Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1818485
Mabiche is 2 maanden eerder loops geworden en nu dus eergister gedekt. Vier jaar geleden heb ik haar laten titeren voor haar 1ste nestje, alles was goed, nu dus te laat met titeren. Ik ga straks een afspraak maken om te titeren. Maar wat als de waardes niet goed zijn? Dan toch laten enten? Godzijdank had ik wel alvast een afspraak gemaakt voor het oogonderzoek vorige week :), precies op tijd.
Ingrid
Door Lizzy
#1818515
Ik vind dat je een drachtige hond never nooit zou moeten vaccineren. En ik mag hopen dat jij een DA hebt die titert en daar hetzelfde over denkt.
Door Hanny
#1818781
Ik zou niet eens laten titeren. Ik zou toch tijdens de dracht niet enten. Zou mijn zorgen hebben over Parvo, maar dan zou ik daar mee moeten leven.
Geënt werd er zeker niet.
Je bent trouwens naar mijn idee toch laat met eventueel enten. Ook als ze op haar verwachte tijd loops was geworden, had ik het laat gevonden voor een eventuele enting. Is mijn idee alleen maar, maar ik houd graag veel tijd tussen een eventuele dracht en een enting.

Hanny
Door vagebond
#1819415
Ooit heb ik mijn teefje laten enten, terwijl ze net gedekt was, dat is nu zo'n 8 jaar geleden. Ik wist niet beter dan dat een da een "wijs"man was  :-\.
Nou dan laat ik t titeren maar even voor wat het is, evt. als ze zeker drachtig is, zou ik nog kunnen titeren toch?
Ingrid
Door danielle1980
#1821507
mijn teefje is gedekt en normaal laat ik dr ook enten indien nodig.
maar de enting is nu van 2 jaar geleden ruim.

ik ga overdenken of ik mn puppen nu iets eerder zal enten dan normaal
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1821918
danielle1980 schreef: mijn teefje is gedekt en normaal laat ik dr ook enten indien nodig.
maar de enting is nu van 2 jaar geleden ruim.

ik ga overdenken of ik mn puppen nu iets eerder zal enten dan normaal
Nog eerder :-X

Angels' enting is over 4 maanden verlopen (3-jarige) maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de puppen eerder te enten. Denk echt dat je er meer kwaad dan goed mee doet :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1821920
vagebond schreef: Mabiche is 2 maanden eerder loops geworden en nu dus eergister gedekt. Vier jaar geleden heb ik haar laten titeren voor haar 1ste nestje, alles was goed, nu dus te laat met titeren. Ik ga straks een afspraak maken om te titeren. Maar wat als de waardes niet goed zijn? Dan toch laten enten? Godzijdank had ik wel alvast een afspraak gemaakt voor het oogonderzoek vorige week :), precies op tijd.
Ingrid
In jouw geval zou ik dus niks doen. Ik zou een drachtige teef niet vaccineren, dus dan heeft die titertest ook geen zin, als ik er niets mee doe.
Door danielle1980
#1821922
Angelique schreef: Nog eerder :-X

Angels' enting is over 4 maanden verlopen (3-jarige) maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de puppen eerder te enten. Denk echt dat je er meer kwaad dan goed mee doet :-\
laatste nest had ik pas op bijna 9 weken laten enten, dats toch niet vroeg voor puppers :P

ik bedoel dus als devil pups krijg om die dan met 8 weken te enten, snappie :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1822210
danielle1980 schreef: laatste nest had ik pas op bijna 9 weken laten enten, dats toch niet vroeg voor puppers :P

ik bedoel dus als devil pups krijg om die dan met 8 weken te enten, snappie :-\
Zeg dat dan :P Ik ging uit van "normaal: dus 6 weken.

Nu snap ik 'm :animal_rooster: en een week eerder zal geen kwaad doen natuurlijk, want ze hebben dan al de voorsprng dat ze met 6 weken niks gehad hebben.
Door danielle1980
#1822868
Angelique schreef: Zeg dat dan :P Ik ging uit van "normaal: dus 6 weken.

Nu snap ik 'm :animal_rooster: en een week eerder zal geen kwaad doen natuurlijk, want ze hebben dan al de voorsprng dat ze met 6 weken niks gehad hebben.
haha nee, ik ent pas een week voor ze weggaan normaal, want moeder is altijd goed geent.
nu dus keer niet goed geent, dus dacht ik misschien nu keer wat vroeger enten, aangezien ik ze altijd overal mee heen sleep vanaf 8 weken
Door Sietie
#1825131
ik zou net wat Angelique zegt niet enten en niet titeren, stel de titer is niet goed, kun je haar toch nog steeds niet laten enten..
Door vagebond
#1825976
Als de titer niet zo goed zou zijn voor de parvo, dan kan ik mss eerder de pups enten of zo? Weetniet, ik wilde toch Mabiche met een week of  4 laten titeren, gewoon ook voor mijn eigen gemoedsrust.
Ingrid
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1826120
vagebond schreef: Als de titer niet zo goed zou zijn voor de parvo, dan kan ik mss eerder de pups enten of zo? Weetniet, ik wilde toch Mabiche met een week of 4 laten titeren, gewoon ook voor mijn eigen gemoedsrust.
Ingrid
Als jij met eerder wel "eerder dan 6 weken" bedoeld. Dat zou ik dus ook niet doen. Lijkt me echt niet bevorderlijk voor de pups om nog vroeger gevaccineerd te worden. :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door