Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1814655
Richa lag gisteravond na een lange wandeling en een lekker kippetje als diner voldaan te slapen in dr mandje. Poten in de lucht en snurken. Zag er zo relaxed uit ze begon beetje te dromen of iig te fietsen. Ze wordt wakker begint te hijgen kan niet uit dr mand komen, is totaal de weg kwijt loopt als een hond die bijna onder narcose is en is gewoon hardstikke blind op dat moment. Loopt tegen de muur tegen de tafel weet niet waar haar bed is compleet van padje af. Ze gaat nog geen cm van mijn zijde zelfs als ik op de wc zit. Ze loopt zo tegen de andere hond aan en kan de trap niet af. Coordinatie is helemaal weg en is zo instabiel als wat.

Mijn god wat moet ik doen, even rustig nadenken, -->dat gaat dus niet op dat moment. Hoe kan een hond in hemelsnaam spontaan blind worden vraag ik me alleen maar af! Even frisse neus halen, hondje lijkt wat te kalmeren maar is totaal de weg kwijt onrustig en veel hijgen.
Ze heeft geen koorts, geen bleke slijmvliezen, geen dikke buik oid alles is verder normaal ze heeft normale pupilreflex en geen nystagmus.

DA denkt meteen aan epilepsie, dat is wel het laatste waar ik aan dacht op dat moment...maar ik kon ook niet echt meer "normaal" denken.
Wat ik gezien heb lijkt op de postictale fase, en alles past precies in het plaatje.

Vandaag, de volgende dag dus is alles weer normaal. Ik niet heb geen oog dicht gedaan, ziekelijk bezorgd eigenlijk en vreselijk bang dat er iets gebeurd als ik in slaap zou vallen. Richa kan gewoon weer zien, loopt niet meer verdwaasd rond is alleen ontzettend moe.
Maar nu ben ik zo ontzettend bang voor herhaling, terwijl ik weet dat het geen ramp is en er veel ergere dingen zijn maar maak me gewoon ontzettend zorgen.
Voergewijs kan ik nog iets zinnigs doen? Kan ik uberhaupt iets zinnigs doen nu....behalve gaan slapen en even bij zinnen komen?

Hoe zou het nou gekomen zijn en wat is er nou precies gebeurd, het hele beeld past wel bij karakter van de hond. Het is een vrij neurotische gevoelige mechelaar misschien was er teveel stress vandaag te snel te veel en kortsluiting gehad?? Als ze een drukke dag heeft alleen dan droomt ze en gisteren dus ook. We zijn net verhuisd en ze kan moeilijk wennen aan de mensen en autos die zo dicht langs het raam komen, is het een combinatie van alles is het een opzich staande aanval blijft het hierbij. Bah al die vragen.... :'(
Door PaulineToby
#1814720
ik heb ook geen advies, wil je ook even sterkte wensen. Zou me ook helemaal rot geschrokken zijn.
Hoop voor jullie dat er geen herhaling komt!! Misschien kunnen ze nog wat dingetjes onderzoeken ofzo..
Sterkte!!
Door charmed
#1814766
Het is heel erg schrikken als zoiets gebeurd, vragen op hoe wat waarom krijg je denk ik niet. Als het er niet in zit komt het er ook niet uit. Ik zou een dagboekje bij gaan houden en als het vaker voorkomt onderzoek laten doen. Ook bij houden wat je gedaan hebt, of hij iets anders gegeten heeft als anders. Alles kan een trigger zijn, zoals stress, drukte, iets verkeerds gegeten, noem maar op.

Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en hopen dat het niet weer gebeurd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1814773
Ik sluit mij bij Charmed aan, zeker als het nogmaals gebeurd een bezoekje da doen.
En een dagboekje bijhouden is een goed idee.
Hoe oud is Richa?

