hij (en dat heb ik hier ook ergens gelezen) dat je moest maken dat er vacht bij gegeven wordt voor een goede vertering van de botten. Als ik me dit goed herinner zou de vacht zich rond de stukje bot wikkelen om zo er weer uit de komen, hetzij braken of via ontlasting...

Nu hoe zit dit juist met de vacht?  :confused1:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1823189
:) t blijven toch altijd weer leuke broodje aap verhalen  :biggrin2: :biggrin2:
(alsof zonder vacht het niet goed zou gaan? )
Laatst gewijzigd door lauraV op vr 12 nov 2010, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1823200
Ergens klopt het wel wat hij zegt, maar hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Net zoals pens (wat ook in een barf dieet zit) kapselt vacht zich om de botten heen. Dat is feit 1 dat zegt jouw trainer ook. MAAR botten kunnen prima verteerd worden ZONDER een vacht. Wanneer een hond iets scherps heeft ingeslikt (bijvoorbeeld laatst was een hond die een gegaarde kippenvleugel per ongeluk gegeten had) dan kun je pens voeren. (een losse vacht zal niemand in huis hebben ;D ) zodat dit zich om het gevaarlijke bot heen kapselt en het de maag en darmen beschermd.

Wanneer jij begint met zachte beginnersbotjes, dus kippennekjes dan een karkasje, een eendenekje etc en de hond rustig de tijd geeft om dit te leren verteren krijgt hij een sterk maagzuur waarin geen botje overleefd ;) .
De hond kan prima zijn eigen botjes kraken. MITS je je bij de geschikte vleesbotten houd welke je kunt vinden in de bieb ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door