Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door siempie73
#1820793
Gisteravond kwam ik de buurman van een paar huizen verderop tegen met z'n Tatra.
Hij wil altijd uitgebreid de honden aaien en knuffelen (ik die van hem eigenlijk niet en zeker niet om 12 uur 's nachts...)
Hij begon erover dat mijn honden toch wel wat schraal waren.  ???
Welke brokken ze kregen.
Toen ik vertelde dat ik zelf samenstel voor ze begon hij te sputteren.

Weet je wel wat je doet? Bot is niet goed voor honden. Alleen merg uit botten is nodig voor ze, gewoon bot niet. Wel runderpoten geven om te knagen.
Kippenbotten zijn fout, gaat splinteren. Ze krijgen proteine tekort (of teveel weet ik niet meer)

Hij blijkt zijn hond uiteraard brokken te geven (niets mis mee, heb ik ook 14 jaar gedaan). Maar ook kipkluifjes, maken ze zelfs extra voor de hond. Hond eet shoarma...
Alles wat over is krijgt dat beest!

Hij is notabene iets van natuurgeneeskindig uhm iets.

Ik liep even helemaal perplex. Gezien de tijd had ik ook geen zin en fut om erop in te gaan.

Dat mensen zo zeker zijn van hun zaak en dat je ook gewoon op willen leggen, vervelend >:(

Groetjes Simone
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1820911
Ik verbaas me er altijd over hoe "natuurkundige ietsen" zich helemaal schijnen te kunnen vinden in het voeren van brokken :-X

Het enige wat jij geleerd hebt van deze conversatie is dat de buurman geen ruk verstand heeft van hondenvoeding en dan vind ik het geven van tafelresten niet eens een zonde.
#1821676
Hangt wat mij betreft af van de hoeveelheid 'rest'. Ik ken iemand wiens vorige hond een slechte eter was. Dan kan gebeuren (breek me de bek niet open.. >:() Wat de hond wel graag at, waren 'tafelrestjes'. Bij door vragen bleek de hond dol op bami, dus als ze eens per week naar de chinees gingen, namen ze voor hem een extra bak bami mee...
Door siempie73
#1821679
Deze hond krijgt dus varkensvlees (gezouten, gekruid enwel) en gegaarde kippenbotten en eigenlijk alles wat die mensen eten....... 8)

Is eigenlijk allemaal onzin wat wij hier braaf aan het uitzoeken en regelen zijn
Het leven zou dus echt een stuk makkelijker kunnen zijn haha ;)
Door diergedrag
#1821866
Voor de brokken aten honden ook gewoon mee van tafel hoewel er, als het goed was, wel werd gekeken naar wat goed en slecht was (dus geen gekookt bot, niet te zout etc.).
Varkensvlees is gekookt (doodt eventueel aanwezig Aujeszky-virus) of van gegarandeerd Aujeszky-vrij helemaal niet slecht voor een hond. Het wordt vaak aan honden gegeven in de vorm van leverworst of gedroogde varkensoren of -snuiten.
Door Lonaa
#1821921
Ja, vervelend is dat he.

Wij zitten dan te denken over een hondje in huis, en iemand vroeg: krijgt de hond dan ook vlees?
Ja natuurlijk krijgt de hond vlees, en orgaan, en botten.

JA MAAR BOTTEN GAAN ZE DOOD VAN! Ik zou je eerst maar eens inlezen voordat je allerlei rare dingen gaat doen. :-\

WAT?
Naja, heb er maar niet opgereageerd, als ik zie hoe hun hond eruit ziet.. weet ik wel beter.
Door TMG1961
#1824106
Vertelde vanmiddag de achterbuurman dat Pixie dus geen brok at maar alles rauw inclusief botten. Dat moest ik niet doen van hem, was niet goed voor haar, daar kreeg ze wormen van. Voorheen ging ik nog wel eens in discussie met mensen, nu zeg ik dan gewoon ach daar hebben ze pilletjes voor  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door