Veel sterkte en we hopen natuurlijk dat het niet weer gebeurd. :-*
Door Juul
#1814777
Hé gatverdamme, wat eng. Ik kan je alleen een knuffel geven, zo te lezen weet je er veel meer van als ik. Hoop dat het eenmalig was.
Door Souris
#1814806
Richa is 9.
Alles is weer een beetje rustig geworden in huize-Richa... alles ligt weer "gewoon" te slapen.
Dank voor knuffels en sterkte wensen.
Afwachten of bij deze keer blijft, de epilepsie dagboekjes en stesolid etcetc hebben we in huis, en ook de gebeurtenis van gisteren is uitgebreid opgeschreven. Nu het weer wat rustiger is stelt mijn eigen gevoel me wel gerust, niet dat ik daar wat voor koop maar heb gevoel dat puur toeval was afwachten en duimen maar....

Het was werkelijkwaar zo'n bizarre gebeurtenis, ik vond het doodeng maar goed heb ik dat ook meegemaakt  :-[
Door Anne in Zweden
#1814976
Hè, wat een akelige ervaring! Zou best kunnen, denk ik, dat stress ermee te maken heeft. Misschien krijgt ze er geen last meer van als ze aan al het nieuwe gewend is en er weer iets van routine in haar "systeem" is ingezet. Laten we het hopen.

Sterkte in ieder geval!
Gebruikersavatar
Door pike
#1814978
Pfff het klinkt wel als een postictale fase. Maar dan zou je de feitelijke aanval niet gezien hebben? Dat lijkt me dan wel weer vreemd omdat je haar zo lekker zag liggen dromen.  Maar met 9 jaar is de hond eigenlijk te oud voor idiopatische epilepsie. Vertel je verhaal eens hier:

http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/

Misschien kan hier iemand je meer vertellen

Veel sterkte want dit en de onzekerheid die ermee gepaard gaan zijn echt heel nare dingen om mee te maken  :-*
Door Souris
#1822610
Toch maar voor de zekerheid en voor mijn eigen rust een compleet bloedonderzoek laten doen helemaal niets in te zien.

De afgelopen dagen waren vrij onrustig voor mezelf, elk piepje en zuchtje elke stap wordt nauw in de gaten gehouden, bij alles vraag ik me af of het normaal is en of ze dat anders ook deed. Toch maar weer na laten kijken en toen gisteren toch maar bloedonderzoek. Ik voel me een stuk rustiger, er is iig in het bloed niets te zien, lympfklier wat opgezet maar had ook een wond aan dr poot en ze ontwikkeld wat staar..... n(en dan ga ik weer denken oooeeeee was dat daarvoor ook al....)
En klinisch is ze helemaal in orde, ze was de dag erna ontzettend moe maar dat lijkt me logisch. Maar dat is echt helemaal over. Het is net of er niets is gebeurd, mijn eigen bezorgdheid is het enige.

Ik heb haar maar een DAP halsbandje om gedaan, die lag toevallig nog op de praktijk, onder het mom baat het niet dan schaad het niet... Maar eigenlijk, en daar heb ik 0,0 ervaring mee wil ik wel eens wat Bach oid gaan proberen. Het is van nature een ontzettend neurotische maar ook onzekere hond. Nou probeer ik zoveel mogelijk in te spelen op haar "tekortkomingen" maar dat kan gewoon niet altijd. Misschien is het zowieso wel een idee om iets te proberen naast dap waar ze rustig van wordt?

@pike, I know 9 is helemaal niet gunstig om dit soort problemen te krijgen, maar vooralsnog gooi ik het op stress, die hersentumor oid sluit ik eigenlijk voor mezelf helemaal uit omdat ik daar even helemaal niet aan wil denken.....
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1822671
Fijn dat haar bloed in ieder geval helemaal in orde is. Hopelijk was het een eenmalig iets.

Ik denk dat Bach Bloesems haar zeker kunnen helpen om rustiger te worden, maar dan zou ik ze wel op maat laten maken door iemand die er verstand van heeft.
Volgens mij zijn er hier meerdere mensen die daar ervaring mee hebben, zij kunnen je waarschijnlijk wel aan een goed adres helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door